Najpopularniejsze mity dotyczące mrożonych produktów obalone
FRoSTA, znany producent mrożonych warzyw, produktów rybnych i dań gotowych przeprowadził test konsumencki wśród swoich klientów, który obala popularne stwierdzenia na temat mrożenia. Marka udowadnia, że mrożenie jest jedną z bezpieczniejszych metod przechowywania produktów i sposobów na zachowanie wartości odżywczych warzyw, co potwierdza stała popularność dań mrożonych wśród Polaków.
Jak wynika z przeprowadzonego testu, ponad połowa badanych kupuje mrożone warzywa przez cały rok, szczególnie w okresie jesienno-zimowym. Na ich popularność wpływa szereg zalet, wśród nich są: łatwość i szybkość przygotowania posiłku. Test konsumencki FRoSTY to potwierdza. Najwięcej, bo aż 85% badanych, wskazało, że przewagą warzyw mrożonych nad świeżymi jest fakt, że nie trzeba ich obierać i kroić. Pozostała część badanych przekonuje, że mrożonki to gotowy pomysł na obiad. Ponadto, przeprowadzony test pozwolił zestawić popularne stwierdzenia z prawdą. Konsumenci odpowiedzieli na pytanie, z jakimi stwierdzeniami związanymi dotyczącymi z mrożonek najczęściej się spotykają.
Mit 1: Warzywa mrożone mają mniej witamin niż świeże warzywa
Jednym z głównych przekonań, które wskazało ponad 40% osób, było stwierdzenie, że mrożone warzywa mają mniej witamin niż świeże warzywa. Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie FRoSTY dotyczącego zawartości witamin w zielonej fasolce i brukselce potwierdziły, że mrożona fasolka jest bardzo podobna do świeżej zielonej fasolki pod względem swoich właściwości i ma taką samą wysoką wartość odżywczą. W dodatku potwierdzono, że zawartość witaminy C zarówno w mrożonej fasolce, jak i brukselce jest wyższa niż w świeżych warzywach.
Badanie dowodzi, że na całkowitą zawartość składników odżywczych oraz utrzymanie wartości odżywczych przez dłuższy okres może mieć sposób ich przechowywania. A mrożenie sprawia, że produkty przechowywane przez dłuższy okres zachowują jakość.
Mit 2: Warzywa mrożone tracą smak
Początkowe przekonanie, że warzywa mrożone tracą smak, stanowiło drugie najczęściej powielane stwierdzenie, które wskazało 32% testerów. Jednak końcowa ocena smaku stanowi wyraźne zaprzeczenie tezy. Badani po degustacji mrożonych warzyw FRoSTY niemal jednomyślnie uznali, że produkty mrożone są smaczne. Wartość oceny 4,9/5, jaką uzyskały warzywa w teście, jest tego potwierdzeniem. Ponadto aż 95% testujących zadeklarowało, że poleciłoby produkty innym!
Mit 3: Warzywa mrożone zawierają dodatki do żywności
Mit, sugerujący, że produkty mrożone zawierają dodatki do żywności, pojawił się jako trzeci wśród stwierdzeń badanych. Niemal 11% respondentów wyraziło obawy na ten temat. Jak zapewnia przedstawicielka marki FRoSTA Monika Kurzyńska, Kierownik Działu Kontroli i Zapewnienia Jakości produkcja mrożonej żywności nie wymaga stosowania substancji dodatkowych.
– W myśl naszej filozofii 100% naturalnego smaku nie stosujemy dodatków do żywności. Uważamy, że oferowanie smacznych produktów o wyrazistym smaku jest możliwe przy wykorzystaniu naturalnych składników, jak przyprawy, świeże zioła czy oliwa z oliwek. To właśnie dzięki nim potrawy smakują jak domowe – dodaje Monika Kurzyńska, Kierownik Działu Kontroli i Zapewnienia Jakości, FRoSTA.
Mit 4: Produkty mrożone trzeba rozmrażać przed użyciem
Wśród błędnych przekonań pojawia się także konieczność rozmrażania produktów przed ich przygotowaniem. Tymczasem zdecydowanie lepszą praktyką jest przygotowanie posiłku bezpośrednio po ich wyjęciu z zamrażalnika. To sprawia, że czas przygotowania posiłku zajmuje mniej czasu, a warzywa zachowują swój smak i chrupkość.
Test konsumencki jednoznacznie potwierdził, że produkty mrożone FRoSTY nie tylko utrzymują pełnię smaku i wartości odżywczych, ale również zapewniają wygodę i szybkość przygotowania. Badania pozwoliły obalić popularne mity dotyczące utraty smaku, dodatków do żywności i konieczności rozmrażania.
FRoSTA to marka mrożonych produktów rybnych, warzyw i dań gotowych. Bestelllerem FRoSTY od lat pozostają Złote paluszki rybne, ale w portfolio marki znajdują się także warzywa na patelnię, ryby z pieca, gotowe dania z ryżem czy makaronem. Produkty FRoSTY powstają zgodnie z filozofią 100% naturalnego smaku – w ich składzie nie ma żadnych dodatków do żywności. Firma posiada certyfikaty ISO 9001, IFS oraz BRC. W swojej fabryce w Bydgoszczy zatrudnia około 600 pracowników. FRoSTA należy do międzynarodowej grupy FRoSTA AG z siedzibą w Niemczech. Produkty FRoSTY trafiają do konsumentów w wielu europejskich krajach, m.in. do Niemiec, Włoch, Austrii czy Węgier.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Zespół Kombii: W tym roku świętujemy 50-lecie naszej współpracy. Jesteśmy nadal w tym zawodzie z miłości do muzyki i do naszych fanów
Grzegorz Skawiński i Waldemar Tkaczyk na co dzień mieszkają w Trójmieście, niedaleko Opery Leśnej. W całej swojej karierze muzycy zespołu Kombii zagrali w sopockim amfiteatrze kilkadziesiąt razy, ale jak zaznaczają – przed każdym kolejnym występem towarzyszą im duże emocje. W tym roku świętują 50-lecie współpracy, a podczas Polsat Hit Festiwal będzie można ich usłyszeć w koncercie „Gdzie się podziały tamte prywatki”.
Media
Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne

Już dziś wieczorem w Operze Leśnej w Sopocie startuje Polsat Hit Festiwal. Maciej Rock, jeden z prowadzących to wydarzenie, podkreśla, że w przygotowanie takiego projektu angażują się setki osób, którym powierzone są określone zadania. By w stu procentach zrealizować założony scenariusz, trzeba włożyć wiele wysiłku, bo przy tak prestiżowej imprezie nie ma miejsca na przypadek. Prezenter nie urywa, że mimo wieloletniego doświadczenia zawodowego, przed wyjściem na scenę towarzyszy mu stres.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.