Najważniejsze trendy branży gastronomicznej Q3 2023
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
W letniej odsłonie #FoodTrends przyjrzymy się najważniejszym trendom branży gastronomicznej na trzeci kwartał 2023 roku. Odkryjemy, w jaki sposób możemy delektować się ulubionymi daniami podczas wyjazdów wakacyjnych. Sprawdzimy, jakie są alternatywy dla tradycyjnego grilla i spojrzymy, w jaki sposób rozwijają się połączone usługi food-delivery i quick commerce.
Wygodne dostawy – także na wakacjach
Wakacje – czas relaksu, wypoczynku i podróży – bardzo często tych zagranicznych. A potwierdzają to dane CBOS, 42% Polaków planujących wyjazdy wakacyjne ma zamiar je spędzić poza granicami naszego kraju. To dobra okazja do poznawania innych kultur poprzez odkrywanie miejscowej kuchni i lokalnych specjałów. Samo odwiedzanie restauracji jest niewątpliwie atrakcją, a jednak czasami mamy ochotę na piknik na mniej zaludnionej plaży czy szybką przekąskę w parku. Chcąc jednocześnie spędzać czas z dala od tłumu i próbować lokalnej kuchni możemy skorzystać z rozwiązań food delivery i zamówić wybrane danie w dowozie. Już teraz operatorzy rozwiązań dowozowych pozwalają na dostawy nie tylko do domu, ale także w plener. Co więcej, wakacje kojarzą nam się również z wygodą. A to mogą nam zapewnić globalni operatorzy dostaw – dzięki temu za granicą możemy korzystać z tej samej aplikacji food delivery, z której korzystamy w Polsce.
„Z Wolt można korzystać również na wakacjach – wystarczy się upewnić, że aplikacja działa na danym rynku. Nie trzeba preinstalować aplikacji ani dodawać ponownie karty – aplikacja automatycznie dostosuje się do wybranej lokalizacji. Dla podróżujących oferujemy również specjalne zniżki do wykorzystania w innych krajach. Ponadto jedną z najciekawszych funkcji aplikacji Wolt jest zakładka z najbardziej polecanymi restauracjami i sklepami przez lokalnych klientów. Niezależnie od tego, czy planujemy zamówienie na wynos, czy jedzenie na miejscu, możemy skorzystać z tej funkcji odkrywania nowych kulinarnych perełek w danym regionie. Dzięki rekomendacjom innych użytkowników mamy pewność, że wybieramy miejsce, które zadowoli nasze podniebienie i dostarczy niezapomnianych doznań kulinarnych” – dodaje Agata Polityło General Manager Wolt.
Alternatywne grillowanie
Wspólne grillowanie – to jedna z tych aktywności, które cieszą nas wraz z nadejściem ciepłych, długich dni. To nie tylko możliwość skosztowania długo wyczekiwanych grillowych przysmaków, ale także spędzenia czasu z najbliższymi. Grill kojarzy nam się przede wszystkim z klasycznymi kaszankami i kiełbaskami, ale coraz więcej z nas decyduje się na alternatywy wegańskie – według badań Smart Protein już 40% Polaków deklaruje ograniczenie spożycia mięsa. Dlatego, coraz częściej możemy znaleźć w sklepach wegańskie kiełbaski czy nuggetsy, a Internet zalewają coraz to nowsze przepisy na smaczne warzywa z grilla.
Spotkania towarzyskie organizujemy coraz częściej – z danych CBOS, wynika, że w 2022 roku przybyło osób planujących przyjęcia (wzrost z 63% do 70%), a kilkukrotną organizację takich spotkań deklarowało 58% Polaków. Czasami decyzja o zorganizowaniu takiego spotkania przychodzi spontanicznie. Wtedy, nie zawsze mamy czas na dokonywanie kompleksowych zakupów. Aby zaoszczędzić czas, warto skorzystać z usług quick commerce – aplikacje mobilne oferują szeroki wybór produktów, od mięs, i alternatyw wege, po dodatki i sosy, które mogą być dostarczone prosto pod nasze drzwi – nawet w godzinę. Można zatem się spodziewać, że propozycje roślinne i szybkie dowozy grillowych produktów znajdą swoich zwolenników w tym kwartale.
Dania restauracyjne, zakupy spożywcze, upominki – wszystko w jednym miejscu
W obecnej erze cyfrowej aplikacje mobilne odgrywają kluczową rolę w naszym życiu codziennym, a zakupy online stały się normą. Według danych Spicy Mobile, w Polsce zaledwie 6% ludzi nie ma zainstalowanej na swoim urządzeniu mobilnym żadnej aplikacji zakupowej. Zatem tak duża liczba deklarujących zakupy poprzez aplikacje ma istotne znaczenie dla branży food-delivery i quick commerce. Duże zagęszczenie na rynku powoduje, że operatorzy nieustannie dostosowują swoją ofertę do zmieniających się potrzeb konsumentów. Nie wystarczy jedynie oferowanie dostaw jedzenia czy zakupów ze sklepów spożywczych – ważną rolę ogrywa m.in. zróżnicowanie asortymentu – szybkie dostawy tego samego dnia ze sklepów z delikatesami, sklepów specjalistycznych, dla zwierząt, a nawet kwiaciarni, sklepów z ubraniami, kosmetykami czy upominków. Ważny jest także odpowiedni dobór promocji w zależności od sezonu np. na dostawy z lodziarni w trakcie lata, a także usługi dodatkowe, np. dostawa gotowego, zapakowanego na prezent produktu w ciągu godziny.
„Nieustannie przyglądamy się rynkowi, wyciągamy z niego wnioski i implementujemy nowe rozwiązania w naszej ofercie. W tym momencie nasi klienci mogą korzystać z usług food delivery i q-commerce z poziomu jednej aplikacji. Szybkie i bezproblemowe dostawy zawdzięczamy rozbudowanej flocie kurierów współpracujących z nami. Wprowadzamy też innowacje z zakresu dostaw zakupów, m.in. usługę Wolt Drive, która pozwala na szybkie, 30-minutowe dostawy również ze sklepów. Ponadto niektóre sklepy wchodzą w wyłączną współpracę z nami, co sprawia, że nasza oferta jest konkurencyjna na rynku i niepowtarzalna” – dodaje Agata Polityło General Manager Wolt.
Letni zestaw ratunkowy
Wspomniana wyżej personalizacja oferty i dostosowanie jej do sezonu może mieć wymiar kompleksowy, łączący ze sobą rozwiązania food delivery oraz quick commerce. Przykładowo, latem potrzebujemy szeregu rzeczy: od orzeźwiających posiłków i napojów, poprzez artykuły ochronne czy letnie gadżety. Obecność tych wszystkich produktów w jednym miejscu to wygodne rozwiązanie, nastawione na potrzeby klienta – zwłaszcza jeśli zostaną one do nas dostarczone w czasie poniżej jednej godziny. A jak dobrze wiemy, czynniki te są jednymi z najważniejszych dla współczesnego konsumenta.
Z poziomu jednej aplikacji zatem możemy w bardzo prosty i szybki sposób zamówić lody czy zimne napoje na gorące dni – szybki czas i odpowiednie warunki chłodnicze dostaw pozwolą cieszyć się produktami w nienaruszonym stanie. W letnie dni dbamy także o ochronę przed słońcem i owadami. Jeśli skończył nam się zapas, a mamy w planach wyjście na zewnątrz, nie szkodzi – korzystając z usług quick commerce, możemy zamówić kremy SPF czy spreje na komary. A jeśli wypadnie nam spontaniczny grill, nie musimy martwić się o brak odpowiedniego wyposażenia. Korzystając z usług quick commerce i food delivery, możemy błyskawicznie zaopatrzyć się w przenośny grill, artykuły spożywcze czy koce piknikowe, a także zamówić dodatkowe dania w plener. Idąc za tym przykładem, tak kompleksowe i wygodne oferty, mogą zacząć się pojawiać u coraz większej liczby operatorów.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Doda: Realizacja filmu o moim życiu obudziła wielu ludzi, którzy mi bardzo źle życzą. Wśród moich byłych też są jakieś nerwowe ruchy
Wokalistka czuje się zaszczycona tym, że pojawił się pomysł na realizację filmu dokumentalnego, w którym będzie mogła ujawnić szczegóły swojego życia prywatnego i zawodowego. Jak zauważa, nie każdy artysta jest w ten sposób doceniony. Dlatego też ona postanowiła wykorzystać tę szansę i chce jak najlepiej zaprezentować się w tej produkcji. Doda przyznaje również, że ten projekt wywołał wiele negatywnych emocji.
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.