NESCAFÉ Dolce Gusto z programem recyklingu kapsułek
Wystartował projekt #RecyklingDolceGusto, w ramach którego klienci sklepu internetowego NESCAFÉ® Dolce Gusto® mogą bezpłatnie oddawać do recyklingu zużyte kapsułki po kawie. To kolejny krok marki w dążeniu do zwiększenia odzysku i recyklingu kapsułek.
System NESCAFÉ® Dolce Gusto® wykorzystuje dokładnie tyle kawy, wody i energii, ile potrzeba do zaparzenia jednej filiżanki napoju. Pozwala to zredukować zużycie tych surowców w porównaniu z ekspresami przelewowymi lub automatycznymi. Niezwykle ważna pozostaje jednak kwestia odpowiedzialnego zarządzania zużytymi kapsułkami. Wprowadzony w czerwcu 2020 roku system recyklingu kapsułek odpowiada na tę potrzebę – by nie trafiały one na wysypisko śmieci lub do środowiska, marka oferuje konsumentom prosty sposób na dołączenie do bezpłatnego programu.
- Bardzo zależy nam na tym, aby zmienić stereotypowe myślenie o zużytych kapsułkach – z naszej perspektywy stanowią one nie odpad, a cenny surowiec, który może zostać ponownie wykorzystany. W procesie recyklingu z tworzywa sztucznego z kapsułek i toreb powstaje granulat, z którego produkowane są później np. kratki trawnikowo-parkingowe, a z resztek kawy – biogaz, który ogrzewa gospodarstwa domowe, zlokalizowane w pobliżu biogazowni w Boleszynie. Mamy nadzieję, że program #RecyklingDolceGusto da naszym klientom poczucie sprawczości i zachęci ich do regularnego oddawania zużytych kapsułek do recyklingu, a nas przybliży do wypełnienia zobowiązania, aby do 2025 roku wszystkie opakowania naszych produktów nadawały się do recyklingu lub ponownego wykorzystania – komentuje Marjana Davidovic, Dyrektor Dywizji Napojów Nestlé Polska.
Jak dołączyć do programu recyklingu kapsułek NESCAFÉ® Dolce Gusto®?
Konsumenci, którzy chcą dołączyć do #RecyklingDolceGusto, mogą to zrobić w prosty sposób, nie wychodząc z domu. Podczas składania zamówienia na www.dolce-gusto.pl, wystarczy dodać „do koszyka” torbę na zużyte kapsułki, która zostanie dostarczona wraz z zamówioną kawą. Przy kolejnym zamówieniu należy umieścić „w koszyku” bezpłatną usługę odbioru zużytych kapsułek, a kurier, dostarczając nowe zamówienie, odbierze torbę. Mieszczą się w niej 64 kapsułki, również sama torba nadaje się do recyklingu i jest wykonana w 70% z surowców wtórnych. Dla wygody konsumentów nadrukowana jest na niej instrukcja zamknięcia, co pozwoli na bezpieczny transport kapsułek do zakładu, który je przetworzy.
Wprowadzony system recyklingu nie jest jedynym działaniem NESCAFÉ® Dolce Gusto® na rzecz odzysku surowców. W październiku 2019 roku marka zmieniła kolor kapsułek z czarnego na brązowy, by ułatwić sortowanie i zwiększyć liczbę poddanych recyklingowi kapsułek (tam, gdzie istnieją odpowiednie systemy). NESCAFÉ® Dolce Gusto® współpracuje także z dostawcami, by w swoich opakowaniach wykorzystywać tworzywa z zasobów odnawialnych oraz by redukować wagę opakowań, co pozwoli efektywnie zmniejszać całkowitą ilość zużytego plastiku.
Celem tych działań jest wypełnienie zobowiązania, powziętego przez Nestlé w 2018 roku – firma zadeklarowała, że przed końcem 2025 roku wszystkie opakowania jej produktów będą nadawały się do recyklingu lub ponownego wykorzystania.
Więcej o informacji można znaleźć na stronie https://www.dolce-gusto.pl/recykling oraz w wideo https://www.youtube.com/watch?v=APWlQx05HZc.
Edyta Iroko Corporate Affairs Manager Email: edyta.iroko@pl.nestle.com Telefon: +48 22 325 26 74 Mobile: +48 600 204 870
Joanna Szpatowicz Corporate Affairs Specialist Email: joanna.szpatowicz@pl.nestle.com Mobile: +48 600 204 159 |
|
|
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

NDP i brak wzajemności standardów –pięta Achillesa unijnej polityki handlowej

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.