Nestlé popularyzuje Nutri-Score w Polsce
Nestlé konsekwentnie wprowadza oznakowanie Nutri-Score w wielu krajach od 2019 roku, a od bieżącego roku – również w Polsce. Oznaczenie to, w prosty sposób podsumowujące wartość odżywczą produktów w formie symbolu łączącego litery i kolory, jest już stosowane na opakowaniach pierwszych produktów, takich jak: owsianki NESVITA, produkty roślinne marki Garden Gourmet, kawy NESCAFÉ Dolce Gusto, batony Lion Coconut oraz KitKat a Taste of Strawberry czy cukierki Smarties. Obok Polski, Nestlé oferuje produkty z oznakowaniem Nutri-Score również m.in. w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech i Szwajcarii. Do 2022 roku firma planuje oznaczyć w systemie Nutri-Score blisko 7500 produktów.
Nestlé zostało właśnie partnerem kampanii edukacyjnej „Nutri-Score dla świadomych wyborów żywieniowych”, która ma na celu wsparcie poprawy jakości odżywiania Polaków i zmniejszenie ryzyka chorób dietozależnych. Inicjatorami i partnerami kampanii są renomowane instytucje naukowe i społeczne oraz przedstawiciele biznesu[1]. Celem ich wspólnych działań jest jak najszersza edukacja Polaków w temacie systemu znakowania wartością odżywczą Nutri-Score oraz zachęcenie innych graczy na rynku do dodawania tego oznakowania także na swoich produktach. Działania komunikacyjne realizowane w ramach kampanii będzie można znaleźć w mediach społecznościowych pod hasłem #prostewybory.
- Jako Nestlé chcemy wspierać bardziej świadome wybory konsumenckie. Dlatego wprowadzamy na przodzie etykiet naszych produktów system znakowania wartością odżywczą Nutri-Score – mówi Blanka Mellova, Kierownik Centrum ds. Żywienia, Zdrowia i Wellness w Nestlé Polska – Badania pokazują, że dzięki zastosowaniu tego prostego i przyjaznego systemu kolorowych liter konsumenci otrzymują czytelną informację na temat profilu żywieniowego produktu, co może istotnie ułatwiać podejmowanie decyzji zakupowych i żywieniowych.
Nutri-Score to przejrzysty system znakowania żywności. Podczas, gdy dane o wartości odżywczej podawane w sposób tradycyjny na opakowaniach nie zawsze pomagają w odpowiednim wyborze, a ich zrozumienie wymaga wiedzy żywieniowej, europejscy naukowcy stworzyli rozwiązanie, które odpowiada na to wyzwanie. Nutri-Score ocenia produkt całościowo i, według badań, jest bardziej zrozumiały dla konsumentów niż inne systemy znakowania żywności.
Na system składają się dwa elementy: ocena wartości żywieniowej, bazująca na punktacji opracowanej przez ekspertów z Uniwersytetu w Oksfordzie oraz Uniwersytetu Paris-Nord, oraz graficzne przedstawienie oceny w formie jednej z pięciu liter – od A do E – i odpowiadających im barw: od ciemnozielonej do czerwonej. Produkty oznaczone literą A na zielonym tle mają wysoką wartość odżywczą i warto spożywać je częściej lub w większej ilości. Na przeciwległym krańcu znajdują się produkty oznaczone literą E na czerwonym tle.
Więcej informacji na temat oznaczeń Nutri-Score na produktach Nestlé znaleźć można pod adresem https://www.nestle.pl/nutri-score
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
Kontakt: |
|
|
| ||
Edyta Iroko | Tel.: +48 600 204 870 | edyta.iroko@pl.nestle.com | |||
Joanna Szpatowicz | Tel.: +48 600 204 159 | joanna.szpatowicz@pl.nestle.com | |||
[1] Inicjatorami kampanii są: Instytut „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”, Instytut Matki i Dziecka, Polskie Towarzystwo Dietetyki, Federacja Konsumentów oraz firma Danone. Partnerami zostali: Auchan, Carrefour, Kaufland, Nestlé i Żabka.
Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!
Ciasta na sylwestrowy stół
Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani
Artystka nie ma żadnych wątpliwości – polska branża filmowa wymaga natychmiastowego uzdrowienia. Konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian po to, aby zapewnić aktorom lepsze warunki pracy, odpowiednie wynagrodzenie i wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Joanna Kurowska zauważa, że honoraria w polskim kinie są rażąco niskie i chociażby w stosunku do zarobków amerykańskich gwiazd dysproporcja jest ogromna. Dla przykładu żaden polski aktor nie otrzymał jeszcze miliona dolarów za rolę, podczas gdy w USA takie kwoty są standardem.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Problemy społeczne
W Polsce rośnie liczba wykrywanych chorób przenoszonych drogą płciową. Coraz większa świadomość i możliwość testowania
Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że na świecie codziennie odnotowuje się ponad milion nowych zakażeń chorób uleczalnych przenoszonych drogą płciową (STI). W rzeczywistości może ich być nawet wielokrotnie więcej. W Polsce tylko w 2023 roku wykryto ponad 5 tys. przypadków kiły, chlamydii i rzeżączki. Ze względu na tę samą drogę transmisji zakażenia choroby te często ze sobą współwystępują, a zakażenie jedną z nich zwiększa znacząco ryzyko zakażenia HIV.