Nestlé popularyzuje Nutri-Score w Polsce
Nestlé konsekwentnie wprowadza oznakowanie Nutri-Score w wielu krajach od 2019 roku, a od bieżącego roku – również w Polsce. Oznaczenie to, w prosty sposób podsumowujące wartość odżywczą produktów w formie symbolu łączącego litery i kolory, jest już stosowane na opakowaniach pierwszych produktów, takich jak: owsianki NESVITA, produkty roślinne marki Garden Gourmet, kawy NESCAFÉ Dolce Gusto, batony Lion Coconut oraz KitKat a Taste of Strawberry czy cukierki Smarties. Obok Polski, Nestlé oferuje produkty z oznakowaniem Nutri-Score również m.in. w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech i Szwajcarii. Do 2022 roku firma planuje oznaczyć w systemie Nutri-Score blisko 7500 produktów.
Nestlé zostało właśnie partnerem kampanii edukacyjnej „Nutri-Score dla świadomych wyborów żywieniowych”, która ma na celu wsparcie poprawy jakości odżywiania Polaków i zmniejszenie ryzyka chorób dietozależnych. Inicjatorami i partnerami kampanii są renomowane instytucje naukowe i społeczne oraz przedstawiciele biznesu[1]. Celem ich wspólnych działań jest jak najszersza edukacja Polaków w temacie systemu znakowania wartością odżywczą Nutri-Score oraz zachęcenie innych graczy na rynku do dodawania tego oznakowania także na swoich produktach. Działania komunikacyjne realizowane w ramach kampanii będzie można znaleźć w mediach społecznościowych pod hasłem #prostewybory.
- Jako Nestlé chcemy wspierać bardziej świadome wybory konsumenckie. Dlatego wprowadzamy na przodzie etykiet naszych produktów system znakowania wartością odżywczą Nutri-Score – mówi Blanka Mellova, Kierownik Centrum ds. Żywienia, Zdrowia i Wellness w Nestlé Polska – Badania pokazują, że dzięki zastosowaniu tego prostego i przyjaznego systemu kolorowych liter konsumenci otrzymują czytelną informację na temat profilu żywieniowego produktu, co może istotnie ułatwiać podejmowanie decyzji zakupowych i żywieniowych.
Nutri-Score to przejrzysty system znakowania żywności. Podczas, gdy dane o wartości odżywczej podawane w sposób tradycyjny na opakowaniach nie zawsze pomagają w odpowiednim wyborze, a ich zrozumienie wymaga wiedzy żywieniowej, europejscy naukowcy stworzyli rozwiązanie, które odpowiada na to wyzwanie. Nutri-Score ocenia produkt całościowo i, według badań, jest bardziej zrozumiały dla konsumentów niż inne systemy znakowania żywności.
Na system składają się dwa elementy: ocena wartości żywieniowej, bazująca na punktacji opracowanej przez ekspertów z Uniwersytetu w Oksfordzie oraz Uniwersytetu Paris-Nord, oraz graficzne przedstawienie oceny w formie jednej z pięciu liter – od A do E – i odpowiadających im barw: od ciemnozielonej do czerwonej. Produkty oznaczone literą A na zielonym tle mają wysoką wartość odżywczą i warto spożywać je częściej lub w większej ilości. Na przeciwległym krańcu znajdują się produkty oznaczone literą E na czerwonym tle.
Więcej informacji na temat oznaczeń Nutri-Score na produktach Nestlé znaleźć można pod adresem https://www.nestle.pl/nutri-score
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
Kontakt: |
|
|
| ||
Edyta Iroko | Tel.: +48 600 204 870 | edyta.iroko@pl.nestle.com | |||
Joanna Szpatowicz | Tel.: +48 600 204 159 | joanna.szpatowicz@pl.nestle.com | |||
[1] Inicjatorami kampanii są: Instytut „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”, Instytut Matki i Dziecka, Polskie Towarzystwo Dietetyki, Federacja Konsumentów oraz firma Danone. Partnerami zostali: Auchan, Carrefour, Kaufland, Nestlé i Żabka.
Nowe opakowanie, to samo chrupanie!
10 lat edukacji żywieniowej z programem Lekkoatletyka dla każdego!
3 pomysły na wiosenne kanapki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Nieuczciwi najemcy bardziej chronieni przez prawo niż właściciele mieszkań. Konieczne są zmiany przepisów i sprawny system eksmisyjny
Zaległości w czynszach, zniszczenia czy wyprowadzka bez płatności – to tylko niektóre z problemów, jakie lokatorzy wynajmujący mieszkania mogą sprawić właścicielom lokali. Z badania Rendin wynika, że blisko 70 proc. właścicieli mieszkań na wynajem borykało się z podobnymi trudnościami. Wypowiedzenie najmu nieuczciwemu lokatorowi to dopiero początek długiej drogi, na której końcu niekoniecznie jest eksmisja. – Potrzebujemy zmiany w kierunku dodania pewnych praw właścicielom i sprawnego systemu eksmisyjnego – podkreśla Alina Muzioł-Węcławowicz, specjalistka ds. polityki mieszkaniowej.
Teatr
Edyta Herbuś: Teraz mam taki moment obfitości, że mogę wybierać role, które są dla mnie najciekawsze. Ale na pewno muszę sobie zafundować reset, żeby utrzymać równowagę w życiu
Tancerka lubi wypoczywać aktywnie. Po intensywnym okresie w pracy najpierw daje sobie jednak chwilę na złapanie oddechu i szybką regenerację, a dopiero później rusza na podbój danej okolicy. Edyta Herbuś zaznacza, że często decyduje się na pasjonujące wyprawy, dzięki którym może zwiedzać i poznawać urokliwe zakątki świata. Ale zdarza się również tak, że wybiera beztroskie wakacje na plaży pod palmami. Tegoroczny urlop będzie jednak krótki.
Media
Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać
Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.