Komunikaty PR

Nestlé: trendy na rynku roślinnych alternatyw mięsa i 3 nowości

2022-01-20  |  15:00
Biuro prasowe

Sznycel, grillowany filet i nuggetsy – wraz z Veganuary w ofercie marki Garden Gourmet pojawiły się roślinne nowości. Jednak przysmaki sprawdzą się nie tylko podczas dorocznego święta diety bezmięsnej. W Polsce żywność roślinna dynamicznie zyskuje na popularności, a w 2022 roku rynek zamienników mięsa może wzrosnąć nawet dwukrotnie.

 

Nazwa „Veganuary” – połączenie słów „vegan” i „January” – została po raz pierwszy użyta w 2014 r. w Wielkiej Brytanii. Trwa właśnie tegoroczna edycja tej corocznej globalnej inicjatywy popularyzującej dietę bezmięsną. Ta zaś staje się coraz popularniejsza: już milion Polaków nie spożywa mięsa, a odsetek osób ograniczających je w swojej diecie (tzw. fleksitarian) jest jeszcze większy: to już co piąty dorosły[1].

 

Rynek zamienników mięsa rozwija się bardzo dynamicznie. Z naszych prognoz wynika, że w 2022 r. jego wartość może się nawet podwoić – mówi Bartosz Dmowski, menedżer ds. rozwoju marki Garden Gourmet na rynek Europy Środkowo-Wschodniej – Rosnąca popularność żywności roślinnej wśród konsumentów najczęściej powodowana jest troską o zdrowie i dobre samopoczucie, co dodatkowo wzmogła pandemia. Motywacją do ograniczenia mięsa w jadłospisie jest również dbałość o środowisko i wzgląd na niższy ślad węglowy żywności roślinnej. Trzecim najczęściej wskazywanym powodem do zmiany diety – szczególnie przez osoby młodsze – jest dobrostan zwierząt i etyka ich hodowli.

 

Kim dokładniej są konsumenci wybierający roślinne alternatywy mięsa? – Jako marka trafiamy do ludzi w wieku 25-45 lat, aktywnych, zainteresowanych podróżami i poznawaniem świata. Wiemy też, że choć nasi konsumenci są otwarci na nowe doznania kulinarne, bardzo często mają sentyment do potraw z rodzinnego domu i nie chcą rezygnować z ich smaku gdy ograniczają mięso w diecie – dodaje Bartosz Dmowski.

 

Na te oczekiwania odpowiadają produkty Garden Gourmet. Ich skład bazuje m.in. na białku sojowym, a smak i konsystencja doskonale odzwierciedlają te znane z mięsa - dzięki wykorzystaniu kompozycji roślinnych składników oraz ziół i przypraw. Do bestsellerów marki, którymi są w Polsce m.in. Fileciki Roślinne, Klopsiki Warzywne (chętnie spożywane również przez dzieci) oraz Sensational Burger dołączyły właśnie trzy nowości. Od stycznia na polskim rynku dostępne są Wegańskie Nuggetsy, Wegański Sznycel oraz Wegetariański Grillowany Filet (alternatywa dla grillowanej piersi z kurczaka). Wszystkie produkty charakteryzuje symbol Nutri-Score o najwyższym poziomie A – którym oznacza się produkty o wysokiej wartości odżywczej, zalecane do częstego spożywania.

 

Wegańskie Nuggetsy to nowość adresowana zarówno do dorosłych, jak i dzieci – których zamiłowanie do kurczaka w panierce jest dobrze znane. Bezmięsne nuggetsy można przyrządzać i spożywać na wiele sposobów: jako przekąski, jak również składnik sałatek czy tortilli. Kolejna nowość – Grillowany Filet – to pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku: unikatowy roślinny odpowiednik grillowanej piersi kurczaka. Z kolei Wegański Sznycel, trzecia z nowości Garden Gourmet, ma chrupiącą panierkę i jest idealny zarówno jako składnik kanapek, jak i alternatywa obiadowego kotleta.

 

Produkty Garden Gourmet są dostępne w sieciach Lidl, Kaufland, SPAR, internetowym sklepie Frisco.pl, w wybranych sklepach Żabka, a okresowo – w Biedronce. Więcej informacji o marce Garden Gourmet, w tym także inspiracje kulinarne i przepisy na bazie produktów marki, znaleźć można na stronie gardengourmet.pl.

 


[1] Źródło: badania własne marki Garden Gourmet

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dom i ogród

Transport

Trwa debata o nowych przepisach dotyczących praw pasażerów. Możliwe zmiany w wysokości odszkodowań za opóźnione loty

W dyskusji o prawach pasażerów linii lotniczych pojawiają się rozbieżności między unijnymi instytucjami. Dotyczą one m.in. odszkodowań za opóźnione lub odwołane loty. Ministrowie transportu UE proponują 300 euro odszkodowania za czterogodzinne opóźnienie lub odwołanie krótkiego lotu, a Parlament Europejski opowiada się za wyższymi odszkodowaniami i to po trzech godzinach opóźnienia. Parlamentarna komisja transportowa proponuje także szereg zmian dotyczących m.in. bagażu podręcznego czy odpowiedzialności pośredników sprzedających bilety.

Dziecko

Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci

Odkąd modelka została mamą, zmieniła nawyki zakupowe, ponieważ nie ma czasu ani siły, żeby chodzić po galeriach w poszukiwaniu wszystkiego, co jest jej aktualnie potrzebne. A najwięcej rzeczy kupuje teraz właśnie dla swojego syna, który rośnie w oczach i często trzeba mu chociażby wymieniać garderobę. Marcelina Zawadzka zaznacza, że w sieci zazwyczaj robi zakupy wieczorem, kiedy jej syn już zasypia.