Komunikaty PR

Nestlé: warsztaty dla dzieci w ramach Międzynarodowego Dnia Szefa Kuchni

2021-10-20  |  14:50
Biuro prasowe

20 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Szefa Kuchni. To doroczne święto wszystkich szefów kuchni na całym świecie, którzy na co dzień przygotowują pyszne dania i przekazują swoją wiedzę oraz umiejętności kulinarne kolejnym pokoleniom. W organizację obchodów angażuje się, jak co roku, Nestlé Polska oraz Nestlé Professional (biznes oferujący rozwiązania dla gastronomii).

 

- W tegorocznej edycji Międzynarodowego Dnia Szefa Kuchni, której hasłem jest „Zdrowa żywność dla przyszłości”, koncentrujemy się na kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych u dzieci. W związku z obchodami tego święta przygotowaliśmy specjalne przepisy wykorzystujące warzywa i owoce, które wspomagają nasz układ odpornościowy – mówi Artur Maciejewski, Business Executive Officer, Nestlé Professional Poland – Jednocześnie uczymy dzieci, że to, co jemy, ma wpływ nie tylko na nas i nasze zdrowie, ale ma ogromne znaczenie również dla naszej planety. Dlatego propagujemy wybory żywieniowe zgodne z ideami zrównoważonego rozwoju i praktykami regeneracyjnymi.

 

W ramach inicjatywy Nestlé for Healthier Kids – wspierającej rodziców i opiekunów w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych u najmłodszych oraz promującej aktywność fizyczną – odbędą się wirtualne warsztaty kulinarne, rozbudzające kreatywność dzieci. Ich „bohaterami” w edycji 2021 są m.in: jabłka, jarmuż, marchew, nasiona lnu czy pomarańcze. Dzieci (w wieku 7-12 lat) będą świetnie się bawić, przyrządzając pyszne, odżywcze, kolorowe owocowo-warzywne smoothies. Nestlé opracowało przepisy i przekaże produkty do ich wykonania do ponad 20 wybranych klas z Warszawy i jej okolic oraz szkół z województwa lubelskiego i wielkopolskiego. Łącznie w wirtualnych warsztatach w tym roku weźmie udział ok. 400 dzieci. Przygotowano również wideo, w którym Jerzy Pasikowski, doradca kulinarny Nestlé Polska, pokazuje jak przygotować krok po kroku pyszne smoothies.
Z kolei Katarzyna Żywczyk, specjalista ds. żywienia Nestlé Polska, w kolejnym materiale wideo opowiada o zasadach prawidłowego żywienia oraz wartościach odżywczych wykorzystanych w przepisach produktów.

 

- Warzywa i owoce - jako bogate źródło witamin, składników mineralnych, flawonoidów i błonnika pokarmowego - powinny być podstawą diety i stanowić co najmniej połowę tego, co spożywamy w ciągu dnia. Zalecane dzienne spożycie wynosi minimum 400 g, z czego ¾ powinny stanowić warzywa, a ¼ owoce (ze względu na znaczną zawartość cukrów prostych) - mówi Katarzyna Żywczyk, specjalista ds. żywienia Nestlé Polska - Świetnym sposobem jest zachęcanie najmłodszych do wspólnego przyrządzania posiłków. Badania dowodzą, że dzieci chętniej spożywają warzywa i owoce jeśli biorą czynny udział w zakupach i przygotowaniu posiłku.

 

Pyszne warzywno-owocowe smoothie można przygotować z dzieckiem również w domu - w oparciu o wideo, które znajduje się na stronie https://youtu.be/FGm_g-TX8mI 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.

Konsument

Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.

Dom i ogród

Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.