Komunikaty PR

Nowa kampania Alpro: smak, produkty roślinne i Rozkoszny w rolach głównych

2024-09-12  |  15:56
Biuro prasowe

Marka Alpro, lider wśród roślinnych alternatyw dla nabiału[1], wystartowała z nową kampanią promocyjną. Prowadzone pod hasłem "Roślinnie, zawsze pysznie!" działania mają na celu zachęcenie konsumentów do odkrywania różnorodności i bogactwa smaków, jakie oferują roślinne produkty Alpro. Kampania realizowana jest w przestrzeni digitalowej oraz OOH (out of home), zaś jej głównym bohaterem jest twórca kulinarny oraz autor książek z przepisami – Michał Korkosz, znany jako Rozkoszny. 

W ramach kampanii promowane są napoje roślinne Alpro oraz roślinne alternatywy dla jogurtu typu skyr. Jej twórcy podkreślają, że włączenie roślinnych alternatyw dla nabiału jest dobrym sposobem na urozmaicenie diety, który nie wpływa negatywnie na jej walory smakowe. Alpro udowadnia, że dieta fleksitariańska może być pyszna i wartościowa. Wdrożenie produktów roślinnych do codziennego menu to także doskonały sposób na jego urozmaicenie.

Smak w centrum uwagi

Kampania skupia się na smaku i rozkoszowaniu się nim. Alpro wraz z Rozkosznym pokazuje, że dieta fleksitariańska jest pyszna i dla każdego. Nie trzeba być wegetarianinem lub weganinem, aby do diety włączyć roślinne produkty Alpro i cieszyć się ich smakiem.

Kluczowym elementem komunikacji jest współpraca z twórcą kulinarnym Rozkosznym, który bazując na produktach Alpro, przygotował trzy przepisy. Zostaną one opublikowane na blogu twórcy, a także w mediach społecznościowych, tj. Facebooku, Instagramie, TikToku oraz w serwisie Youtube. Dwa z przepisów dostępne są również na stronie internetowej Alpro. Jednym z nich jest Baskijski Skyrnik Mango, czyli nowa odsłona przepisu na sernik baskijski, z którego słynie Rozkoszny. Co ciekawe, w przepisie ser został zastąpiony roślinnym produktem Alpro w stylu skyr Mango, co udowadnia, że tradycyjne dania w roślinnej wersji to ciekawa i przede wszystkim pyszna opcja! Reels na Instagramie twórcy z właśnie tym przepisem cieszy się ogromną popularnością – tydzień po publikacji został wyświetlony 1,4 mln razy i zyskał ponad 28 tys. polubień!

Przepisy będą publikowane na profilach Rozkosznego co dwa tygodnie, począwszy od początku września do października. W ten twórca sposób nie tylko zachęci swoich obserwatorów do używania produktów roślinnych na co dzień, ale też pokaże łatwość przyrządzania dań z ich wykorzystaniem. W ramach działań przygotowano również spoty promujące produkty Alpro, które będzie można zobaczyć w kanałach digital.

Istotną częścią kampanii są również nośniki OOH (reklamy zewnętrzne). We wrześniu pojawi się ponad 400 nośników na terenie Warszawy, w lokalizacjach takich jak np. tunel pod Marszałkowską, przy ul. Czerniakowskiej, al. Prymasa Tysiąclecia czy al. Wilanowskiej.

Dla każdego coś roślinnego

Alpro, zachęcając do odkrywania świata roślinnych alternatyw dla nabiału podkreśla, że produkty, które już teraz zyskują coraz większą popularność, są doskonałym wyborem nie tylko dla wegan i wegetarian, ale dla wszystkich tych, którzy chcą urozmaicić swoją dietę w pyszny sposób. Jak wynika z danych z czerwca br., asortyment z tej kategorii był obecny w prawie 4,8 mln gospodarstw domowych[2]. Wartość jego sprzedaży rok do roku wzrosła zaś o 10,1% w porównaniu do analogicznego okresu rok temu[3]. 

Za strategię i egzekucję kampanii influencerskiej odpowiedzialna jest agencja Stor9 oraz dom produkcyjny 9Production.  Zakup mediów należał do kompetencji Essence Mediacom.

 


[1] Danone za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Indeks spożywczy), Udziały wartościowe i wolumenowe w % w okresie Tydzień 1-Tydzień 30 2024, Kategoria: Produkty roślinne z wyłączeniem Marek Własnych sieci detalicznych - napoje roślinne i roślinne alternatywy dla jogurtów, deserów i śmietan, segmenty zdefiniowane przez Danone (Prawa autorskie © 2024, NielsenIQ).

[2] GFK, Panel Gospodarstw Domowych, penetracja produktów roślinnych w okresie sierpień-lipiec 2024.

[3] Danone za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Indeks spożywczy), Zmiana sprzedaży wartościowej i wolumenowej w % w okresie Tydzień 1-Tydzień 30 2023 i odpowiednio Tydzień 1-Tydzień 30 2024, Kategoria: Produkty roślinne - napoje roślinne i roślinne alternatywy dla jogurtów, deserów i śmietan, segmenty zdefiniowane przez Danone (Prawa autorskie © 2024, NielsenIQ).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd! Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!

Wraz z nowym rokiem OSM Piątnica powraca z kampanią reklamową „Przejdź na dobrą stronę mocy”, promującą Skyry – jogurty typu islandzkiego. Dzięki wysokiej zawartości
Żywienie Ciasta na sylwestrowy stół
2024-12-30 | 14:50

Ciasta na sylwestrowy stół

Ile ciast potrzeba na świąteczno-noworoczny stół, aby domownicy byli zadowoleni? Wszystko zależy od liczby zaproszonych gości, ale jesteśmy pewni, że często wystarczy jedno ciasto,
Żywienie Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]
2024-12-23 | 12:00

Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]

Aż 83% Polaków wyrzuca jedzenie świąteczne między 23 a 30 grudnia. To przekłada się na 61,7 tys. ton, czyli aż 1,6 kg na osobę. Choć najczęściej wyrzucaną kategorią

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.