Komunikaty PR

Owady na talerzach, powrót do korzeni i kuchnia wege. Trendbook Food and

2022-10-17  |  12:00
Biuro prasowe

Przyszłości branży na kolejne siedem lat.

Publikacja e-booka „Przyszłość jedzenia / jedzenie przyszłości. Trendbook 2023–2030”  zbiegła się z inauguracją projektu Food and Design, pierwszej w Polsce platformy poświęconej tematyce food designu, którą w październiku powołała agencja kreatywna Od kuchni. W publikacji znalazły się wypowiedzi specjalistów zgromadzonych wokół kolektywu eksperckiego, którzy wskazali przewidywania przyszłości branży na kolejne siedem lat. Wśród omawianych obszarów znalazły się: komunikacja, marketing i media, zakupy i decyzje zakupowe, FMCG i przemysł spożywczy, prawo, produkcja contentu, projektowanie, stylizacja. 

W publikacji „Przyszłość jedzenia / jedzenie przyszłości. Trendbook 2023–2030” pojawiły się odpowiedzi ekspertów na wiele pytań od dawna nurtujących sektor food. Wśród nich:

  • Jak rozumiesz sformułowanie „jedzenie przyszłości”?

  • Kulinarny hedonizm czy restrykcyjne podejście do diety? Jaki będzie nasz stosunek do odżywiania w 2030 roku?

  • Jak rozwinie się trend roślinnych alternatyw dla mleka? Z czym będziemy pić kawę w 2030 roku?

Lista ekspertów wypowiadających się na łamach trendbooka jest dostępna na: www.foodanddesign.pl/nasi-eksperci/.

Trendbook kompleksowo porusza tematykę żywności i trendów foodowych na kolejne lata. Z tego względu jest doskonałą bazą wiedzy dla osób interesujących się jedzeniem oraz poszukujących ciekawych informacji dotyczących innowacji. Kierujemy go zarówno do amatorów, jak i osób zawodowo związanych z tematem żywności. Dla niewprawionych w foodowym boju wnioski mogą być jednak dość szokujące. Jak wskazali eksperci, już wkrótce na naszych talerzach zagości między innymi tzw. jedzenie przyszłości, czyli bogate w białko… owady! Ponadto silne trendy, które już teraz dostrzegamy w komunikacji wielu marek z sektora food, to koncentrowanie się na ekologicznych aspektach żywności oraz comfort food w nieco zdrowszej formie. Liczne opinie osób zajmujących się przeróżnymi dziedzinami, w tym prawem żywności, produkcją i innowacją, komunikacją i marketingiem czy fotografią kulinarną i food stylingiem, potwierdzają, że powinniśmy być gotowi na te zmiany – komentuje Magda Malutko, pomysłodawczyni projektu Food Design oraz CEO agencji kreatywnej Od kuchni.

W trendbooku pojawiły się także dane pochodzące z badania konsumenckiego  „Komunikacja wizualna a decyzje zakupowe Polaków” przeprowadzonego we wrześniu przez agencję badawczą ARC Rynek i Opinia na zlecenie agencji kreatywnej Od kuchni. Badanie dotyczyło komunikacji wizualnej marek spożywczych, w tym projektów opakowań, zdjęć dań i produktów spożywczych czy motywacji zakupowych konsumentów.

W badaniu zapytaliśmy Polaków m.in. o to, jak ważne w wyborze danego produktu jest jego opakowanie, nazwa czy szata graficzna. Sprawdziliśmy ponadto, w jakim stopniu apetyczne zdjęcie produktu czy dania przekonuje odbiorcę do jego zakupu. Choć tematyką żywności żyjemy na co dzień w pracy agencyjnej, obsługując komunikacyjnie marki z sektora food, to część wniosków rzeczywiście bardzo nas zaskoczyła. Z pewnością wykorzystamy je zarówno w planowaniu bieżącej komunikacji, jak i w tworzeniu długofalowych strategii marketingowych dla naszych Klientów – wskazuje Dominika Kaczyńska, członkini kolektywu eksperckiego Food and Design oraz współtwórczyni projektu z ramienia agencji Od kuchni.

Darmowy e-book „Przyszłość jedzenia, jedzenie przyszłości. Trendbook 2023–2030 okiem ekspertów” jest dostępny do pobrania na stronie www.foodanddesign.pl.  Twórcy projektu Food and Design zdradzają, że wkrótce dostępny będzie również cały raport z badań „Komunikacja wizualna a decyzje zakupowe Polaków”.

O projekcie Food and Design

Projekt Food and Design to pierwsza w Polsce platforma dedykowana tematyce food i food design, przeznaczona zarówno dla profesjonalistów, jak i amatorów pasjonujących się tematyką szeroko pojętego jedzenia. Choć pomysł kiełkował już od kilku lat, to premiera Food and Design odbyła się 13 października br. Misją projektu jest zrzeszanie specjalistów z branży food, design, marketing, innowacje i trendy, by rzetelnie edukować poprzez docieranie z wiedzą do osób zainteresowanych tematyką food oraz food design. Projekt składa się z pięciu elementów: platformy eksperckiej, e-booków tematycznych, szkoleń, podcastów oraz cyklicznych spotkań branżowych „Food working”. Projekt zrzesza kolektyw ekspercki z obszaru: marketingu, przemysłu spożywczego, fotografii kulinarnej, wzornictwa przemysłowego, grafiki, projektowania, budowania marek, e-commerce, nowych technologii, produkcji contentu oraz food stylingu.

Twórcy projektu zapraszają na pierwsze spotkanie branżowe z cyklu „Food working”, które odbędzie się 24 listopada w Studiu Od kuchni przy ul. Chodakowskiej 12 w Warszawie. Tematem spotkania będzie omówienie raportu z badań konsumenckich „Komunikacja wizualna a decyzje zakupowe Polaków” zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie agencji Od kuchni. Organizatorzy proszą o mailowe zgłoszenie udziału w spotkaniu na adres kontakt@foodanddesign.pl.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.

Konsument

Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.

Dom i ogród

Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.