Komunikaty PR

Ozonowanie żywności – skuteczna metoda oczyszczania produktów spożywczych

2020-08-31  |  14:15
Biuro prasowe
Kontakt
Kamila Zawadzka
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
00-197 Warszawa
kamila.zawadzka|goodonepr.pl| |kamila.zawadzka|goodonepr.pl
+ 48 796 996 267
www.goodonepr.pl/
Do pobrania docx ( 0.14 MB )

Zdrowe odżywianie to nie tylko odpowiednio zbilansowana dieta i regularnie spożywane posiłki – ogromne znaczenie ma również jakość jedzenia. Nie zawsze mamy dostęp do produktów z ekologicznych upraw czy hodowli. Ponadto sklepowa żywność, mimo że przed dopuszczeniem do sprzedaży musi spełnić szereg norm jakościowych, może zawierać szkodliwe substancje. Jak więc pozbyć się pestycydów, antybiotyków czy ulepszaczy z pożywienia? Skutecznym rozwiązaniem, zapewniającym właściwą czystość mikrobiologiczną pokarmów i zmniejszenie poziomu niebezpiecznych chemicznych zanieczyszczeń, jest  ozonowanie.

Żywność jest dobrym środowiskiem do rozwoju zarówno bakterii, jak i pleśni. Do zanieczyszczenia dochodzi nie tylko na etapie produkcji, ale też magazynowania lub transportu. Mycie pod bieżącą wodą nie oczyści w pełni składników lub produktów spożywczych – opłukanie nie usunie środków chemicznych lub pestycydów z pokrytej woskiem powierzchni jabłek czy antybiotyków lub hormonów z mięsa. Skuteczną i bezpieczną metodą dezynfekcji jest ozonowanie, które nie tylko oczyszcza żywność, wydłuża okres przydatności, ale jest też przyjazne dla środowiska naturalnego, a produkty poddane procesowi są bezpieczne dla zdrowia człowieka.

Najczęstszą metodą otrzymywania ozonu są wyładowania elektryczne w urządzeniach zasilanych tlenem z butli lub powietrza, określanych jako ozonatory lub generatory ozonu. Ozon to jeden z najsilniejszych dostępnych handlowo utleniaczy. To cząsteczka zawierająca trzy połączone atomy tlenu, rozkładająca się po kontakcie z materią do bezpiecznego tlenu. Nie pozostawia „ogona” chemicznego, a – co za tym idzie – nieprzyjemnego zapachu czy smaku. Ozonatory to urządzenia o szerokim zastosowaniu – sprawdzają się zarówno do oczyszczania żywności i wody, dezynfekcji pomieszczeń z pleśni i drobnoustrojów, a także eliminowania roztoczy i usuwania nieprzyjemnych zapachów – wyjaśnia prof. Krzysztof Śmigielski, dyrektor Instytutu Surowców Naturalnych i Kosmetyków Politechniki Łódzkiej.

 

Jak ozonować produkty spożywcze?

Korzystanie w warunkach domowych z ozonatorów nie jest popularne w Polsce. Przewagą ozonowania nad innymi metodami (np. płukaniem warzyw i owoców w specjalnym płynie lub sodzie i occie) jest skuteczność oraz to, że – co jest niezwykle ważne – nie uodporniają się na niego bakterie i wirusy. Możemy poddać higienizacji szereg surowych, nieobrobionych termicznie produktów – warzywa, owoce, mięso, ryby, nasiona i kasze. Przy użyciu ozonu eliminujemy z jedzenia bakterie, pleśnie czy grzyby, ułatwiamy usunięcie azotanów i pestycydów, co pozwala uzyskać produkty o właściwej czystości mikrobiologicznej i zachować właściwości sensoryczne. Uzyskana w procesie czystość mikrobiologiczna składników lub wyrobów chroni przed zakażeniem drogą pokarmową bakteriami, takimi jak salmonella czy E. coli. Istotne jest także to, że zastosowanie ozonu obniża poziom niebezpiecznych substancji organicznych w mięsie i rybach, w tym hormonów czy antybiotyków, ograniczając ryzyko wystąpienia alergii.

Ozonowanie pożywienia jest niezwykle proste. Należy wlać wodę do szklanego pojemnika, włożyć surowe produkty, sprawdzić czy lustro wody jest min. 3 cm nad, jeżeli nie dodać cieczy, a następnie włożyć rurkę od ozonatora i włączyć urządzenie. Proces dezynfekowania trwa około 15 minut. W postępowaniu jest bardzo ważny bezpośredni kontakt materii z ozonem, dlatego jeżeli składniki są rozdrobnione lub znajdują się na dnie naczynia jest wskazane poruszanie ich drewnianą łopatką. Po podanym czasie wyłączamy aparat, odczekujemy 10 minut i wylewamy wodę. Nasze produkty są gotowe do spożycia lub dalszej obróbki kulinarnej. Warto zaznaczyć, że można ozonować samą wodę, pogłębiając jej czystość, dodając świeżości i akcentu krystalicznego. Kąpiel w takiej wodzie wspomaga leczenie trądziku i grzybic oraz odpręża organizm – tłumaczy Łukasz Malik, współwłaściciel marki Wenon, oferującej ozonatory.

Posiadanie ozonatora w domu niesie za sobą szereg korzyści. Dzięki tego typu urządzeniu usuniemy z pożywienia szkodliwe substancje i oczyścimy je z bakterii i pleśni, przez co poprawimy jakość biologiczno-sensoryczną posiłków i zadbamy o swoje zdrowie.

 

Marka Wenon prezentuje generator ozonu MF 208, który jest odpowiedni do użytku domowego. Nadaje się przede wszystkim do ozonowania pożywienia, a dzięki dwóm rurkom dołączonym do zestawu możliwe jest przeznaczenie jednej do oczyszczania mięs, a drugiej do owoców i warzyw. Produkt sprawdzi się również do ozonowania pomieszczeń, przedmiotów czy mebli.

Urządzenie o nowoczesnym wyglądzie, które generuje 600 mg/h ozonu. Sprzęt wyposażono w jasny wyświetlacz z lampami LED oraz timer do ustawienia czasu pracy ozonatora w przedziale 5, 10, 15, 30 i 60 minut. Urządzenie może pracować bez przerwy, co doskonale sprawdzi się przy ozonowaniu pomieszczeń. Najlepsze właściwości wykazuje przy oczyszczaniu powierzchni od 5 do 50 m2.

Produkt dostępny jest w asortymencie sklepu Wenon.pl. Cena: 599 zł

 

Ozonatorów zawsze należy używać zgodnie z dołączoną do nich instrukcją oraz w zakresie działań, do których dany produkt jest przeznaczony. Zastosowanie tego typu urządzeń w sposób niezgodny z wytycznymi lub do innych celów niż zaleca producent może prowadzić do uszkodzeń sprzętu i stanowi zagrożenie dla zdrowia i życia.  

 

O marce

Marka Wenon powstała w kwietniu 2020 roku w odpowiedzi na nowe potrzeby konsumentów. To urządzenia dezynfekująco-oczyszczające najwyższej jakości, przeznaczone zarówno dla klientów bezpośrednich, jak i biznesowych. Misją marki jest uświadomienie Polakom, jak ważna jest czystość, którą można podnieść przy pomocy urządzeń takich jak ozonatory czy lampy UVC. Produkty marki Wenon dostępne są na wenon.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Unsplash
2025-07-31 | 06:00

NDP i brak wzajemności standardów –pięta Achillesa unijnej polityki handlowej

W raporcie Równi i równiejsi? Czas na środki lustrzane w handlu produktami rolnymi pisano o podwójnych standardach w polityce UE dotyczącej
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.