„Pierwsza Coca-Cola od nas!”
Restaurant Week to największy festiwal kulinarny w Polsce i drugi co do wielkości na świecie. Wiosenna edycja potrwa do 30 czerwca i weźmie w niej udział ponad 300 najciekawszych restauracji z czternastu regionów. Festiwal odbywa się pod hasłem #WiwatGoście, będącym wyrazem wdzięczności za wsparcie polskiej gastronomii w okresie zamknięcia. Jako podziękowanie dla wszystkich uczestników Restaurant Week, każdy Gość otrzyma od Coca-Cola ikoniczny napój, który uzupełni popisowe dania wspaniałym i orzeźwiającym smakiem. Od początku pandemii COVID-19, marka była zaangażowana w akcje na rzecz walki z jej skutkami zarówno dla polskiej gastronomii, jak i pracowników medycznych w Polsce i w krajach bałtyckich. Firma przeznaczyła na ten cel blisko 7,5 miliona złotych.
Podczas tegorocznego festiwalu na gości spragnionych najlepszych doświadczeń restauracyjnych czekać będzie popisowe 3 - daniowe menu w festiwalowej formule #SzanujJedzenie. Nowością Festiwalu jest akcja "Pierwsza Cola-Cola od nas!", w ramach której każdy Gość restauracji otrzyma w prezencie butelkę Coca-Cola. Dodatkowo na pełnoletnich Gości czeka także festiwalowy koktajl Martini Fiero & Kinley Tonic. To wszystko dostępne w niezmiennej promocyjnej cenie 49 zł. Rezerwacji można dokonywać online na stronie www.restaurantweek.pl.
Udział w Restaurant Week to jedna z wielu akcji na rzecz polskiej gastronomii, w którą włącza się system firm Coca-Cola w Polsce. Okres pandemii szczególnie mocno dotknął jeden z najważniejszych kanałów dystrybucji produktów marki, dlatego firma już w pierwszych tygodniach pandemii stworzyła plan natychmiastowej pomocy, który zakładał wsparcie w utrzymaniu płynności finansowej punktów gastronomicznych, przekazanie blisko 750 tysięcy napojów dołączanych do zamówień na wynos, a także bezpłatne webinary, które pozwalają przedsiębiorcom pozyskać niezbędną wiedzę z zakresu prawa lub marketingu, aby przedsiębiorcy mogli jeszcze szybciej powrócić do dawnej kondycji. Firma przygotowała także pakiet dedykowanych promocji na sezon letni, oraz podobnie jak w ubiegłych latach, nie rezygnuje ze wsparcia w wyposażeniu punktów gastronomicznych w okresie wakacyjnym. Działania Coca-Cola docierają do blisko 5 000 lokali gastronomicznych w całej Polsce, a szacowana wartość wsparcia w okresie pandemii wyniosła 7,5 mln złotych. Firma zapowiada jednak, że na tym nie poprzestaje i już niebawem poinformuje o kolejnych działaniach na rzecz wsparcia branży gastronomicznej.
Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!
Ciasta na sylwestrowy stół
Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.