Komunikaty PR

Polacy uwielbiają przekąski. Po jakie produkty sięgamy najczęściej?

2021-06-17  |  10:28
Biuro prasowe

Nie od dziś wiadomo, że Polacy uwielbiają przekąski. Sięgamy po nie, by sprawić sobie przyjemność lub poprawić nastrój. Są również idealne jako małe co nieco między głównymi posiłkami. Jak wynika z analizy Everli, częściej niż słodycze, Polacy wybierają produkty zdrowe takie jak warzywa i owoce. Jest jednak takie miasto w Polsce, którego mieszkańcy wyjątkowo lubią słodkie przekąski.

 

Polacy uwielbiają delektować się małymi przekąskami w ciągu dnia. Maślany croissant, pączek z nadzieniem, albo chociaż czekoladka lub cukierek, to niemal nieodłączny element porannego rytuału picia kawy i herbaty. Trudno się nam dziwić, skoro producenci prześcigają się w oferowaniu coraz to nowych produktów dopasowanych do najnowszych trendów żywieniowych. Warto dodać, że rynek słodyczy jest uważany za jeden z najbardziej rozwojowych segmentów, a Polska jest w pierwszej dziesiątce eksporterów na świecie.

 

 

Jakie są ulubione przekąski Polaków?

Z analizy zamówień klientów wynika, że spośród produktów w kategorii słodycze i przekąski najczęściej do koszyków wrzucamy żelki i pianki. Jednakże praktycznie w każdym z 23 miast, w których dostępna jest usługa Everli, częściej niż słodycze, klienci wybierają wypieki wytrawne z kategorii piekarnia. Do tych produktów zaliczają się takie produkty jak zapiekanki, hot-dogi, precle, paszteciki oraz pizzerinki. Co więcej, analizując zamówienia złożone w serwisie i przez aplikację Everli, w ciągu ostatniego roku, można zauważyć wzrost wydatków na produkty z tych kategorii o 10% w ujęciu rocznym. - komentuje Anna Podkowińska-Tretyn, CEO Everli Polska.

 

Zdrowo vs niezdrowo

Czy jednak jesteśmy aż takimi łasuchami? Pod względem zawartości zdrowych produktów, koszyki zakupowe Polaków wyglądają bardzo podobnie niezależnie od miasta. Wśród przekąsek dominują warzywa i owoce, stanowiąc ponad 60 proc. Wyjątkiem są mieszkańcy Warszawy kupujący najwięcej zdrowych produktów , stanowiących ponad 70 proc.  wszystkich przekąsek, po które sięgają i prawie 10% wartości ich koszyków. Ten nowy, coraz bardziej widoczny trend, związany jest z tym, że Polacy zaczynają dostrzegać potrzebę dbania o zdrowie i formę. Dlatego oprócz warzyw i owoców, w koszykach lądują także zdrowsze wersje wypieków wytrawnych, często na bazie owoców, ziaren i bakalii. Częściej wybieramy produkty naturalne, bez zbędnych dodatków chemicznych, a także z mniejszą zawartością cukru i kalorii.

 

Miastem, w którym zauważono największy stosunek słodyczy do produktów zdrowych, jest Toruń. To właśnie tutaj aż 40 proc. przekąsek stanowią ciastka i cukierki, których wartość wynosi  prawie 10 proc. zakupowej kwoty. Mieszkańcy Torunia tak bardzo lubią słodycze, że wybierają je częściej niż topowe produkty z innych kategorii spożywczych - wędliny paczkowane, zupy i dania instant oraz zupy mrożone. Na drugim miejscu są mieszkańcy Bydgoszczy, gdzie niezdrowe produkty stanowią 38 proc. wszystkich przekąsek. Podium zamykają Łodzianie z 35 proc. udziałem niezdrowych smakołyków.

 

W zamiłowaniu do słodyczy i przekąsek nie jestesmy sami. Podobne trendy zakupowe zauważamy także w innych europejskich krajach, np. we Włoszech. W przeprowadzonym tam we wrześniu 2020 badaniu konsumenckim aż 87 proc. Włochów przyznało, że pozwala sobie na przekąskę w ciągu dnia, jednak aż połowa z nich decyduje się na produkty słone. - dodaje Anna Podkowińska-Tretyn, CEO Everli Polska.

 

Czy pandemia wpłynęła na nawyki żywieniowe Polaków?

Niewątpliwie pandemia koronawirusa miała wpływ na zmianę nawyków żywieniowych Polaków. Z badania przeprowadzonego w kwietniu 2021 przez agencję badawczą SW Research na zlecenie Everli wynika, że w porównaniu z okresem przed pierwszym lockdownem, prawie co piąty Polak częściej sięga po niezdrowe produkty - po przekąski 19 proc. a po słodycze 18 proc. Jednocześnie, podobne wzrosty można zauważyć jeśli chodzi o częstsze dbanie o zbilansowaną dietę, co deklaruje 18 proc. Polaków. Natomiast do zdrowej, ekologicznej żywności w trakcie pandemii przekonało się ponad 19 proc. naszego społeczeństwa.

 

Badanie powstało na zlecenie Everli.pl i zostało zrealizowane przez instytut badawczy SW Research na grupie 1005 ankietowanych w terminie 27-30 kwietnia 2021 r.

O Everli

Everli to najszybciej rozwijająca się w Europie platforma służąca do zakupów spożywczych online. Pomysł narodził się z rosnącej potrzeby oddania ludziom jednej z najcenniejszych rzeczy w ich życiu: czasu. Użytkownicy Everli mogą kupować produkty w swoich ulubionych sklepach szybko, wygodnie i bezpiecznie. Dodatkowym atutem jest realizacja zamówienia na określoną godzinę, tego samego dnia, przez dedykowanego Szopera, który odpowiada zarówno za zakupy, transport, jak i dostawę do domu. Zakupy są dostarczane bezdotykowo, a wszystkie metody płatności mają formę bezgotówkową. Usługa jest już dostępna w 23 miastach Polski.

 

Kontakt dla mediów:

Joanna Przerywacz

Specjalista ds. PR

tel: 660 822 898

e-mail: joanna.przerywacz@comecreationsgroup.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie „Chwalcie siebie!” przekonuje Oranżada Hellena i realizuje niezwykły mural w War Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:05

„Chwalcie siebie!” przekonuje Oranżada Hellena i realizuje niezwykły mural w War

Oranżada Hellena wystartowała z nową odsłoną kampanii #hellendż, realizowaną w tym roku pod hasłem „Chwalcie siebie!”. W ramach akcji, na Nowym Mieście w Warszawie, pojawił
Żywienie Chrup wafle Familijne i wygraj rodzinny wyjazd do krainy bajek pod Paryżem!
2024-07-03 | 15:00

Chrup wafle Familijne i wygraj rodzinny wyjazd do krainy bajek pod Paryżem!

Spotkanie z ulubionymi postaciami z kultowych animacji, światowej klasy pokazy oraz pięć niezwykłych krain – to tylko część atrakcji jakie czekają na zwycięzcę loterii „Mus
Żywienie Świadome wybory żywieniowe Polaków. Naturalne składniki nadal w trendach
2024-07-02 | 11:00

Świadome wybory żywieniowe Polaków. Naturalne składniki nadal w trendach

Świadomość konsumentów w kwestii odżywiania rośnie w szybkim tempie, co potwierdzają wyraźne trendy z ostatnich lat[i]. Polacy coraz uważniej analizują składy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Podczas studiów uczyliśmy się żonglerki maczugami i popisów cyrkowych. Te umiejętności przydały mi się w zawodzie aktora

W pracy zawodowej kolejny raz przydały się Mateuszowi Banasiukowi umiejętności zdobyte w szkole aktorskiej. W spektaklu „Wypiór” wystawianym na scenie Teatru IMKA odtwórca roli Łukasza udowodnił, że potrafi perfekcyjnie żonglować, wzbudzając podziw widowni. W rozmowie z agencją Newseria Lifestyle artysta zdradza, że podczas studiów nauczył się jeszcze kilku innych sztuczek cyrkowych.