Komunikaty PR

Polaków rozmowy o majonezach. Kielecki i Winiary wymieniane w sieci najczęściej

2021-12-27  |  18:00
Biuro prasowe
Kontakt
Damian Grimling
Sentimenti

Krzywa 9
60-118 Poznań
kontakt|sentimenti.pl| |kontakt|sentimenti.pl
616248580
sentimenti.pl
Do pobrania png ( 0.05 MB )

Grudniowa wojna majonezowa za nami. W okresie od 1 do 26 grudnia zamieszczono w sieci niemal 26 tys. opinii i komentarzy na temat majonezu ogólnie. W tym zbiorze treści wyodrębniono wypowiedzi, w których odnotowano 15 różnych produktów i producentów.

Z analizy wynika, że internauci najczęściej wspominali w tym okresie majonezy Kielecki i Winiary (kolejno 3802 i 3270 wypowiedzi). W przypadku Kieleckiego stanowi to ok. 14% udział treści zawierających nazwę w całej dyskusji o majonezach. Oba wspomniane majonezy obecne były momentami w więcej niż 1/3 wzmianek na temat produktu.

Jeśli chodzi o emocje pozytywne i negatywne, badanie narzędziem SentiTool (Sentimenti) wykazało, że treści najmniej korzystne to te, w których odnotowano nazwy: Develey, Pegaz i Winiary / Dekoracyjny. Najkorzystniej wypadły z kolei majonezy Pomorski (Ocetix) oraz Wielkopolski i Motyl. Jednocześnie należy zwrócić uwagę, że analizowane są całe komentarze i nastrój nie zawsze musi odnosić się do danego produktu bezpośrednio.

Największe natężenie dyskusji w sieci o majonezach odnotowano 22 grudnia. 68% całego materiału poddanego badaniu zamieszczono na Facebooku. Dyskusja dotycząca majonezu dotyczyła często przepisów kulinarnych, gdzie był to jeden ze składników potraw. Natomiast sporo było opinii odnoszących się do składów poszczególnych produktów.

W przypadku Winiar (Majonez Dekokracyjny) nazywano go dekoracyjną szpachlą, ale też najlepszym z najlepszych. Wskazywano jednak na obecność dodatków i polepszaczy. Z kolei przy majonezie Kieleckim największy zarzut dotyczył zbyt duzej ilości dodanego octu. Inni chwalili go za niepowtarzalny i jedyny smak.

Warto jednak zauważyć, że przez cały badany okres sentyment w opiniach, w których występowały nazwy 15 analizowanych produktów / producentów, był pozytywny i rósł w miarę upływu kolejnych dni do Wigilii.

Wyraźnie w komentarzach zaznaczył się też trend robienia majonezu samemu. Co bardziej ekologicznie podchodzący do życia Polacy mieli problem z plastikowymi opakowaniami produktów sklepowych. Ostatecznie zdanie Polaków było mimo wszystko mocno podzielone, a część z nich twierdziła wprost, że wszystko jest kwestią gustu. Chwalone było swoje w zależności od regionu, z którego internauta pochodzi.

_____________

Analizowane majonezy/producenci: Kielecki, Winiary / Dekoracyjny, Ocetix / Pomorski, Kętrzyński, Świdnicki, Mosso / Napoleoński, Pudliszki, Pegaz, Hellmann's, Roleski, Motyl, Wielkopolski, Madero, Develey, Cremajo

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Sentimenti
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd! Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!

Wraz z nowym rokiem OSM Piątnica powraca z kampanią reklamową „Przejdź na dobrą stronę mocy”, promującą Skyry – jogurty typu islandzkiego. Dzięki wysokiej zawartości
Żywienie Ciasta na sylwestrowy stół
2024-12-30 | 14:50

Ciasta na sylwestrowy stół

Ile ciast potrzeba na świąteczno-noworoczny stół, aby domownicy byli zadowoleni? Wszystko zależy od liczby zaproszonych gości, ale jesteśmy pewni, że często wystarczy jedno ciasto,
Żywienie Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]
2024-12-23 | 12:00

Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]

Aż 83% Polaków wyrzuca jedzenie świąteczne między 23 a 30 grudnia. To przekłada się na 61,7 tys. ton, czyli aż 1,6 kg na osobę. Choć najczęściej wyrzucaną kategorią

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani

Artystka nie ma żadnych wątpliwości – polska branża filmowa wymaga natychmiastowego uzdrowienia. Konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian po to, aby zapewnić aktorom lepsze warunki pracy, odpowiednie wynagrodzenie i wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Joanna Kurowska zauważa, że honoraria w polskim kinie są rażąco niskie i chociażby w stosunku do zarobków amerykańskich gwiazd dysproporcja jest ogromna. Dla przykładu żaden polski aktor nie otrzymał jeszcze miliona dolarów za rolę, podczas gdy w USA takie kwoty są standardem.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Problemy społeczne

W Polsce rośnie liczba wykrywanych chorób przenoszonych drogą płciową. Coraz większa świadomość i możliwość testowania

Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że na świecie codziennie odnotowuje się ponad milion nowych zakażeń chorób uleczalnych przenoszonych drogą płciową (STI). W rzeczywistości może ich być nawet wielokrotnie więcej. W Polsce tylko w 2023 roku wykryto ponad 5 tys. przypadków kiły, chlamydii i rzeżączki. Ze względu na tę samą drogę transmisji zakażenia choroby te często ze sobą współwystępują, a zakażenie jedną z nich zwiększa znacząco ryzyko zakażenia HIV.