Komunikaty PR

Polaków rozmowy o majonezach. Kielecki i Winiary wymieniane w sieci najczęściej

2021-12-27  |  18:00
Biuro prasowe
Kontakt
Damian Grimling
Sentimenti

Krzywa 9
60-118 Poznań
kontakt|sentimenti.pl| |kontakt|sentimenti.pl
616248580
sentimenti.pl
Do pobrania png ( 0.05 MB )

Grudniowa wojna majonezowa za nami. W okresie od 1 do 26 grudnia zamieszczono w sieci niemal 26 tys. opinii i komentarzy na temat majonezu ogólnie. W tym zbiorze treści wyodrębniono wypowiedzi, w których odnotowano 15 różnych produktów i producentów.

Z analizy wynika, że internauci najczęściej wspominali w tym okresie majonezy Kielecki i Winiary (kolejno 3802 i 3270 wypowiedzi). W przypadku Kieleckiego stanowi to ok. 14% udział treści zawierających nazwę w całej dyskusji o majonezach. Oba wspomniane majonezy obecne były momentami w więcej niż 1/3 wzmianek na temat produktu.

Jeśli chodzi o emocje pozytywne i negatywne, badanie narzędziem SentiTool (Sentimenti) wykazało, że treści najmniej korzystne to te, w których odnotowano nazwy: Develey, Pegaz i Winiary / Dekoracyjny. Najkorzystniej wypadły z kolei majonezy Pomorski (Ocetix) oraz Wielkopolski i Motyl. Jednocześnie należy zwrócić uwagę, że analizowane są całe komentarze i nastrój nie zawsze musi odnosić się do danego produktu bezpośrednio.

Największe natężenie dyskusji w sieci o majonezach odnotowano 22 grudnia. 68% całego materiału poddanego badaniu zamieszczono na Facebooku. Dyskusja dotycząca majonezu dotyczyła często przepisów kulinarnych, gdzie był to jeden ze składników potraw. Natomiast sporo było opinii odnoszących się do składów poszczególnych produktów.

W przypadku Winiar (Majonez Dekokracyjny) nazywano go dekoracyjną szpachlą, ale też najlepszym z najlepszych. Wskazywano jednak na obecność dodatków i polepszaczy. Z kolei przy majonezie Kieleckim największy zarzut dotyczył zbyt duzej ilości dodanego octu. Inni chwalili go za niepowtarzalny i jedyny smak.

Warto jednak zauważyć, że przez cały badany okres sentyment w opiniach, w których występowały nazwy 15 analizowanych produktów / producentów, był pozytywny i rósł w miarę upływu kolejnych dni do Wigilii.

Wyraźnie w komentarzach zaznaczył się też trend robienia majonezu samemu. Co bardziej ekologicznie podchodzący do życia Polacy mieli problem z plastikowymi opakowaniami produktów sklepowych. Ostatecznie zdanie Polaków było mimo wszystko mocno podzielone, a część z nich twierdziła wprost, że wszystko jest kwestią gustu. Chwalone było swoje w zależności od regionu, z którego internauta pochodzi.

_____________

Analizowane majonezy/producenci: Kielecki, Winiary / Dekoracyjny, Ocetix / Pomorski, Kętrzyński, Świdnicki, Mosso / Napoleoński, Pudliszki, Pegaz, Hellmann's, Roleski, Motyl, Wielkopolski, Madero, Develey, Cremajo

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Sentimenti
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.