Komunikaty PR

Połowa konsumentów wybiera zdrową żywność mimo inflacji

2023-01-31  |  10:00
Kontakt
ZOOM BSC
ZOOM BSC

Angorska 25/2
02-920 Warszawa
luiza.roslon|zoom-bsc.pl| |luiza.roslon|zoom-bsc.pl
500 140 254
zoom-bsc.pl

Rosnące ceny sprawiają, że zakupy spożywcze są dla nas bardziej stresujące niż jeszcze rok temu. Uważa tak 48 proc. konsumentów - wynika z raportu Deloitte. Jako główną przyczynę zdenerwowania podają rosnące ceny produktów. Mimo to rozsądek przeważa nad emocjami. Ponad połowa kupujących jest w stanie zapłacić więcej za żywność, która przyczynia się do ich zdrowia i dobrego samopoczucia, a 84 proc. podczas zakupów bierze pod uwagę wartość jedzenia dla organizmu. Jednocześnie 6 na 10 osób nie jest pewnych, w jaki sposób wybrać produkty, które będą miały najlepszy wpływ na ich zdrowie. Zdaniem ekspertów Farmy Świętokrzyskiej w przypadku wątpliwości najlepiej wybierać jak najmniej przetworzone produkty i koniecznie przeczytać skład.

Coraz wyższe ceny i ogólna niepewność, z jaką mamy ostatnio do czynienia, powoduje stres i ma niestety negatywny wpływ na zdrowie wielu z nas. Na szczęście, jak wynika z badania Deloitte, większość konsumentów ma świadomość, że szczególnie w nerwowych czasach warto zadbać o swoją dietę. Najprostszym sposobem jest wybieranie nieprzetworzonych produktów, takich jak świeże warzywa i owoce, które jednocześnie często są tańsze niż gotowe posiłki. Przy tym warto pamiętać, że te bez opakowań, czy wyglądające mniej atrakcyjnie, są tak samo wartościowe, a mogą kosztować mniej. Pewność wysokiej jakości przetworzonych produktów da nam uważne przeczytanie opakowania, szczególnie składu, a także europejski symbol zielonego listka, potwierdzający ekologiczne pochodzenie – mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Prawie połowa konsumentów (48 proc.) uważa, że obecnie zakupy są bardziej stresujące niż rok temu. Jako główną przyczynę wyższego niepokoju 53 proc. wskazuje rosnące ceny żywności, wynika z raportu Deloitte. Na drugim miejscu jako źródło zdenerwowania 13 proc. konsumentów podało pogorszenie sytuacji finansowej. Trzecie miejsce, z wynikiem 12 proc., zajmuje obawa o zarażenie lub rozniesienie wirusów, takich jak Covid-19, podczas zakupów.

Zdrowie pomimo inflacji

Mimo niepokoju związanego ze wzrostem cen, wielu klientów nadal opiera się inflacyjnej presji kupowania jak najtańszych produktów i koncentruje się na tych, które wspierają zdrowie i dobre samopoczucie. Takie podejście ma 55 proc. osób, które deklarują, że są w stanie zapłacić więcej za zdrową żywność. Zdecydowana większość (84 proc.), nawet jeśli chce oszczędzać, bierze pod uwagę znaczenie kupowanych produktów dla zdrowia. Choć 8 na 10 klientów zdaje sobie sprawę, że najlepsza dla organizmu jest świeża żywność, to podobny odsetek respondentów zwraca większą uwagę na niemarnowanie jedzenia. To świetny sposób na oszczędności, który można realizować kupując mniej a częściej.

To zrozumiałe, że w czasach wysokiej inflacji konsumenci, szczególnie ci świadomi, mają zdecydowanie więcej dylematów podczas zakupów. Dobrym sposobem na ułatwienie sobie życia mogą być zakupy w sklepach online, oferujących zdrową żywność. W internecie można dużo szybciej i łatwiej porównać ceny produktów, a wybierając sprawdzony sklep mamy pewność, że oprócz komfortu i zaoszczędzonego czasu otrzymamy pewność dobrej jakości produktów – dodaje Łukasz Gębka.

Źródło: https://www2.deloitte.com/us/en/insights/industry/retail-distribution/future-of-fresh-food-sales/fresh-food-as-medicine-for-the-heartburn-of-high-prices.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ZOOM BSC
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.