Komunikaty PR

Połowa konsumentów wybiera zdrową żywność mimo inflacji

2023-01-31  |  10:00
Kontakt
ZOOM BSC
ZOOM BSC

Angorska 25/2
02-920 Warszawa
luiza.roslon|zoom-bsc.pl| |luiza.roslon|zoom-bsc.pl
500 140 254
zoom-bsc.pl

Rosnące ceny sprawiają, że zakupy spożywcze są dla nas bardziej stresujące niż jeszcze rok temu. Uważa tak 48 proc. konsumentów - wynika z raportu Deloitte. Jako główną przyczynę zdenerwowania podają rosnące ceny produktów. Mimo to rozsądek przeważa nad emocjami. Ponad połowa kupujących jest w stanie zapłacić więcej za żywność, która przyczynia się do ich zdrowia i dobrego samopoczucia, a 84 proc. podczas zakupów bierze pod uwagę wartość jedzenia dla organizmu. Jednocześnie 6 na 10 osób nie jest pewnych, w jaki sposób wybrać produkty, które będą miały najlepszy wpływ na ich zdrowie. Zdaniem ekspertów Farmy Świętokrzyskiej w przypadku wątpliwości najlepiej wybierać jak najmniej przetworzone produkty i koniecznie przeczytać skład.

Coraz wyższe ceny i ogólna niepewność, z jaką mamy ostatnio do czynienia, powoduje stres i ma niestety negatywny wpływ na zdrowie wielu z nas. Na szczęście, jak wynika z badania Deloitte, większość konsumentów ma świadomość, że szczególnie w nerwowych czasach warto zadbać o swoją dietę. Najprostszym sposobem jest wybieranie nieprzetworzonych produktów, takich jak świeże warzywa i owoce, które jednocześnie często są tańsze niż gotowe posiłki. Przy tym warto pamiętać, że te bez opakowań, czy wyglądające mniej atrakcyjnie, są tak samo wartościowe, a mogą kosztować mniej. Pewność wysokiej jakości przetworzonych produktów da nam uważne przeczytanie opakowania, szczególnie składu, a także europejski symbol zielonego listka, potwierdzający ekologiczne pochodzenie – mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Prawie połowa konsumentów (48 proc.) uważa, że obecnie zakupy są bardziej stresujące niż rok temu. Jako główną przyczynę wyższego niepokoju 53 proc. wskazuje rosnące ceny żywności, wynika z raportu Deloitte. Na drugim miejscu jako źródło zdenerwowania 13 proc. konsumentów podało pogorszenie sytuacji finansowej. Trzecie miejsce, z wynikiem 12 proc., zajmuje obawa o zarażenie lub rozniesienie wirusów, takich jak Covid-19, podczas zakupów.

Zdrowie pomimo inflacji

Mimo niepokoju związanego ze wzrostem cen, wielu klientów nadal opiera się inflacyjnej presji kupowania jak najtańszych produktów i koncentruje się na tych, które wspierają zdrowie i dobre samopoczucie. Takie podejście ma 55 proc. osób, które deklarują, że są w stanie zapłacić więcej za zdrową żywność. Zdecydowana większość (84 proc.), nawet jeśli chce oszczędzać, bierze pod uwagę znaczenie kupowanych produktów dla zdrowia. Choć 8 na 10 klientów zdaje sobie sprawę, że najlepsza dla organizmu jest świeża żywność, to podobny odsetek respondentów zwraca większą uwagę na niemarnowanie jedzenia. To świetny sposób na oszczędności, który można realizować kupując mniej a częściej.

To zrozumiałe, że w czasach wysokiej inflacji konsumenci, szczególnie ci świadomi, mają zdecydowanie więcej dylematów podczas zakupów. Dobrym sposobem na ułatwienie sobie życia mogą być zakupy w sklepach online, oferujących zdrową żywność. W internecie można dużo szybciej i łatwiej porównać ceny produktów, a wybierając sprawdzony sklep mamy pewność, że oprócz komfortu i zaoszczędzonego czasu otrzymamy pewność dobrej jakości produktów – dodaje Łukasz Gębka.

Źródło: https://www2.deloitte.com/us/en/insights/industry/retail-distribution/future-of-fresh-food-sales/fresh-food-as-medicine-for-the-heartburn-of-high-prices.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ZOOM BSC
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Nauka

MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.