Prawie ¾ Polaków pije kranówkę lub filtrowaną wodę

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Najnowsze badania naukowe ujawniają, że w butelkowanej wodzie znajduje się o wiele więcej cząsteczek plastiku, niż wcześniej szacowano. Jednak Polacy coraz chętniej decydują się na korzystanie z bardziej ekologicznych tworzyw i opakowań. Wyniki ankiety przeprowadzonej przez Waterdrop wskazują, że aż 65,4 proc. naszych rodaków wybiera picie wody filtrowanej lub z kranu. W tego rodzaju rozwiązania wpisuje się nowa, limitowana szklana butelka Waterdrop Blackberry. Dostępna jest również nowa edycja Microdrinków bez cukru i kalorii.
Rewolucja w postrzeganiu wody butelkowej
Naukowcy udowodnili, że jeden litr wody butelkowanej może zawierać nawet do 240 tysięcy cząsteczek plastiku. To niemal 1000 razy więcej niż dotychczas sądzono. Analizę na ten temat opublikowano w styczniu tego roku w amerykańskim czasopiśmie Proceedings of the National Academy of Sciences. W trakcie badania wykorzystano lasery do sprawdzenia składu chemicznego próbek. Raport naukowców podkreśla, że nawet w trakcie wykonywania codziennych czynności, każdy z nas uwalnia do środowiska ogromne ilości mikro i nanoplastiku. Wyniki te zwracają uwagę na pilną potrzebę zmiany nawyków konsumenckich oraz metod produkcji. Rozwiązaniami mogą być picie większej ilości wody z kranu oraz korzystanie z produktów firm ograniczających zużycie plastiku.
Polacy coraz rzadziej piją z plastikowych opakowań
Ślady mikroplastiku możemy obecnie znaleźć zarówno w ludzkiej krwi, jak i również na szczycie Mount Everestu. To globalny problem, przez który coraz więcej osób decyduje się na bardziej zrównoważone rozwiązania. Firma Waterdrop postanowiła zapytać respondentów o to, jaką wodę piją. Z przeprowadzonej ankiety wynika, że aż 65,4 proc. Polaków wybiera wodę filtrowaną lub z kranu. Natomiast 23,6 proc. pije wodę z plastikowych opakowań, równocześnie 9,3 proc. preferuje ją ze szklanych butelek, a 1,7 proc. wybiera inne opakowania. Waterdrop wprowadził limitowaną edycję butelki w czerwonym kolorze, z wytrzymałego i ekologicznego szkła borokrzemowego o pojemności 600 ml. Dodatkowo powraca Microdrink Snow, z nową nazwą i designem: Blackberry. To rozpuszczalne kapsułki o smaku jeżyny, jagody oraz jabłka.
Zrównoważony rozwój
Waterdrop dba o to, aby stać się ekologicznym liderem w branży napojów. Ambasadorem oraz inwestorem marki jest uznany tenisista Novak Djoković. W ubiegłym roku firma podjęła współpracę z Rosie Huntington Whiteley oraz Conchitą Wurst. Waterdrop wierzy w świat bez plastiku i wprowadza butelki wielokrotnego użytku oraz Microdrinki bez dodatku cukru i konserwantów.
Metodologia badania
Badanie przeprowadzono na grupie 671 osób w dniu 31.07.2023. Ankietowani to osoby w wieku - mniej niż 18 lat (0,9 proc.) 18-24 lata (10,1 proc.), 25-34 lata (41,8 proc.) 35-44 lata (31,9 proc.) 45-54 lata (12,4 proc.) oraz 55 lat i więcej (2,8 proc.). 90,1 proc. respondentów to kobiety, a 9,6 proc. to mężczyźni.
Waterdrop® to marka, która powstała w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii. Przyświecają jej dwie idee – picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie waterdrop® znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, termokubki i dzbanki filtrujące wodę. Marka dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające dobre samopoczucie konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doświadczeń związanych z kwintesencją życia – wodą.
https://waterdrop.pl/
https://www.facebook.com/waterdroppolska/

NDP i brak wzajemności standardów –pięta Achillesa unijnej polityki handlowej

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Gwiazdy: Rower może być alternatywą dla samochodu. To nie tylko tani i ekologiczny środek transportu, ale też wspiera zdrowie
Jeśli tylko pogoda na to pozwala, to Anna Powierza, Iwona Guzowska i Piotr Zelt chętnie przesiadają się na rower, który doskonale sprawdza się zarówno jako środek transportu w zakorkowanym mieście, jak również podczas wycieczek krajoznawczych czy treningów zdrowotnych. Gwiazdy zgodnie przyznają, że jazda jednośladem przynosi wiele korzyści dla organizmu, jest również przyjazna dla środowiska. Pozwala też zaoszczędzić na paliwie i opłatach za parkowanie.
Edukacja
Poznanie osobowości kota kluczem do prawidłowej opieki nad nim. Wsparciem może być spotkanie z behawiorystą

Z ogólnopolskiego badania „Zachowanie, osobowość i codzienność kotów” przeprowadzonego przez WHISKAS wynika, że aż 85 proc. opiekunów traktuje koty jako pełnoprawnych członków rodziny, 65 proc. uważa je za swoich najlepszych przyjaciół, a 61 proc. – za powierników codziennych myśli i emocji. Koty potrzebują jednak odpowiedzialnej opieki. Podobnie jak ludzie, mają różne typy osobowości i potrzeby behawioralne, których zaspokajanie jest kluczem do osiągnięcia kociego dobrostanu. W przypadku zauważenia niepokojących objawów u swojego pupila pomocna może być rozmowa z behawiorystą.
Media
Hubert Urbański: Teraz uczestnicy „Milionerów” przejdą wieloetapowe castingi. Chcemy mieć osoby z największą wiedzą

Gospodarz teleturnieju zdradza, że teraz format nagrywany jest w bardziej nowoczesnym studio. Zmieniły się także zasady castingu. Zanim bowiem dany uczestnik zostanie zaproszony do studia i stanie do walki o nagrodę główną, musi przejść wnikliwą weryfikację online. Hubert Urbański uważa, że pozwala to na dokładniejszą ocenę potencjału każdego kandydata i w ten sposób udaje się wybrać najlepszych z najlepszych, więc poziom będzie niezwykle wysoki.