Prawie ¾ Polaków pije kranówkę lub filtrowaną wodę
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_793077636,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Karolina Krzeska
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
biuro|rocketscience.com.pl| |biuro|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Najnowsze badania naukowe ujawniają, że w butelkowanej wodzie znajduje się o wiele więcej cząsteczek plastiku, niż wcześniej szacowano. Jednak Polacy coraz chętniej decydują się na korzystanie z bardziej ekologicznych tworzyw i opakowań. Wyniki ankiety przeprowadzonej przez Waterdrop wskazują, że aż 65,4 proc. naszych rodaków wybiera picie wody filtrowanej lub z kranu. W tego rodzaju rozwiązania wpisuje się nowa, limitowana szklana butelka Waterdrop Blackberry. Dostępna jest również nowa edycja Microdrinków bez cukru i kalorii.
Rewolucja w postrzeganiu wody butelkowej
Naukowcy udowodnili, że jeden litr wody butelkowanej może zawierać nawet do 240 tysięcy cząsteczek plastiku. To niemal 1000 razy więcej niż dotychczas sądzono. Analizę na ten temat opublikowano w styczniu tego roku w amerykańskim czasopiśmie Proceedings of the National Academy of Sciences. W trakcie badania wykorzystano lasery do sprawdzenia składu chemicznego próbek. Raport naukowców podkreśla, że nawet w trakcie wykonywania codziennych czynności, każdy z nas uwalnia do środowiska ogromne ilości mikro i nanoplastiku. Wyniki te zwracają uwagę na pilną potrzebę zmiany nawyków konsumenckich oraz metod produkcji. Rozwiązaniami mogą być picie większej ilości wody z kranu oraz korzystanie z produktów firm ograniczających zużycie plastiku.
Polacy coraz rzadziej piją z plastikowych opakowań
Ślady mikroplastiku możemy obecnie znaleźć zarówno w ludzkiej krwi, jak i również na szczycie Mount Everestu. To globalny problem, przez który coraz więcej osób decyduje się na bardziej zrównoważone rozwiązania. Firma Waterdrop postanowiła zapytać respondentów o to, jaką wodę piją. Z przeprowadzonej ankiety wynika, że aż 65,4 proc. Polaków wybiera wodę filtrowaną lub z kranu. Natomiast 23,6 proc. pije wodę z plastikowych opakowań, równocześnie 9,3 proc. preferuje ją ze szklanych butelek, a 1,7 proc. wybiera inne opakowania. Waterdrop wprowadził limitowaną edycję butelki w czerwonym kolorze, z wytrzymałego i ekologicznego szkła borokrzemowego o pojemności 600 ml. Dodatkowo powraca Microdrink Snow, z nową nazwą i designem: Blackberry. To rozpuszczalne kapsułki o smaku jeżyny, jagody oraz jabłka.
Zrównoważony rozwój
Waterdrop dba o to, aby stać się ekologicznym liderem w branży napojów. Ambasadorem oraz inwestorem marki jest uznany tenisista Novak Djoković. W ubiegłym roku firma podjęła współpracę z Rosie Huntington Whiteley oraz Conchitą Wurst. Waterdrop wierzy w świat bez plastiku i wprowadza butelki wielokrotnego użytku oraz Microdrinki bez dodatku cukru i konserwantów.
Metodologia badania
Badanie przeprowadzono na grupie 671 osób w dniu 31.07.2023. Ankietowani to osoby w wieku - mniej niż 18 lat (0,9 proc.) 18-24 lata (10,1 proc.), 25-34 lata (41,8 proc.) 35-44 lata (31,9 proc.) 45-54 lata (12,4 proc.) oraz 55 lat i więcej (2,8 proc.). 90,1 proc. respondentów to kobiety, a 9,6 proc. to mężczyźni.
Waterdrop® to marka, która powstała w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii. Przyświecają jej dwie idee – picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie waterdrop® znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, termokubki i dzbanki filtrujące wodę. Marka dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające dobre samopoczucie konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doświadczeń związanych z kwintesencją życia – wodą.
https://waterdrop.pl/
https://www.facebook.com/waterdroppolska/
![Oliwki drylowane czarne OLE! Śródziemnomorski smak zamknięty w słoiczku Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_366885733,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Oliwki drylowane czarne OLE! Śródziemnomorski smak zamknięty w słoiczku
![Wakacyjne, kulinarne podróże z produktami WSP „Społem”](/files/_uploaded/glownekonf_896110568,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wakacyjne, kulinarne podróże z produktami WSP „Społem”
![Piąta edycja Witariady przyciągnęła tłumy](/files/_uploaded/glownekonf_105041584,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Piąta edycja Witariady przyciągnęła tłumy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Teatr
![](/files/1922771799/czule-slowka-aktorzy-ram,w_274,r_png,_small.png)
Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia
Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.
Inwestycje
Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów
![](/files/1922771799/lipinski-apartamenty-foto,w_133,r_png,_small.png)
Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.
Media
Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć
![](/files/1922771799/dowbor-nasz-nowy-dom-foto-1,w_133,_small.jpg)
Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.