PREMIERA KOLEKCJI NESPRESSO ISPIRAZIONE ITALIANA, RELACJA Z WYDARZENIA
Przytulna atmosfera, włoskie przekąski i prawdziwie aromatyczna kawa – takie okoliczności towarzyszyły wczorajszemu spotkaniu, które zorganizowano w restauracji Boscaiola w Warszawie, z okazji premiery nowej kolekcji kaw Nespresso Ispirazione Italiana. Włochy są wpisane w DNA Nespresso, które podziwiając tradycyjne włoskie rzemiosło kawowe, pragnie umożliwić każdemu wypicie idealnej filiżanki espresso w swoim domu. Kolekcja Ispirazione Italiana ma na celu zabranie miłośników kawy w prawdziwą podróż do Włoch oraz odkrycie intensywnych aromatów kawowych, wywodzących się z różnych, włoskich regionów. Starannie dobrane mieszanki, zainspirowane są włoskimi miastami, m.in. Palermo, Rzymem, Florencją, Wenecją i Neapolem. Tym samym każda kawa w kolekcji ma swój wyjątkowy smak i aromat. Dziewięć starannie skomponowanych mieszanek to efekt poszukiwań unikalnych metod produkcji z wybranych włoskich zakątków.
Prowadzący spotkanie Jarosław Kuźniar rozpoczął rozmowę od przypomnienia, jak mocno kawa jest wpisana w kulturę Włoch. Rodowita Włoszka, pisarka i felietonistka, Tessa Capponi-Borawska opowiedziała m.in. o tym, że włoskie espresso może smakować na wiele sposobów i że wynika to z dużego zróżnicowania Włoch. Przybliżyła także temat zwyczajów picia kawy przez Włochów: rano do godz. 11.00 kawa z mlekiem – jako śniadanie, podawana ze słodką przekąską, po posiłku kawa jako digestivo, które wspomaga trawienie. Włosi piją także szybkie espresso przy barze w ramach przerwy w ciągu dnia. Zasad dotyczących picia kawy jest wiele i różnią się one od siebie w zależności od regionu. Oczywiście należy je znać, ponieważ to część kultury oraz dziedzictwa. Z taką wiedzą śmiało możemy przyjąć najważniejszą regułę, czyli to, że zasady można łamać i warto pić taką kawę, jaką się lubi i kiedy ma się ochotę! Aby był to przyjemny rytuał i pysznie spędzony czas – dodała Tessa Capponi-Borawska.
Podczas spotkania najwięcej uwagi poświęcono dwóm włoskim miastom, Neapolowi i Wenecji.
To właśnie te miasta stały się inspiracją dla Nespresso do stworzenia dwóch nowych kaw. Tessa Capponi-Borawska opowiedziała ciekawostki związane z tymi metropoliami, a Joanna Tusiewicz wyjaśniła powód wyróżnienia akurat tych miejsc w kampanii marki. Rozmowom o Neapolu i Wenecji towarzyszyły dwa momenty kawowe, podczas których goście mieli okazję spróbować nowych kaw – ciemno palonej, intensywnej w smaku „Ispirazione Napoli” i zbalansowanej, z wyczuwalnymi kwiatowo-owocowymi aromatami „Ispirazione Venezia”.
Nowa kolekcja kaw Ispirazione Italiana jest już dostępna w butikach Nespresso. Kawy można zamówić także poprzez Centrum Obsługi Klienta, stronę www.nespresso.co oraz aplikację mobilną. Aby uzyskać więcej informacji o ofercie Nespresso Ispirazione Italiana, w tym zapoznać się z przepisami na kawę, zapraszamy do odwiedzenia strony https://www.nespresso.com/pl/pl/ispirazione-italiana-coffee-capsules.

NDP i brak wzajemności standardów –pięta Achillesa unijnej polityki handlowej

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Elżbieta Romanowska: Przez lata udało się pomóc wielu rodzinom zyskać nowy dom. Jesteśmy świadkami ich szczęścia
Prowadząca „Nasz nowy dom” przyznaje, że największą satysfakcję odczuwa w momencie, kiedy może zaprosić uczestników programu do wyremontowanego już domu i zobaczyć na ich twarzach radość. Wtedy wie, że misja została zakończona sukcesem. Takich pozytywnych zakończeń nie zabraknie również w jubileuszowym sezonie programu. Elżbieta Romanowska zdradza, że twórcy wprowadzili też kilka nowości, ale do czasu emisji pozostaną one niespodzianką.
Prawo
Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Media
Agnieszka Hyży: W „Halo, tu Polsat” wreszcie mogę wykorzystać swoją wiedzę, wykształcenie i doświadczenie. Bardzo się tam rozwijam

Przy okazji prezentacji nowej ramówki Polsatu Agnieszka Hyży chwaliła programy, jakie proponuje stacja, i strategię działania Edwarda Miszczaka. Prezenterka przekonuje, że jesień spędzi albo w studiu, bo jest gospodynią weekendowego pasma śniadaniowego „Halo, tu Polsat” i show „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, albo przed telewizorem. Zamierza oglądać m.in. „Taniec z gwiazdami” i „Milionerów”.