PREMIERA KOLEKCJI NESPRESSO ISPIRAZIONE ITALIANA, RELACJA Z WYDARZENIA
Przytulna atmosfera, włoskie przekąski i prawdziwie aromatyczna kawa – takie okoliczności towarzyszyły wczorajszemu spotkaniu, które zorganizowano w restauracji Boscaiola w Warszawie, z okazji premiery nowej kolekcji kaw Nespresso Ispirazione Italiana. Włochy są wpisane w DNA Nespresso, które podziwiając tradycyjne włoskie rzemiosło kawowe, pragnie umożliwić każdemu wypicie idealnej filiżanki espresso w swoim domu. Kolekcja Ispirazione Italiana ma na celu zabranie miłośników kawy w prawdziwą podróż do Włoch oraz odkrycie intensywnych aromatów kawowych, wywodzących się z różnych, włoskich regionów. Starannie dobrane mieszanki, zainspirowane są włoskimi miastami, m.in. Palermo, Rzymem, Florencją, Wenecją i Neapolem. Tym samym każda kawa w kolekcji ma swój wyjątkowy smak i aromat. Dziewięć starannie skomponowanych mieszanek to efekt poszukiwań unikalnych metod produkcji z wybranych włoskich zakątków.
Prowadzący spotkanie Jarosław Kuźniar rozpoczął rozmowę od przypomnienia, jak mocno kawa jest wpisana w kulturę Włoch. Rodowita Włoszka, pisarka i felietonistka, Tessa Capponi-Borawska opowiedziała m.in. o tym, że włoskie espresso może smakować na wiele sposobów i że wynika to z dużego zróżnicowania Włoch. Przybliżyła także temat zwyczajów picia kawy przez Włochów: rano do godz. 11.00 kawa z mlekiem – jako śniadanie, podawana ze słodką przekąską, po posiłku kawa jako digestivo, które wspomaga trawienie. Włosi piją także szybkie espresso przy barze w ramach przerwy w ciągu dnia. Zasad dotyczących picia kawy jest wiele i różnią się one od siebie w zależności od regionu. Oczywiście należy je znać, ponieważ to część kultury oraz dziedzictwa. Z taką wiedzą śmiało możemy przyjąć najważniejszą regułę, czyli to, że zasady można łamać i warto pić taką kawę, jaką się lubi i kiedy ma się ochotę! Aby był to przyjemny rytuał i pysznie spędzony czas – dodała Tessa Capponi-Borawska.
Podczas spotkania najwięcej uwagi poświęcono dwóm włoskim miastom, Neapolowi i Wenecji.
To właśnie te miasta stały się inspiracją dla Nespresso do stworzenia dwóch nowych kaw. Tessa Capponi-Borawska opowiedziała ciekawostki związane z tymi metropoliami, a Joanna Tusiewicz wyjaśniła powód wyróżnienia akurat tych miejsc w kampanii marki. Rozmowom o Neapolu i Wenecji towarzyszyły dwa momenty kawowe, podczas których goście mieli okazję spróbować nowych kaw – ciemno palonej, intensywnej w smaku „Ispirazione Napoli” i zbalansowanej, z wyczuwalnymi kwiatowo-owocowymi aromatami „Ispirazione Venezia”.
Nowa kolekcja kaw Ispirazione Italiana jest już dostępna w butikach Nespresso. Kawy można zamówić także poprzez Centrum Obsługi Klienta, stronę www.nespresso.co oraz aplikację mobilną. Aby uzyskać więcej informacji o ofercie Nespresso Ispirazione Italiana, w tym zapoznać się z przepisami na kawę, zapraszamy do odwiedzenia strony https://www.nespresso.com/pl/pl/ispirazione-italiana-coffee-capsules.

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody

Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!

Ciasta na sylwestrowy stół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.