Restauracja Focaccia w Warszawie prezentuje jesienny festiwal smaków z gęsiną!
Restauracja Focaccia, znana ze swojego wyjątkowego podejścia do kulinarnej sztuki,
z dumą ogłasza wprowadzenie jesiennego menu opartego na wyjątkowym składniku - gęsinie. To prawdziwa uczta dla podniebienia, której nie można przegapić!
- Jesienna pora roku w Polsce to idealny moment na wprowadzenie gęsiny do naszego menu. To tradycyjny składnik kuchni polskiej, a jednocześnie ma ogromny potencjał smakowy. Nasza ekipa kucharska poświęciła wiele czasu na przygotowanie unikalnych dań, które połączą tradycję z nowoczesnością. Nasze dania z gęsiną przypomną Gościom o korzeniach polskiej kuchni, ale także zaskoczą ich nowatorskimi smakami i kreatywnym podejściem – powiedział Norbert Szymul, szef kuchni Focaccia.
Historia gęsiny na polskim stole
Gęsina na polskim stole ma bogatą historię sięgającą wieków wstecz. Jest ona jednym z symboli tradycyjnej kuchni polskiej i była często obecna na świątecznych stołach, zwłaszcza podczas Bożego Narodzenia. W dawnych czasach gęsina była ceniona za swój wyjątkowy smak i wartości odżywcze. Dzisiaj restauracja Focaccia kontynuuje tę tradycję, starając się przywrócić gęsinie jej dawny blask.
Menu będzie obowiązywało od 11 listopada czyli tradycyjnie na Św. Marcina. W karcie goście znajdą Consomme z gęsi z tortellini i trybulą; Ravioli z gęsią w sosie szałwiowym czy Udko gęsie z gnocchi dyniowym i modrą kapustą i sosem żurawinowym. Dania będą dostępne do 25 listopada br.
O Restauracji Focaccia
Restauracja Focaccia to miejsce, gdzie tradycja łączy się z nowoczesnością. Misją jest dostarczanie wyjątkowych doznań kulinarnych, które pozostawiają niezapomniane wrażenia. Ekipa kucharska jest zaangażowana w tworzenie dań opartych na lokalnych produktach, aby dostarczać Gościom najlepszych smaków sezonu. To idealne miejsce na romantyczną kolację, spotkanie biznesowe lub rodzinny obiad z widokiem na warszawską Starówkę.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Muzyka
Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.