Rewolucja dla zdrowia i planety - nowy napój na bazie żyta od Alpro!
Polacy pokochali produkty roślinne – szczególnie młodzi ludzie, którzy przywiązują coraz większą wagę do swoich wyborów żywieniowych. Ich motywacją jest nie tylko zadbanie o swoje zdrowie, ale też o równowagę planety – a do podobnych postaw zachęcają starsze pokolenia. Odpowiedzią na te zmieniające się potrzeby jest coraz bogatsza i coraz smaczniejsza oferta produktów roślinnych. Często pierwszym krokiem do zmiany diety na bardziej zrównoważoną jest sięgnięcie po napój roślinny. Na rynku pojawiła się właśnie kolejna roślinna premiera w ofercie Alpro - napój na bazie żyta.
Coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na to, jaką wybiera żywność. Częściej stawiamy na tę, która pozytywnie wpływa zarazem na zdrowie, jak i planetę. Z tego powodu bardzo szybko rośnie zainteresowanie ofertą roślinną, w tym nowościami jak Alpro Żyto, nowy napój w 100% roślinny. Jest to zwrot w stronę diety planetarnej, w której ważną rolę pełnią produkty pochodzenia roślinnego.
– Wybory żywieniowe mogą nie tylko pozytywnie wpłynąć na stan naszego zdrowia, ale również uchronić planetę przed niekorzystnymi zmianami. Dlatego warto wprowadzać do swojej diety więcej roślin - zmniejszyć spożycie mięsa, a częściej sięgać po produkty roślinne. Na talerzu zawsze powinny być obecne warzywa lub owoce, produkty pełnoziarniste oraz dobre źródła białka, pochodzące z nasion roślin strączkowych takich jak groch, ciecierzyca, soczewica czy soja. Idealne uzupełnienie diety to dobre źródła tłuszczu - sięgajmy po orzechy, nasiona i pestki oraz oleje roślinne. Przykładowo - alternatywą dla mleka czy śmietanki do kawy może być napój roślinny. Dokonując małych zmian w swoim codziennym menu, walczymy z postępującymi zmianami klimatycznymi, a dobre nawyki żywieniowe wydłużają życie w zdrowiu – mówi Klaudia Wiśniewska, dietetyk kliniczny.
Młodzi motorem zmian żywieniowych
Jak wynika z badań, już prawie 6 mln polskich gospodarstw domowych, sięga po roślinne alternatywy dla produktów mlecznych[1]. Największy spadek udziału mięsa w diecie odnotowano w grupie Polaków do 39 r. ż[2] To właśnie ta grupa najczęściej sięga po produkty roślinne, co jest elementem zmiany diety i nawyków żywieniowych na korzystniejsze dla zdrowia i planety.
– Wiemy, że coraz więcej osób chce włączyć na stałe do swojej diety produkty na bazie roślin, ale jednocześnie nie chce rezygnować z ulubionych potraw i smaków. Dlatego mamy do zaproponowania coś całkowicie nowego – napój roślinny na bazie żyta. Idealnie nadaje się do kawy, porannych płatków czy owsianki, naleśników czy deserów. Mamy nadzieję, że przypadnie do gustu konsumentom i zachęci by do codziennej diety włączyć produkty roślinne – są nie tylko wartościowe ale także dobre dla planety – mówi Monika Kuciak, Starszy Kierownik Marki Alpro.
Alpro Żyto – pyszne i wartościowe
Nowy produkt Alpro Żyto to napój w 100% roślinny, a delikatny smak i niezwykle kremowa konsystencja to dopiero początek długiej listy jego zalet. Produkt odznacza się wysoką zawartością błonnika, jest także doskonałym źródłem wapnia i witamin D, B2 i B12. Nie zawiera cukrów dodanych[3] oraz laktozy – jest więc idealny dla osób z nietolerancją laktozy. W klasyfikacji Nutri-Score napój otrzymał najwyższą ocenę A.
To już druga premiera roślinna w tym roku od Alpro. Wcześniej na sklepowe półki trafiło już Alpro PSST!... TO NIE MLEK*, które wyróżnia wyjątkowy, pyszny, kremowy smak, bardzo podobny do smaku tradycyjnego mleka. Stworzony z myślą o wszystkich tych, którym trudno zrezygnować z jednego ze smaków dzieciństwa. Cała gama produktów Alpro powstała po to, by umożliwić dbanie o zdrowie, planetę i jednocześnie cieszyć się pysznymi smakami. Oprócz napoju na bazie żyta, dostępne są napoje sojowe, owsiane, z orzechów nerkowca, z migdałów czy kokosa. Wszystko po to, by cieszyć się wspaniałym smakiem ulubionej kawy, dań czy deserów.
[1] Badania Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia (za okres kwiecień 2021 – marzec 2022).
[2] Raport "Planeta. Zdrowie. Przyszłość", przygotowany przez przedstawicieli grupy spółek DANONE pod opieką merytoryczną prof. Janusza Czapińskiego, https://danone.pl/planeta/.
[3] Zawiera naturalnie występujące cukry.

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Dorota Szelągowska: W moim rodzinnym domu się nie przelewało. Od mamy i babci się nauczyłam, jak ugotować coś z niczego
Prezenterka zaznacza, że dużo czasu spędza w kuchni i jak przekonuje, zawsze da się przyrządzić coś smacznego, nawet gdy pod ręką nie ma zbyt wielu produktów. Tego nauczyła się w rodzinnym domu. Dorota Szelągowska uwielbia kulinarne eksperymenty, dlatego też chętnie podgląda, jak gotują inni i z ich pomysłów również czerpie inspiracje.
Nauka
MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.
Media
Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.