Komunikaty PR

Roślinne zamienniki mięsa od Nestlé

2020-11-24  |  12:30
Biuro prasowe
Do pobrania komunikat ( 0.06 MB )

Roślinne zamienniki mięsa od Nestlé już na sklepowych półkach

Roślinne „mięso” mielone, burgery, klopsiki i fileciki marki Garden Gourmet od 24 listopada będą dostępne w sprzedaży detalicznej. W pierwszej kolejności produkty pojawią się w sklepach sieci Kaufland w całej Polsce.

Coraz więcej konsumentów decyduje się na ograniczenie mięsa w diecie. W Polsce aż jedna czwarta badanych deklaruje, że stara się zmniejszyć jego spożycie[1]. Jakie są tego przyczyny? Przede wszystkim troska o zdrowie (24%), dobrostan zwierząt (17%) oraz planetę (14%)[2]. Wprowadzanie roślinnych produktów marki Garden Gourmet na kolejnych rynkach to także ważny element strategii Nestlé i kolejny krok firmy na rzecz realizacji zobowiązań wobec konsumentów i środowiska.

„Produkty na bazie roślin to obecnie jeden z kluczowych obszarów badań i rozwoju w naszej firmie. Jesteśmy przekonani, że tzw. dieta planetarna to dieta przyszłości – jest ona zarówno korzystna dla zdrowia, jak i pozwala na niższą ingerencję w środowisko naturalne. Dla Nestlé to także ważny krok w kierunku realizacji globalnego zobowiązania, by do 2050 roku osiągnąć zerową emisję netto gazów cieplarnianych” – mówi Marcin Popławski, Dyrektor Dywizji Kulinarnej Nestlé w Polsce i dodaje: „Ze względu na walory produktów roślinnych coraz częściej sięgają po nie zarówno zdeklarowani weganie czy wegetarianie, jak i osoby, które starają się jedynie ograniczyć mięso w codziennej diecie. Ten coraz silniejszy trend stanowi o ogromnym potencjale tego segmentu rynku”.

W ramach marki Garden Gourmet Nestlé wprowadza sześć produktów na bazie roślin. Dostępne będą wegańskie zamienniki surowego mięsa mielonego oraz burgerów: Sensational Mince / Mielone oraz Sensational Burger. Nestlé wprowadza także cztery produkty stanowiące roślinną bazę do przygotowania dań: wegańskie burgery, wegetariańskie fileciki oraz klopsiki roślinne, a także klopsiki warzywne. Kaufland to pierwsza sieć, w której będzie można znaleźć produkty marki. Będą one dostępne także w sklepiku firmowym Nestlé w warszawskiej siedzibie firmy.

Korzyści dla zdrowia

Jak podkreślają eksperci, prawidłowo zbilansowana dieta roślinna może przynieść wiele korzyści zdrowotnych, np. zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób układu sercowo-naczyniowego lub wystąpienia otyłości. Duży udział warzyw i owoców w codziennym jadłospisie – oprócz tego, że są one źródłem witamin i składników mineralnych – zwiększa objętość posiłków. W tym przypadku może to iść w parze ze zmniejszeniem kaloryczności całodziennej racji pokarmowej, co ma korzystny wpływ na utrzymanie lub też uzyskanie prawidłowej masy ciała, a także zmniejsza ryzyko wystąpienia niedoborów niektórych witamin, składników mineralnych czy błonnika.

Więcej informacji o marce Garden Gourmet, w tym także inspiracje kulinarne, znaleźć można na stronie: gardengourmet.pl.

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

[1] GlobalData, na podstawie 767 odpowiedzi, 2019

[1] GlobalData, na podstawie 767 odpowiedzi, 2019

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Muzyka

Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytmnbluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.

Farmacja

Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.