Komunikaty PR

Roślinny burger od Nestlé już dostępny w Polsce

2020-07-24  |  10:00

Sensational Burger marki Garden Gourmet to pierwszy roślinny burger od Nestlé na polskim rynku. Od 28 lipca będą mogli go spróbować klienci sieci „7th Street – Bar & Grill” oraz „Meet & Fit – Slow Food”.

 

Nowy burger to efekt długoletnich prac ekspertów Nestlé i odpowiedź firmy na jeden z najważniejszych trendów żywieniowych obserwowanych obecnie na rynku. W trosce o zdrowie, ale i środowisko, konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty i dania pochodzenia roślinnego. W tej kategorii Sensational Burger wyróżnia się składem, konsystencją oraz soczystym, mięsnym smakiem. Przy jego komponowaniu zastosowano bowiem opatentowaną metodę fermentacji składników roślinnych, która wzmacnia smak „umami” – piątego wyodrębnionego przez naukowców smaku, charakterystycznego dla potraw na bazie mięsa. Nowy burger powstaje z połączenia naturalnych białek roślinnych: sojowego i pszenicznego, a barwę zawdzięcza naturalnym ekstraktom roślinnym, a także olejom: rzepakowemu i kokosowemu.

 

- To więcej niż trend: to zmiana sposobu odżywiania – mówi Artur Maciejewski, Dyrektor Nestlé Professional – Ludzie z różnych powodów podejmują decyzję o ograniczeniu spożywania mięsa. Ważnym argumentem są dla nich kwestie związane ze zdrowiem i ochroną środowiska. Jednocześnie chcą mieć gwarancję wyśmienitego smaku potraw. Garden Gourmet Sensational Burger odpowiada na te potrzeby. Doskonale smakuje, ma świetny profil żywieniowy,  i aż o 80 proc. niższy ślad węglowy w porównaniu z mięsnym odpowiednikiem. Wytworzenie naszego burgera oznacza też o 80 proc. niższe zużycie energii oraz wymaga 75 proc. mniej ziemi uprawnej. Tym samym nowy produkt  wpisuje się nie tylko w najważniejsze trendy rynkowe, ale zbliża nas do realizacji naszych zobowiązań i osiągnięcia neutralności emisyjnej do 2050 roku.

 

Sektor gastronomiczny jest istotnym obszarem rozwoju oferty produktów pochodzenia roślinnego. Garden Gourmet Sensational Burger będzie dostępny w Polsce w pierwszej kolejności w dwóch sieciach restauracji: „7th Street – Bar & Grill” oraz „Meet & Fit – Slow Food”, które swoje lokale mają w kilkunastu lokalizacjach w Polsce, m.in. w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Szczecinie, Żyrardowie czy Elblągu.

 

Edyta Iroko

Corporate Affairs Manager

Email: edyta.iroko@pl.nestle.com

Telefon: +48 22 325 26 74

Mobile: +48 600 204 870

 

Joanna Szpatowicz

Corporate Affairs Specialist

Email: joanna.szpatowicz@pl.nestle.com

Mobile: +48 600 204 159

 

 

 

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Problemy społeczne

Od lipca ułatwienia w dostępie do terapii dla osób z przewlekłą chorobą nerek. Eksperci apelują o włączenie dietetyków w proces leczenia

Na przewlekłą chorobę nerek cierpi nawet ponad 4,7 mln osób. Według prognoz WHO liczba pacjentów wymagających dializ będzie szybko rosnąć. Niskobiałkowa dieta w połączeniu z leczeniem farmakologicznym obejmującym ketoanalogi aminokwasów może znacząco opóźnić konieczność rozpoczęcia dializoterapii. Od 1 lipca Ministerstwo Zdrowia ułatwia dostęp do terapii. Zmiany mają odciążyć specjalistów, dostosować program do codziennej praktyki lekarskiej i uprościć dostęp do terapii.

Żywienie

Dorota Szelągowska: W moim rodzinnym domu się nie przelewało. Od mamy i babci się nauczyłam, jak ugotować coś z niczego

Prezenterka zaznacza, że dużo czasu spędza w kuchni i jak przekonuje, zawsze da się przyrządzić coś smacznego, nawet gdy pod ręką nie ma zbyt wielu produktów. Tego nauczyła się w rodzinnym domu. Dorota Szelągowska uwielbia kulinarne eksperymenty, dlatego też chętnie podgląda, jak gotują inni i z ich pomysłów również czerpie inspiracje.