Komunikaty PR

Ruszył pierwszy w Polsce projekt poświęcony tematyce food design

2022-10-14  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 0.23 MB )

O projekcie

Food and Design to pierwszy w Polsce projekt poświęcony tematyce food i food design. Jego misją jest rzetelna edukacja oraz inspirowanie zarówno profesjonalistów, jak i amatorów pasjonujących się tematyką jedzenia. W tym celu powołano kolektyw ekspercki składający się z ponad 60 specjalistów z branż, takich jak: przemysł spożywczy, marketing, budowanie marek, wzornictwo przemysłowe, projektowanie, fotografia kulinarna, produkcja wideo, food styling, nowe technologie czy prawo żywnościowe. Twórcy we współpracy z ekspertami planują dalszy rozwój projektu w pięciu obszarach:

  1. Platforma ekspercka

  2. E-booki

  3. Szkolenia

  4. Spotkania branżowe z cyklu „Food Working”

  5. Podcasty

Będziemy działać kompleksowo i w sposób pogłębiony oraz holistyczny podejmować różne zagadnienia z obszaru food i food design. Chcemy docierać z wiedzą, badaniami konsumenckimi i analizami, ale także z ciekawostkami i trendami, by w większym stopniu inspirować naszych odbiorców do zgłębiania tematu żywności. Jesteśmy pewni, że poprzez Food and Design wypełnimy lukę na rynku i damy Polakom to, co od lat kwitnie za granicą. Popularyzacja profesjonalnego podejścia do tematu jedzenia to przyszłość tego projektu! Mam nadzieję, że dzięki naszemu projektowi uda nam się zainteresować tym fascynującym tematem wielu profesjonalistów oraz amatorów, którzy – podobnie jak my – zachwycą się nim i zechcą go zgłębiać razem z nami – komentuje Magda Malutko, twórczyni projektu.

Wśród Partnerów projektu znaleźli się: TiM, DPD Food, Slodkie, Deli Catering, Food Stories, HAYB, Food Bugs, Thermomix, Foto Forma, BlisterArt, Hortex, Foodsi, Twórczywo, Poshe Drinks, PavLove, JWFilms i 370 Studio. W gronie Patronów Medialnych są: WPROST, Nowy Marketing, Handel, Marketer+, Food Service, OuiChef.pl, HandelExtra.pl, GastroWiedza.pl i Restauracja. 

Kto stoi za Food and Design?

Za powołanie projektu odpowiada agencja kreatywna Od kuchni, specjalizująca się w obsłudze marek z sektorów food i lifestyle. Agencja przyznaje, że od wielu miesięcy aktywnie przygotowywała się do premiery, zaś sam koncept kiełkował już od kilku lat. Pomysłodawczynią jest Magda Malutko, CEO Od kuchni, marketerka, autorka licznych artykułów w mediach branżowych i fotografka kulinarna, od lat ściśle związana z branżą foodową:

Współpracując z licznymi restauracjami, producentami żywności czy festiwalami kulinarnymi, dostrzegałam od lat wyraźną potrzebę stworzenia miejsca, gdzie każdy – niezależnie od tego, czy po prostu lubi temat jedzenia, czy pracuje zawodowo w sektorach związanych z żywnością – mógłby znaleźć informacje, jak również szkolenia i zaproszenia na spotkania branżowe, umożliwiające poszerzanie wiedzy z obszaru food designu. Nie ukrywam też radości, że w tych trudnych i pełnych niepewności czasach udało się nam powołać tak złożony projekt oraz zorganizować wyjątkową inaugurację, która spotkała się z dużym uznaniem naszych ekspertów, partnerów oraz zaproszonych mediów. Myślę, że mocny start to najlepsza zapowiedź tego, co jeszcze przed nami!

Agencja Od kuchni współpracuje z markami na różnym etapie ich rozwoju – od tworzenia i wprowadzania ich na rynek, aż po koordynowanie bieżącej komunikacji dojrzałych brandów. Oprócz działań agencyjnych, takich jak koordynacja projektów marketingowych, prowadzenie kanałów w social mediach czy współprac z mediami, w agencji są także dwie przestrzenie studyjne: jedno studio fotograficzne oraz drugie z kuchnią do nagrań wideo i sesji zdjęciowych. Dzięki temu content tworzony jest wewnętrznie, bez podwykonawców.

Twórcy Food and Design serdecznie zapraszają do udziału w pierwszym evencie branżowym w ramach cyklu „Food working”, który odbędzie się 24 listopada przy ul. Chodakowskiej 12 w Warszawie. Tematem spotkania będzie omówienie raportu z badań konsumenckich „Komunikacja wizualna a decyzje zakupowe Polaków” zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie agencji Od kuchni. Szczegóły wydarzenia poznamy wkrótce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.