Komunikaty PR

Ruszył pierwszy w Polsce projekt poświęcony tematyce food design

2022-10-14  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 0.23 MB )

O projekcie

Food and Design to pierwszy w Polsce projekt poświęcony tematyce food i food design. Jego misją jest rzetelna edukacja oraz inspirowanie zarówno profesjonalistów, jak i amatorów pasjonujących się tematyką jedzenia. W tym celu powołano kolektyw ekspercki składający się z ponad 60 specjalistów z branż, takich jak: przemysł spożywczy, marketing, budowanie marek, wzornictwo przemysłowe, projektowanie, fotografia kulinarna, produkcja wideo, food styling, nowe technologie czy prawo żywnościowe. Twórcy we współpracy z ekspertami planują dalszy rozwój projektu w pięciu obszarach:

  1. Platforma ekspercka

  2. E-booki

  3. Szkolenia

  4. Spotkania branżowe z cyklu „Food Working”

  5. Podcasty

Będziemy działać kompleksowo i w sposób pogłębiony oraz holistyczny podejmować różne zagadnienia z obszaru food i food design. Chcemy docierać z wiedzą, badaniami konsumenckimi i analizami, ale także z ciekawostkami i trendami, by w większym stopniu inspirować naszych odbiorców do zgłębiania tematu żywności. Jesteśmy pewni, że poprzez Food and Design wypełnimy lukę na rynku i damy Polakom to, co od lat kwitnie za granicą. Popularyzacja profesjonalnego podejścia do tematu jedzenia to przyszłość tego projektu! Mam nadzieję, że dzięki naszemu projektowi uda nam się zainteresować tym fascynującym tematem wielu profesjonalistów oraz amatorów, którzy – podobnie jak my – zachwycą się nim i zechcą go zgłębiać razem z nami – komentuje Magda Malutko, twórczyni projektu.

Wśród Partnerów projektu znaleźli się: TiM, DPD Food, Slodkie, Deli Catering, Food Stories, HAYB, Food Bugs, Thermomix, Foto Forma, BlisterArt, Hortex, Foodsi, Twórczywo, Poshe Drinks, PavLove, JWFilms i 370 Studio. W gronie Patronów Medialnych są: WPROST, Nowy Marketing, Handel, Marketer+, Food Service, OuiChef.pl, HandelExtra.pl, GastroWiedza.pl i Restauracja. 

Kto stoi za Food and Design?

Za powołanie projektu odpowiada agencja kreatywna Od kuchni, specjalizująca się w obsłudze marek z sektorów food i lifestyle. Agencja przyznaje, że od wielu miesięcy aktywnie przygotowywała się do premiery, zaś sam koncept kiełkował już od kilku lat. Pomysłodawczynią jest Magda Malutko, CEO Od kuchni, marketerka, autorka licznych artykułów w mediach branżowych i fotografka kulinarna, od lat ściśle związana z branżą foodową:

Współpracując z licznymi restauracjami, producentami żywności czy festiwalami kulinarnymi, dostrzegałam od lat wyraźną potrzebę stworzenia miejsca, gdzie każdy – niezależnie od tego, czy po prostu lubi temat jedzenia, czy pracuje zawodowo w sektorach związanych z żywnością – mógłby znaleźć informacje, jak również szkolenia i zaproszenia na spotkania branżowe, umożliwiające poszerzanie wiedzy z obszaru food designu. Nie ukrywam też radości, że w tych trudnych i pełnych niepewności czasach udało się nam powołać tak złożony projekt oraz zorganizować wyjątkową inaugurację, która spotkała się z dużym uznaniem naszych ekspertów, partnerów oraz zaproszonych mediów. Myślę, że mocny start to najlepsza zapowiedź tego, co jeszcze przed nami!

Agencja Od kuchni współpracuje z markami na różnym etapie ich rozwoju – od tworzenia i wprowadzania ich na rynek, aż po koordynowanie bieżącej komunikacji dojrzałych brandów. Oprócz działań agencyjnych, takich jak koordynacja projektów marketingowych, prowadzenie kanałów w social mediach czy współprac z mediami, w agencji są także dwie przestrzenie studyjne: jedno studio fotograficzne oraz drugie z kuchnią do nagrań wideo i sesji zdjęciowych. Dzięki temu content tworzony jest wewnętrznie, bez podwykonawców.

Twórcy Food and Design serdecznie zapraszają do udziału w pierwszym evencie branżowym w ramach cyklu „Food working”, który odbędzie się 24 listopada przy ul. Chodakowskiej 12 w Warszawie. Tematem spotkania będzie omówienie raportu z badań konsumenckich „Komunikacja wizualna a decyzje zakupowe Polaków” zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie agencji Od kuchni. Szczegóły wydarzenia poznamy wkrótce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.

Konsument

Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.

Dom i ogród

Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.