Ruszył Pojedynek Smaku
Już ruszyły do boju! W pierwszym odcinku „Pojedynku Smaku” walkę stoczyły: Tysia Gotuje i Dieta bez diety. Kulinarne influencerki przygotowały regionalne dania kuchni kurpiowskiej i podhalańskiej. W kuchni królowała Kiełbasa Krakowska „Nasze Polskie” w towarzystwie polskiego ziemniaka. W tym odcinku Pojedynku Smaku rywalizują między sobą kotlety z gotowanych ziemniaków z kiełbasą i oscypkiem kontra regionalna babka ziemniaczana zwana rejbakiem/rajbakiem. Które danie wygra?
Justyna Ratajczak, znana w sieci jako Tysia Gotuje zdecydowała się na zrobienie ziemniaczanych kotletów z dodatkiem prawdziwego oscypka z mleka owczego i kiełbasy krakowskiej wieprzowej marki Duda Nasze Polskie. Do ich przygotowania inspiracją były Moskole, czyli tradycyjne ziemniaczane placki, będące podstawą góralskiej kuchni. Od wczesnych lat dzieciństwa Podhale jest bardzo bliskie sercu Justyny, zawsze z utęsknieniem czeka na wakacje, by móc wrócić w te rejony.
Konkurencją dla podhalańskiego dania był kurpiowski przebój – rejbak/rajbak, zwany również babką ziemniaczaną. Asia Wosińska, autorka bloga Dieta bez diety i serii bestsellerowych książek, przygotowała go w specjalnej odsłonie, dodając do niego aromatyczną suchą krakowską wieprzową Nasze Polskie. Nad kulinarną walką czuwał autorytet w swojej dziedzinie i ambasadorka akcji – Ewa Wachowicz.
– Kuchnia regionalna jest dla mnie bardzo ważna, to swoista wizytówka różnych miejsc Polski.
Od zawsze jestem zwolenniczką świeżych, lokalnych produktów i smaków z tradycją. Sama pochodzę
z Beskidu Żywieckiego i uwielbiam wracać do tamtejszych specjałów, kojarzą mi się z dzieciństwem
i rodzinnymi stronami. Mimo tego, że gotowanie jest moją pasją od wielu lat, a w kuchni czuję się jak ryba w wodzie, ten projekt będzie dla mnie ekscytującym wyzwaniem – mówi Ewa Wachowicz, ambasadorka akcji „Pojedynek Smaku”.
Właśnie wystartowała wielka akcja „Pojedynek Smaku”. W kulinarnych starciach weźmie udział szesnaścioro influencerów. Za zadanie mają przygotowanie najlepszych regionalnych potraw. Będziemy mogli oglądać online pojedynkowe zmagania rywalizujących między sobą zawodników reprezentujących różne regiony Polski. Zwycięzcy poszczególnych par przechodzą do kolejnych etapów bitwy. W kolejnym odcinku wystartują Jedz pysznie przeciwko Fit talerzyk przedstawiając kuchnię Mazowsza i Pomorza. O tym, kto zwycięży, zadecydują internauci w głosowaniu na stronie internetowej www.pojedyneksmaku.pl. Na wszystkich głosujących czekają atrakcyjne nagrody.
– Polska słynie ze swojej kuchni, a my jesteśmy z niej dumni. Dania regionalne i lokalne produkty są obecnie bardzo popularne. Polacy coraz częściej szukają pomysłu na przepisy inspirowane polskimi tradycjami. Kulinarni influencerzy, którzy biorą udział w „Pojedynku Smaku”, podzielą się z nami swoimi propozycjami na regionalne potrawy i udowodnią, że do ich przygotowania nie potrzeba trudno dostępnych składników czy zaawansowanych umiejętności – mówi Beata Mroziuk, Dyrektor Marketingu Zakładów Mięsnych Silesia.
W swoich daniach kucharze będą wykorzystywać wędliny marki Duda Nasze Polskie. To linia produktów inspirowana polskimi smakami, która powstała z zamiłowania do tego co rodzime i tradycyjne.
Kolejny pojedynek już 27 stycznia. Zmierzą się ze sobą Mazowsze (Jedz pysznie) oraz Pomorze (Fit talerzyk). Zmagania można śledzić na żywo na profilach influencerów, specjalnie przygotowanej stronie internetowej www.pojedyneksmaku.pl oraz w mediach społecznościowych marki Duda – na Facebooku (@DudaNaszePolskie) i Instagramie (@duda_naszepolskie). Wielki finał walki odbędzie się w połowie marca.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Muzyka
Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.