Komunikaty PR

Samsung partnerem ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Lodówka na medal”

2022-03-24  |  16:28
Biuro prasowe

Samsung łączy siły z Bankiem Żywności SOS Warszawa w kampanii edukacyjnej „Lodówka na medal”. 24 marca wystartowały warsztaty w szkołach oraz wyjątkowa gra online. Wspólnym celem jest szerzenie informacji o skali marnowania żywności w Polsce i skutkach tego zjawiska, a także kształtowanie pozytywnych nawyków dotyczących przechowywania i gospodarowania żywnością już od najmłodszych lat. 

Marnowanie żywności to problem dzisiejszych czasów. Według danych PROM*, w Polsce marnuje się 5 mln ton jedzenia, z czego 3 mln ton – aż 60% zakupów spożywczych – marnujemy w naszych domowych gospodarstwach.  To oznacza, że w każdej sekundzie wyrzucamy do kosza ponad 90 kg jedzenia. W ten sposób marnujemy nie tylko żywność, ale i zasoby, które zostały wykorzystane na etapach przetwórstwa i dystrybucji – takie jak woda, paliwo i energia. Zjawisko to, mające wymiar ekologiczny, ekonomiczny i etyczny, możemy ograniczyć wdrażając skuteczne rozwiązania.

Dlatego Bank Żywności SOS w Warszawie we współpracy z partnerem Strategicznym – Fundacją Santander Bank Polska S.A. im. Ignacego Jana Paderewskiego, partnerami z branży AGD, w tym marką Samsung oraz przy wsparciu merytorycznym Związku Pracodawców AGD APPLiA stworzył projekt edukacyjny „Lodówka na Medal” – Bo aby działać skutecznie, trzeba działać razem.

- Jak wynika z badania Samsung aż 70% Polaków chciałoby ograniczyć marnowanie jedzenia w swoich gospodarstwach domowych. O ile zaawansowane technologie w lodówkach pomagają przedłużyć świeżość owoców, warzyw czy mięsa, to kluczem jest edukacja w zakresie odpowiedniego gospodarowania żywnością i jej przechowywania. Wyniki badań pokazują nam, jak wiele jest do zrobienia właśnie w tym obszarze” – mówi Piotr Ługowski, Dyrektor Dywizji AGD w Samsung Electronics Polska.

Jak wynika z raportu o perspektywach zapobiegania marnotrawstwu żywności w Polsce
do 2030 roku*, wprowadzenie edukacji o ograniczaniu marnowania jedzenia mogłoby zmniejszyć
to zjawisko nawet o jedną trzecią.

- „Jako Bank Żywności SOS w Warszawie postanowiliśmy wzmocnić nasze dotychczasowe działania edukacyjne i zasiać ziarenko wiedzy od najmłodszych lat. Po pierwsze, dzięki wsparciu Wolontariuszy Fundacji Santander Bank Polska ruszamy od marca do szkół podstawowych w całej Polsce, by zaprosić dzieci do gry. Podczas lekcji uczniowie dowiedzą się o skali problemu, skutkach marnowania żywności
i wypracują sposoby na niemarnowanie. Dodatkowo, przy pomocy makiety magnetycznej, dzieci nauczą się jak przechowywać odpowiednio produkty żywnościowe w lodówce oraz poza nią,
by na dłużej zachowały świeżość. Aby przenieść edukację poza szkołę, do domów i by zaciekawić każdego z nas – powstała również gra on-line
www.lodowkanamedal.pl dostępna w wersji mobilnej
i na komputerze
. W grze, w atrakcyjny sposób można nauczyć się uproszczonych zasad przechowywania żywności. Mistrzowie zostają w grze Ratownikami Żywności i otrzymują dyplom.” – mówi Iwona Wojtaszek, kierowniczka ds. współpracy z biznesem w Banku Żywności SOS w Warszawie.

Ograniczenie marnowania żywności to wspólny cel, który połączył dwie Fundacje, a także czołowe marki AGD działające w Polsce. Dzięki tej kooperacji możliwe było wypracowanie uniwersalnych zasad, które pomogą nam wszystkim żyć lepiej, bardziej ekologicznie i bardziej świadomie.

Samsung, jako producent urządzeń w kategorii chłodnictwa, wie doskonale jak przechowywać produkty spożywcze, aby przedłużyć ich świeżość i dzięki temu ograniczyć marnowanie. Dlatego też marki nie mogło zabraknąć wśród partnerów kampanii edukacyjnej „Lodówka na medal” Banku Żywności SOS w Warszawie.  

 

Badanie Samsung:

Ogólnopolskie badanie zostało przeprowadzone dla firmy Samsung przez agencję badawczą Kantar Polska. Badanie zostało zrealizowane na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 18-54 lat N=1000 metodą wywiadów internetowych CAWI.

 

O Samsung Electronics Polska

Samsung jest producentem urządzeń AGD, w tym lodówek o najwyższej klasie energooszczędności, a także jednym z liderów technologicznych na świecie wspierającym edukację młodych ludzi. Pod hasłem „Together for Tommorow! Enabling people” („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”) firma odpowiedzialnie wprowadza kolejne pokolenia w świat technologii, rozwijając ich kompetencję przyszłości i ułatwiając tworzenie innowacji.

Samsung Electronics Polska podejmuje także szeroko zakrojone działania na rzecz skutecznego reagowania na zmiany klimatyczne. W 2019 roku firma uruchomiła pierwszy na świecie Inkubator, skupiony wokół 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Do Inkubatora #dlaPlanety mogły zgłaszać się innowacyjne startupy, które tworzą projekty odpowiadające na wyzwania współczesnego świata. Ponadto w zeszłym roku firma przystąpiła do 2. edycji programu „Climate Leadership powered by UN Environment”. W ramach inicjatywy Samsung zorganizował szkolenia i wsparcie finansowe dla twórców pomysłów związanych z ochroną klimatu.

We wrześniu 2021 roku Samsung wystartował z nowym programem edukacyjnym o nazwie Solve for Tomorrow, który skierowany jest do uczniów ze szkół ponadpodstawowych i studentów I i II roku studiów pierwszego stopnia. W ramach programu młodzi ludzie mogli zgłaszać swoje pomysły skupione wokół trzech wyzwań współczesnego świata: zdrowia, bezpieczeństwa i klimatu. Do ścisłego finału zakwalifikowało się 9 zespołów, spośród których aż 4 realizują projekty związane z ochroną środowiska.

 

Strona Samsung: https://www.samsung.com/pl/sustainability/environment/climate-action/

Facebook: https://www.facebook.com/SamsungPolska

Instagram: https://www.instagram.com/samsungpolska/

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/samsungpolska/

 

O fundacji Bank Żywności SOS w Warszawie:

Bank Żywności SOS w Warszawie od 27 lat pomaga przywracać ludziom godność, przekazując żywność do 160 organizacji wspierających ludzi ubogich, w kryzysie bezdomności, emerytów, rodziców samotnie wychowujących dzieci, których nie stać na zakup żywności i codziennie mierzą się z wyborami: jedzenie na miesiąc czy czynsz za mieszkanie. Dlatego codziennie z Banku wyjeżdża kilkanaście samochodów, dzięki czemu 56 tys. osób potrzebujących co miesiąc może otrzymać jedzenie. Bank Żywności współpracuje z 88 warszawskimi organizacjami pozarządowymi, w tym z 37 placówkami działającymi na rzecz osób w kryzysie bezdomności. Dodatkowo fundacja organizuje zbiórki żywności w marketach. Zebrana żywność jest sortowana, pakowana w paczki, a następnie trafia do organizacji współpracujących z Bankiem Żywności SOS w Warszawie.

Strona Banku Żywności SOS w Warszawie: https://bzsos.pl

Facebook: https://www.facebook.com/bankzywnosciwarszawa

Instagram: https://www.instagram.com/bank_zywnosci_warszawa/

Twitter: https://twitter.com/bz_sos

LinkedIn: https://pl.linkedin.com/company/bank-zywnosci-sos-w-warszawie

 

* Program Racjonalizacji i Ograniczenia Marnotrawstwa Żywności, 2021, https://projektprom.pl

* https://bankizywnosci.pl/wp-content/uploads/2021/07/Raport_BadaniaDelfickie_PROM.pdf

 

O Fundacji Santander Bank Polska S.A.

Fundacja Santander Bank Polska S.A. im. Ignacego Jana Paderewskiego w tym roku obchodzi
25 lecie swojego istnienia. Fundacja pomaga dzieciom, młodzieży, seniorom, osobom potrzebującym wsparcia. Główne projekty fundacji koncentrują się na edukacji młodzieży oraz ekologii.  

W 2004 roku Fundacja uzyskała status organizacji pożytku publicznego. Jej działania są wspierane przez podatników przekazujących 1% swojego podatku, dzięki czemu Fundacja pomaga potrzebującym oraz wspiera uzdolnioną młodzież w Programie Stypendialnym.

Co jeszcze robi Fundacja?

  • promuje i wspiera ideę wolontariatu, rozwijając wolontariat pracowniczy w banku
  • zmienia smutne przestrzenie szpitali i domów dziecka w kolorowe i pełne zabawek w ramach projektu „Klub Płomyka”
  • dba o ekologię i o rozwój lokalnych społeczności dzięki programowi grantowemu „Tu mieszkam, Tu zmieniam EKO”
  • inwestuje w edukację dzieci i młodzieży, dba o rozwój ich pasji i talentów dzięki Programowi Stypendialnemu
  • wspiera środowiska akademickie z całej Polski w ramach programu Santander Universidades
  • wspiera szpitale i placówki medyczne dofinansowując ich działalność
  • stawia na zdrowy tryb życia poprzez dofinansowanie działań sportowych za pośrednictwem programu grantowego „Bank Młodych Mistrzów Sportu”
  • doposaża szkoły, domy dziecka i inne placówki w komputery
  • dofinansowuje projekty edukacyjne, charytatywne i kulturalne
  • wspiera swoich podopiecznych w ramach 1% podatku

 

Strona Fundacji Santander Bank Polska: https://fundacja.santander.pl/

Facebook: https://pl-pl.facebook.com/FundacjaSantander/

Instagram: https://www.instagram.com/fundacjasantander

LinkedIn: https://pl.linkedin.com/company/fundacja-santander-bank-polska

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd! Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!

Wraz z nowym rokiem OSM Piątnica powraca z kampanią reklamową „Przejdź na dobrą stronę mocy”, promującą Skyry – jogurty typu islandzkiego. Dzięki wysokiej zawartości
Żywienie Ciasta na sylwestrowy stół
2024-12-30 | 14:50

Ciasta na sylwestrowy stół

Ile ciast potrzeba na świąteczno-noworoczny stół, aby domownicy byli zadowoleni? Wszystko zależy od liczby zaproszonych gości, ale jesteśmy pewni, że często wystarczy jedno ciasto,
Żywienie Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]
2024-12-23 | 12:00

Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]

Aż 83% Polaków wyrzuca jedzenie świąteczne między 23 a 30 grudnia. To przekłada się na 61,7 tys. ton, czyli aż 1,6 kg na osobę. Choć najczęściej wyrzucaną kategorią

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dawid Kwiatkowski: Padłem ofiarą oszustów, którzy na mnie nieuczciwie zarabiali. Teraz jestem też swoim księgowym, liczę pieniądze i sprawdzam umowy

Artysta przyznaje, że w branży muzycznej są ludzie, którzy zamiast wspierać młodych wykonawców w budowaniu kariery, po prostu chcą tylko zarobić na swoich „podopiecznych”. Dawid Kwiatkowski przestrzega więc wszystkich, którzy stają na scenie „Must Be the Music” i innych talent show, by nie ufali każdemu, kto się do nich odezwie po programie i zaproponuję współpracę, bo bardzo możliwe, że będzie mu zależało tylko na tym, by wykorzystać ich „pięć minut” dla własnych korzyści. On sam również padł ofiarą takich oszustów i musiał walczyć z nimi w sądzie.

Prawo

Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich

Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.

Podróże

Radosław Majdan: W Grecji zaginęła mi walizka. To jest kraj lekkoduchów, wszystko odkładają na jutro, a pracę traktują drugorzędnie

Były piłkarz przyznaje, że z perspektywy uczestników program „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” to bardzo wymagające przedsięwzięcie. Dla niego ten format okazał się nie tylko testem fizycznym, ale także emocjonalnym, bo trzeba było stawić czoła zarówno rywalom, jak i własnym słabościom. Radosław Majdan zdradza też, że emocji nie brakowało już na lotnisku. Tuż po przylocie do Grecji okazało się bowiem, że jego walizka zaginęła. Na szczęście miał przy sobie kilka zapasowych ubrań.