Komunikaty PR

Samsung partnerem ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Lodówka na medal”

2022-03-24  |  16:28
Biuro prasowe

Samsung łączy siły z Bankiem Żywności SOS Warszawa w kampanii edukacyjnej „Lodówka na medal”. 24 marca wystartowały warsztaty w szkołach oraz wyjątkowa gra online. Wspólnym celem jest szerzenie informacji o skali marnowania żywności w Polsce i skutkach tego zjawiska, a także kształtowanie pozytywnych nawyków dotyczących przechowywania i gospodarowania żywnością już od najmłodszych lat. 

Marnowanie żywności to problem dzisiejszych czasów. Według danych PROM*, w Polsce marnuje się 5 mln ton jedzenia, z czego 3 mln ton – aż 60% zakupów spożywczych – marnujemy w naszych domowych gospodarstwach.  To oznacza, że w każdej sekundzie wyrzucamy do kosza ponad 90 kg jedzenia. W ten sposób marnujemy nie tylko żywność, ale i zasoby, które zostały wykorzystane na etapach przetwórstwa i dystrybucji – takie jak woda, paliwo i energia. Zjawisko to, mające wymiar ekologiczny, ekonomiczny i etyczny, możemy ograniczyć wdrażając skuteczne rozwiązania.

Dlatego Bank Żywności SOS w Warszawie we współpracy z partnerem Strategicznym – Fundacją Santander Bank Polska S.A. im. Ignacego Jana Paderewskiego, partnerami z branży AGD, w tym marką Samsung oraz przy wsparciu merytorycznym Związku Pracodawców AGD APPLiA stworzył projekt edukacyjny „Lodówka na Medal” – Bo aby działać skutecznie, trzeba działać razem.

- Jak wynika z badania Samsung aż 70% Polaków chciałoby ograniczyć marnowanie jedzenia w swoich gospodarstwach domowych. O ile zaawansowane technologie w lodówkach pomagają przedłużyć świeżość owoców, warzyw czy mięsa, to kluczem jest edukacja w zakresie odpowiedniego gospodarowania żywnością i jej przechowywania. Wyniki badań pokazują nam, jak wiele jest do zrobienia właśnie w tym obszarze” – mówi Piotr Ługowski, Dyrektor Dywizji AGD w Samsung Electronics Polska.

Jak wynika z raportu o perspektywach zapobiegania marnotrawstwu żywności w Polsce
do 2030 roku*, wprowadzenie edukacji o ograniczaniu marnowania jedzenia mogłoby zmniejszyć
to zjawisko nawet o jedną trzecią.

- „Jako Bank Żywności SOS w Warszawie postanowiliśmy wzmocnić nasze dotychczasowe działania edukacyjne i zasiać ziarenko wiedzy od najmłodszych lat. Po pierwsze, dzięki wsparciu Wolontariuszy Fundacji Santander Bank Polska ruszamy od marca do szkół podstawowych w całej Polsce, by zaprosić dzieci do gry. Podczas lekcji uczniowie dowiedzą się o skali problemu, skutkach marnowania żywności
i wypracują sposoby na niemarnowanie. Dodatkowo, przy pomocy makiety magnetycznej, dzieci nauczą się jak przechowywać odpowiednio produkty żywnościowe w lodówce oraz poza nią,
by na dłużej zachowały świeżość. Aby przenieść edukację poza szkołę, do domów i by zaciekawić każdego z nas – powstała również gra on-line
www.lodowkanamedal.pl dostępna w wersji mobilnej
i na komputerze
. W grze, w atrakcyjny sposób można nauczyć się uproszczonych zasad przechowywania żywności. Mistrzowie zostają w grze Ratownikami Żywności i otrzymują dyplom.” – mówi Iwona Wojtaszek, kierowniczka ds. współpracy z biznesem w Banku Żywności SOS w Warszawie.

Ograniczenie marnowania żywności to wspólny cel, który połączył dwie Fundacje, a także czołowe marki AGD działające w Polsce. Dzięki tej kooperacji możliwe było wypracowanie uniwersalnych zasad, które pomogą nam wszystkim żyć lepiej, bardziej ekologicznie i bardziej świadomie.

Samsung, jako producent urządzeń w kategorii chłodnictwa, wie doskonale jak przechowywać produkty spożywcze, aby przedłużyć ich świeżość i dzięki temu ograniczyć marnowanie. Dlatego też marki nie mogło zabraknąć wśród partnerów kampanii edukacyjnej „Lodówka na medal” Banku Żywności SOS w Warszawie.  

 

Badanie Samsung:

Ogólnopolskie badanie zostało przeprowadzone dla firmy Samsung przez agencję badawczą Kantar Polska. Badanie zostało zrealizowane na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 18-54 lat N=1000 metodą wywiadów internetowych CAWI.

 

O Samsung Electronics Polska

Samsung jest producentem urządzeń AGD, w tym lodówek o najwyższej klasie energooszczędności, a także jednym z liderów technologicznych na świecie wspierającym edukację młodych ludzi. Pod hasłem „Together for Tommorow! Enabling people” („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”) firma odpowiedzialnie wprowadza kolejne pokolenia w świat technologii, rozwijając ich kompetencję przyszłości i ułatwiając tworzenie innowacji.

Samsung Electronics Polska podejmuje także szeroko zakrojone działania na rzecz skutecznego reagowania na zmiany klimatyczne. W 2019 roku firma uruchomiła pierwszy na świecie Inkubator, skupiony wokół 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Do Inkubatora #dlaPlanety mogły zgłaszać się innowacyjne startupy, które tworzą projekty odpowiadające na wyzwania współczesnego świata. Ponadto w zeszłym roku firma przystąpiła do 2. edycji programu „Climate Leadership powered by UN Environment”. W ramach inicjatywy Samsung zorganizował szkolenia i wsparcie finansowe dla twórców pomysłów związanych z ochroną klimatu.

We wrześniu 2021 roku Samsung wystartował z nowym programem edukacyjnym o nazwie Solve for Tomorrow, który skierowany jest do uczniów ze szkół ponadpodstawowych i studentów I i II roku studiów pierwszego stopnia. W ramach programu młodzi ludzie mogli zgłaszać swoje pomysły skupione wokół trzech wyzwań współczesnego świata: zdrowia, bezpieczeństwa i klimatu. Do ścisłego finału zakwalifikowało się 9 zespołów, spośród których aż 4 realizują projekty związane z ochroną środowiska.

 

Strona Samsung: https://www.samsung.com/pl/sustainability/environment/climate-action/

Facebook: https://www.facebook.com/SamsungPolska

Instagram: https://www.instagram.com/samsungpolska/

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/samsungpolska/

 

O fundacji Bank Żywności SOS w Warszawie:

Bank Żywności SOS w Warszawie od 27 lat pomaga przywracać ludziom godność, przekazując żywność do 160 organizacji wspierających ludzi ubogich, w kryzysie bezdomności, emerytów, rodziców samotnie wychowujących dzieci, których nie stać na zakup żywności i codziennie mierzą się z wyborami: jedzenie na miesiąc czy czynsz za mieszkanie. Dlatego codziennie z Banku wyjeżdża kilkanaście samochodów, dzięki czemu 56 tys. osób potrzebujących co miesiąc może otrzymać jedzenie. Bank Żywności współpracuje z 88 warszawskimi organizacjami pozarządowymi, w tym z 37 placówkami działającymi na rzecz osób w kryzysie bezdomności. Dodatkowo fundacja organizuje zbiórki żywności w marketach. Zebrana żywność jest sortowana, pakowana w paczki, a następnie trafia do organizacji współpracujących z Bankiem Żywności SOS w Warszawie.

Strona Banku Żywności SOS w Warszawie: https://bzsos.pl

Facebook: https://www.facebook.com/bankzywnosciwarszawa

Instagram: https://www.instagram.com/bank_zywnosci_warszawa/

Twitter: https://twitter.com/bz_sos

LinkedIn: https://pl.linkedin.com/company/bank-zywnosci-sos-w-warszawie

 

* Program Racjonalizacji i Ograniczenia Marnotrawstwa Żywności, 2021, https://projektprom.pl

* https://bankizywnosci.pl/wp-content/uploads/2021/07/Raport_BadaniaDelfickie_PROM.pdf

 

O Fundacji Santander Bank Polska S.A.

Fundacja Santander Bank Polska S.A. im. Ignacego Jana Paderewskiego w tym roku obchodzi
25 lecie swojego istnienia. Fundacja pomaga dzieciom, młodzieży, seniorom, osobom potrzebującym wsparcia. Główne projekty fundacji koncentrują się na edukacji młodzieży oraz ekologii.  

W 2004 roku Fundacja uzyskała status organizacji pożytku publicznego. Jej działania są wspierane przez podatników przekazujących 1% swojego podatku, dzięki czemu Fundacja pomaga potrzebującym oraz wspiera uzdolnioną młodzież w Programie Stypendialnym.

Co jeszcze robi Fundacja?

  • promuje i wspiera ideę wolontariatu, rozwijając wolontariat pracowniczy w banku
  • zmienia smutne przestrzenie szpitali i domów dziecka w kolorowe i pełne zabawek w ramach projektu „Klub Płomyka”
  • dba o ekologię i o rozwój lokalnych społeczności dzięki programowi grantowemu „Tu mieszkam, Tu zmieniam EKO”
  • inwestuje w edukację dzieci i młodzieży, dba o rozwój ich pasji i talentów dzięki Programowi Stypendialnemu
  • wspiera środowiska akademickie z całej Polski w ramach programu Santander Universidades
  • wspiera szpitale i placówki medyczne dofinansowując ich działalność
  • stawia na zdrowy tryb życia poprzez dofinansowanie działań sportowych za pośrednictwem programu grantowego „Bank Młodych Mistrzów Sportu”
  • doposaża szkoły, domy dziecka i inne placówki w komputery
  • dofinansowuje projekty edukacyjne, charytatywne i kulturalne
  • wspiera swoich podopiecznych w ramach 1% podatku

 

Strona Fundacji Santander Bank Polska: https://fundacja.santander.pl/

Facebook: https://pl-pl.facebook.com/FundacjaSantander/

Instagram: https://www.instagram.com/fundacjasantander

LinkedIn: https://pl.linkedin.com/company/fundacja-santander-bank-polska

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.