Komunikaty PR

Smaki, które pamiętasz z dzieciństwa

2020-09-16  |  16:00
Biuro prasowe
Do pobrania rolmlecz ( 4.22 MB )

Obecni czterdziestolatkowie pamiętają czasy, gdy na półce ze słodyczami leżały tylko wafelki. Jakie jeszcze desery królowały ponad 30 lat temu? Sprawdź, które smaki kojarzą Ci się z dzieciństwem!

Ciepłe lody

Jak to możliwe, że w latach 90-tych lody stały na półkach w sklepach spożywczych w wielkich kartonach z szarego papieru bez lodówki? Bo były to tak zwane „ciepłe lody”, czyli bardzo słodki deser składający się z białek jaj, cukru, wody i kwasku cytrynowego. Prosty, tani i wysokokaloryczny, podany w formie lodów włoskich, skradł serca wielu dzieci w czasach
PRL-u, które regularnie prosiły rodziców o drobne na ciepłe lody. Dziś ich znalezienie w cukierni graniczy z cudem.

Kultowy „serek z krówką”

Kto z nas nie kojarzy serka homogenizowanego Rolmlecz? Zna go już kilka pokoleń Polaków, bowiem na rynku jest od ponad 45 lat. Popularny „serek z krówką” wciąż można spotkać na sklepowych półkach. Dziś doczekał się już miana kultowego wśród mlecznych deserów, a jego niewątpliwie największą zaletą jest skład. Bez barwników, zbędnych dodatków i konserwantów, za to z oryginalną, niezmienioną od momentu powstania serka, tradycyjną recepturą opartą na najwyższej jakości mleku, pochodzącym od lokalnych dostawców. Obecnie jest dostępny w większości sklepów, a popularnemu smakowi waniliowemu towarzyszą również: naturalny, truskawkowy, czekoladowy lub waniliowy z laską wanilii. W dowód uznania serkowi Rolmlecz wzniesiono w Radomiu pomnik! Rzeźba przedstawiająca opakowanie produktu mieści się w centrum i stanowi nietypowy punkt wycieczek na turystycznej mapie miasta.

Kolorowe gumy do żucia

Gumy to był prawdziwy hit lat 80-tych i 90-tych. Często ważniejsze było opakowanie niż ich smak, który tracił na intensywności dosyć szybko. W zależności od rodzaju można było w nim znaleźć między innymi komiksowe historyjki, modele samochodów, wizerunki popularnych piłkarzy, a nawet zdrapki. Zdobyte egzemplarze trafiały do specjalnych albumów, którymi chętnie chwalono się w gronie przyjaciół. Te kolorowe balonówki można było nadmuchać do gigantycznych rozmiarów.

Lizak z gwizdkiem

Blisko 30 lat temu wielkim hitem były lizaki w formie gwizdków. Z prawdziwym gwizdkiem miały właściwie mało wspólnego, bo wydawały z siebie przenikliwy jazgot, ale nie można było zjeść lizaka bez wydobycia z niego, choćby krótkotrwałego dźwięku. Bardziej ambitni starali się wygrywać na nim konkretne melodie. Swoich zwolenników miały także lizaki 2w1, w środku których znajdowała się guma do żucia lub musujący proszek. Niezapomniany słodko
-kwaśny zestaw miał charakterystyczny smak. Do dziś to symbol kojarzony z beztroskimi momentami z dzieciństwa.

Cukierki, draże i galaretki

W tamtych czasach królowały draże i cukierki pudrowe, które wyglądały jak koraliki nawleczone na gumkę. Z powodzeniem używane były jako element biżuterii. Słodka bransoletka zazwyczaj doczekiwała jedynie do dzwonka, by potem zostać skonsumowaną. Podczas przerw do szkolnego sklepiku ustawiały się długie kolejki. Wszyscy chcieli zdobyć pożądaną słodkość. Na takie pyszności nie żal było nawet drobnych oszczędności ze skarbonki lub kieszonkowego. Za to na rodzinnej imprezie nie mogło zabraknąć na stole galaretek w kształcie pokrojonych plasterków cytryny, oprószonych cukrem. Każdy miał swój system jedzenia: kolorami, na przemian lub zaczynając od środka.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Moda

Infrastruktura

Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.

Muzyka

Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel

Wokalista przyznaje, że często na barkach artystów jest nie tylko przygotowanie materiału na płytę, ale także zebranie pieniędzy na jej nagranie, produkcję i wszelkie działania promocyjne. To wszystko sporo kosztuje. On sam może w tej kwestii liczyć na wsparcie wytwórni fonograficznej, więc jest mu łatwiej, natomiast ci, którzy są zdani sami na siebie, mają twardy orzech do zgryzienia. Dlatego też Wiktor Duduła pochwala chociażby zakładanie publicznych zbiórek na taki cel.