Spółka Makłowicz i Synowie wchodzi na polski rynek
W poniedziałek, 06.03 został podpisany dokument, na mocy którego powołana do życia zostaje spółka Makłowicz i Synowie. Joint venture powstał w wyniku współpracy rodzin Makłowicz i Szataniak, za którymi stoi firma Propinquus oraz Grupa Kapitałowa Pamapol.
Nowa spółka wprowadzi wkrótce na polski rynek wysokiej jakości produkty spożywcze pod marką Makłowicz i Synowie. Projekt ten jest swoistą kontynuacją kulinarnej podróży Roberta Makłowicza, który chce przekazać Polakom swoje doświadczenie i wiedzę na temat regionalnych kuchni świata oraz pochodzenia najlepszych składników poprzez wyjątkową ofertę produktów.
- Czuję niezwykły entuzjazm z powodu nowego przedsięwzięcia. Choć od wielu już lat rozprawiam o światowych kulinariach i godnych uwagi produktach, tym razem wyjść będę mógł poza karty książek, ekran komputera czy też telewizora, a rzeczy które cenię i sam wybiorę, trafią dokładnie tam gdzie ich miejsce: na talerz - mówi Robert Makłowicz.
Wprowadzenie na polski rynek produktów spożywczych pod marką Makłowicz i Synowie to projekt, w który zaangażowany jest zarówno Robert Makłowicz, jak i jego synowie - Mikołaj i Ferdynand. Pamapol oraz Propinquus to firmy założone przez rodziny, w których założyciele wciąż odgrywają ważną rolę.
- Mam przekonanie, że łącząc doświadczenie dwóch firm, dwóch rodzin uda nam się wspólnie wykreować wiele ciekawych kulinarnych propozycji. A marka Makłowicz i Synowie będzie synonimem smaku i jakości - mówi Paweł Szataniak, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej Pamapol S.A.
Skład Rady Nadzorczej spółki obejmuje Pawła Szataniaka, Roberta Makłowicza, Mariusza Szataniaka oraz Ryszarda Szatkowskiego. W Zarządzie zasiadają natomiast Bartosz Półgrabia w roli Prezesa oraz Mikołaj Makłowicz i Piotr Szablowski. Za wsparcie Zarządu w zakresie wizerunku oraz marketingu odpowiadać będzie Ferdynand Makłowicz.
- Kilka lat temu został mi dany przywilej pracy z rodziną i cieszy mnie to, że go nie zmarnowałem, a wręcz dołożyłem swoją cegiełkę do kolejnego etapu, którym jest powstanie marki Makłowicz i Synowie. Nie mogę się doczekać aż efekty naszej wspólnej pracy pojawi się na półkach sklepowych - mówi Mikołaj Makłowicz, Wiceprezes Zarządu Makłowicz i Synowie Sp. z o.o.
- Makłowicz i Synowie to połączenie wizji Pamapol i rodziny Makłowicz w zakresie tworzenia spożywczych produktów convenience. Nasza propozycja ma być odpowiedzią na rosnące oczekiwania konsumentów, a cały koncept ma pozwolić na konkurowanie w standardzie odpowiadającym daniom restauracyjnym - mówi Bartosz Półgrabia, Prezes Zarządu Makłowicz i Synowie Sp. z o.o.

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Dorota Szelągowska: W moim rodzinnym domu się nie przelewało. Od mamy i babci się nauczyłam, jak ugotować coś z niczego
Prezenterka zaznacza, że dużo czasu spędza w kuchni i jak przekonuje, zawsze da się przyrządzić coś smacznego, nawet gdy pod ręką nie ma zbyt wielu produktów. Tego nauczyła się w rodzinnym domu. Dorota Szelągowska uwielbia kulinarne eksperymenty, dlatego też chętnie podgląda, jak gotują inni i z ich pomysłów również czerpie inspiracje.
Nauka
MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.
Media
Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.