Startuje kolejna edycja konkursu konsumenckiego „WINIARY Drugie życie słoika"
Święta w duchu zero waste? To możliwe! Marka WINIARY po raz kolejny organizuje konkurs „Drugie życie słoika”, w którym inspiruje konsumentów do niemarnowania. Zgłoszenia kreatywnych zastosowań dla słoików po Majonezie Dekoracyjnym WINIARY przyjmowane będą od 21.12.2022 r. do 08.01.2023 r. za pośrednictwem mediów społecznościowych marki. Na najlepsze prace czekają atrakcyjne nagrody, m.in. tablety i kuchenne kompostowniki.
Święta w duchu „zero waste”
Okres świąteczny sprzyja pielęgnowaniu wielu polskich tradycji, również kulinarnych. W tym szczególnym czasie, wspólnie z rodziną przygotowujemy dania, na które nierzadko czekamy cały rok. Wśród nich nie może zabraknąć sałatki jarzynowej, śledzi, czy ulubionych ciast – oczywiście z Majonezem Dekoracyjnym WINIARY, który nadaje im charakteru i wyrazistego smaku. Coraz częściej, konsumenci szykując się do Świąt, chcą to robić w duchu „zero waste”. Sposobów na wdrożenie takiego podejścia we własnym domu jest wiele – dobrze zacząć od odpowiedniego zaplanowania zakupów i uwzględnienia pozostałych potraw w jadłospisie na kolejne dni po świętach, tak by nic się nie zmarnowało. Kolejną kwestią są opakowania – większość konsumentów zachowuje niezniszczone torebki lub pudła prezentowe do ponownego użytku, ale nie każdy wie, że opakowania po produktach spożywczych również mogą zyskać nowe zastosowanie.
Nadaj słoikowi drugie życie
Marka WINIARY postanowiła pobudzić u swoich konsumentów kreatywność. Już 21 grudnia w jej mediach społecznościowych rusza konkurs – „WINIARY – Drugie życie słoika”, którego głównym założeniem jest znalezienie ponownego zastosowania dla opakowania po Majonezie Dekoracyjnym WINIARY. Konkurs potrwa do 8 stycznia 2023 roku i skierowany jest do pełnoletnich użytkowników Facebooka i Instagrama. Zdjęcie, bumerang, krótki filmik lub kolaż przedstawiający swoją koncepcję należy udostępnić w mediach społecznościowych z wykorzystaniem dedykowanego hashtagu #drugieżyciesłoika, w komentarzu pod postem konkursowym na profilu marki na Facebooku lub na Instagramie wykorzystując dedykowany hashtag i tagując profil marki @winiary.
- Ponownie zdecydowaliśmy się wystartować z konkursem „WINIARY – Drugie życie słoika”. Obserwujemy, że tematyka związana z podejściem „zero waste” jest dla naszych konsumentów ważna i chętnie angażują się w tego typu inicjatywy. Poprzednia edycja konkursu, z 2021 roku, była dla nas sukcesem – w ciągu dwóch tygodni otrzymaliśmy aż 520 zgłoszeń. Liczymy, że w tym roku zainteresowanie będzie równie duże. – mówi Magdalena Jabłońska, Specjalista ds. rozwoju komunikacji WINIARY.
Uczestnicy mają dużą dowolność w prezentacji pomysłów – jedynym ograniczeniem jest ich wyobraźnia: słoik może zostać zaaranżowany na świąteczny lampion lub może służyć jako pojemnik do przechowywania pierników. Na autorów najlepszych prac czekają atrakcyjne nagrody: tablety, kompostowniki, puzzle sałatkowe i butelki termiczne. W sumie przewidziano 28 wyróżnień.
Więcej szczegółów i regulamin konkursu dostępny jest stronie https://www.winiary.pl/daj-sloikom-nowe-zycie-konkurs-Winiary/ oraz na profilach marki: https://www.facebook.com/Winiary i https://www.instagram.com/winiary.
Pomagamy w Gotowaniu i Niemarnowaniu
Wtórne wykorzystanie opakowań zakupionych produktów to tylko jedno z wielu proekologicznych działań, które podejmuje marka WINIARY. Biorąc pod uwagę skalę problemu marnowania żywności w Polsce, edukuje i wskazuje, co każdy z nas może zrobić, by przyczynić się do polepszenia sytuacji. W ramach kampanii „WINIARY Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” na stronie internetowej www.winiary.pl konsumenci mogą zaznajomić się z wieloma praktycznymi poradami, jak odpowiednio przechowywać żywność, by przedłużyć jej świeżość, czy jak planować zakupy, by potem nie wyrzucać dobrych produktów. Strona to też bardzo duża baza przepisów w duchu „zero waste”, które mogą stanowić inspirację na co dzień. Ponadto, w jedenastu miastach w Polsce działają Jadłodzielnie WINIARY – czyli punkty sąsiedzkiego dzielenia się jedzeniem, gdzie każdy może zostawić produkty, których kupił za dużo i których nie zdąży spożyć przed terminem. Wszystko po to, by wygrać walkę, którą marka WINIARY wytoczyła marnowaniu żywności.
***
O marce WINIARY
WINIARY łączą to, co najlepsze w tradycji polskiej kuchni z nowoczesnym podejściem do gotowania. Marka towarzyszy Polakom już od ponad 80 lat, kiedy to na terenie dawnej osady Winiary pod Kaliszem powstała Fabryka WINIARY. W ofercie ma ponad 230 produktów, a wśród nich m.in. zupy, pasty, majonezy, buliony, sosy, dania gotowe, przyprawy, galaretki, kisiele czy budynie. Marka WINIARY inspiruje, dostarcza pyszne i proste w przygotowaniu przepisy oraz dzieli się wiedzą na temat zbilansowanych i wartościowych potraw. Serwis internetowy winiary.pl jest jedną z najpopularniejszych stron kulinarnych w Polsce i największym polskim serwisem kulinarnym prowadzonym przez markę. Od 2020 roku WINIARY angażują się również w działania na rzecz niemarnowania żywności, realizując szeroką kampanię „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”.
![„Chwalcie siebie!” przekonuje Oranżada Hellena i realizuje niezwykły mural w War Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1877478853,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„Chwalcie siebie!” przekonuje Oranżada Hellena i realizuje niezwykły mural w War
![Chrup wafle Familijne i wygraj rodzinny wyjazd do krainy bajek pod Paryżem!](/files/_uploaded/glownekonf_147330958,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Chrup wafle Familijne i wygraj rodzinny wyjazd do krainy bajek pod Paryżem!
![Świadome wybory żywieniowe Polaków. Naturalne składniki nadal w trendach](/files/_uploaded/glownekonf_777565942,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Świadome wybory żywieniowe Polaków. Naturalne składniki nadal w trendach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Media
![](/files/1922771799/el-gendy-wstawanie-foto-2,w_274,_small.jpg)
Robert El Gendy: Jestem śpiochem i przychodzę do studia w ostatniej chwili. Raz nie obudziłem się na czas i dopiero telefon z redakcji postawił mnie na nogi
Prezenter „Pytania na śniadanie” zaznacza, że lubi sobie pospać, dlatego prowadzenie porannego programu to dla niego prawdziwe wyzwanie. Musi się bowiem sporo natrudzić, by być w studiu telewizyjnym na czas. Zazwyczaj nie udaje mu się jednak obudzić wraz z dźwiękiem pierwszego budzika i zdarzyło się, że z głębokiego snu wyrwał go dopiero telefon od produkcji „Pytania na śniadanie”.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](/files/1922771799/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Teatr
Mateusz Banasiuk: Podczas studiów uczyliśmy się żonglerki maczugami i popisów cyrkowych. Te umiejętności przydały mi się w zawodzie aktora
![](/files/1922771799/banasiuk-zonglerka,w_133,r_png,_small.png)
W pracy zawodowej kolejny raz przydały się Mateuszowi Banasiukowi umiejętności zdobyte w szkole aktorskiej. W spektaklu „Wypiór” wystawianym na scenie Teatru IMKA odtwórca roli Łukasza udowodnił, że potrafi perfekcyjnie żonglować, wzbudzając podziw widowni. W rozmowie z agencją Newseria Lifestyle artysta zdradza, że podczas studiów nauczył się jeszcze kilku innych sztuczek cyrkowych.