Świadome wybory żywieniowe Polaków. Naturalne składniki nadal w trendach
Świadomość konsumentów w kwestii odżywiania rośnie w szybkim tempie, co potwierdzają wyraźne trendy z ostatnich lat[i]. Polacy coraz uważniej analizują składy produktów spożywczych, poszukując naturalnych składników, a także wybierając jedzenie o niższej zawartości tłuszczu, cukru czy soli. FRoSTA jako czołowy producent mrożonek w Polsce, od lat konsekwentnie realizuje i komunikuje filozofię 100% naturalnego smaku – dań bez dodatków do żywności, z naturalnym składem i najwyższej jakości składnikami pochodzącymi od sprawdzonych dostawców.
Markę na tle branży wyróżnia autentyczność, którą doceniają klienci. Bliska FRoŚCIE idea naturalnego smaku, oznaczająca brak wzmacniaczy smaku, barwników czy aromatów, zarówno w pojedynczych składnikach, jak i daniach gotowych, jest otwarcie komunikowana. Czytając składy produktów na opakowaniu, można znaleźć dokładne i przejrzyste informacje o każdym ze składników.
– Wszystkie składniki zawarte w naszych produktach są dokładnie opisane na opakowaniach. Chociaż stosowanie ogólnych terminów, takich jak przyprawy lub zioła, jest zgodne z prawem i powszechne wśród producentów, my nie lubimy niejasności i niedopowiedzeń. Dlatego z naszych etykiet można wyczytać wszystko – od listy wszystkich warzyw po szczyptę pieprzu – mówi Aleksandra Wysocka, Dyrektor ds. Marketingu FRoSTY na Polskę i Europę Centralno-Wschodnią.
Takie podejście wpływa znacząco na finalny smak produktów, który jest wynikiem starannego doboru dostawców, składników i dbałości o każdy etap produkcji, nawet sposób zbiorów. Korzystanie wyłącznie z najwyższej jakości surowców, tj. jajek pochodzących z wolnego wybiegu, makaronów wyrabianych ręcznie, olejów z pierwszego tłoczenia oraz jedynie dzikich ryb z certyfikatem MSC, jest gwarancją smaku i zadowolenia klientów, którzy oczekują wysokiej jakości składników. Przeprowadzane przez markę testy konsumenckie potwierdzają, że produkty FRoSTY wyróżniają się dobrym smakiem i jakością. Dowodem jest końcowa ocena smaku mrożonych warzyw marki, która wyniosła 4,9 na 5-cio gwiazdkowej skali, na podstawie opinii od 415 testujących.
Na wybory konsumentów i zmianę postaw zakupowych mają także wpływ zyskujący na popularności influencerzy, którzy edukują swoich obserwujących w kwestii świadomych zakupów i czytania składów. Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba kont (i ich obserwujących), których twórcy weryfikują składy produktów, polecają najzdrowsze i sprawdzone wybory nie tylko na zakupach spożywczych, ale i kosmetycznych czy przy wyborze domowych środków czystości.
[i] https://techmove.pl/przemysl-spozywczy-nowe-trendy-konsumenckie-i-innowacje/
FRoSTA to marka mrożonych produktów rybnych, warzyw i dań gotowych. Bestelllerem FRoSTY od lat pozostają Złote paluszki rybne, ale w portfolio marki znajdują się także warzywa na patelnię, ryby z pieca, gotowe dania z ryżem czy makaronem. Produkty FRoSTY powstają zgodnie z filozofią 100% naturalnego smaku – w ich składzie nie ma żadnych dodatków do żywności. Firma posiada certyfikaty ISO 9001, IFS oraz BRC. W swojej fabryce w Bydgoszczy zatrudnia około 600 pracowników. FRoSTA należy do międzynarodowej grupy FRoSTA AG z siedzibą w Niemczech. Produkty FRoSTY trafiają do konsumentów w wielu europejskich krajach, m.in. do Niemiec, Włoch, Austrii czy Węgier.

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Maciej Dowbor: Ostatnio kupiłem zdalnie sterowane motorówki dla córki. Ten wspólnie spędzony czas pozwala oderwać dzieci od smartfonów
Zdaniem prezentera nawet niepozorny gadżet może pomóc w budowaniu relacji ze swoimi pociechami i tworzeniu pięknych wspomnień. On sam przekonał się o tym, kiedy jego siedmioletnia córka chętnie zaczęła się bawić małymi, zdalnie sterowanymi motorówkami. Teraz kolekcja systematycznie się powiększa, a w zabawie bierze udział cała rodzina.
Problemy społeczne
Od lipca ułatwienia w dostępie do terapii dla osób z przewlekłą chorobą nerek. Eksperci apelują o włączenie dietetyków w proces leczenia

Na przewlekłą chorobę nerek cierpi nawet ponad 4,7 mln osób. Według prognoz WHO liczba pacjentów wymagających dializ będzie szybko rosnąć. Niskobiałkowa dieta w połączeniu z leczeniem farmakologicznym obejmującym ketoanalogi aminokwasów może znacząco opóźnić konieczność rozpoczęcia dializoterapii. Od 1 lipca Ministerstwo Zdrowia ułatwia dostęp do terapii. Zmiany mają odciążyć specjalistów, dostosować program do codziennej praktyki lekarskiej i uprościć dostęp do terapii.
Żywienie
Dorota Szelągowska: W moim rodzinnym domu się nie przelewało. Od mamy i babci się nauczyłam, jak ugotować coś z niczego

Prezenterka zaznacza, że dużo czasu spędza w kuchni i jak przekonuje, zawsze da się przyrządzić coś smacznego, nawet gdy pod ręką nie ma zbyt wielu produktów. Tego nauczyła się w rodzinnym domu. Dorota Szelągowska uwielbia kulinarne eksperymenty, dlatego też chętnie podgląda, jak gotują inni i z ich pomysłów również czerpie inspiracje.