Świadome wybory żywieniowe Polaków. Naturalne składniki nadal w trendach
Świadomość konsumentów w kwestii odżywiania rośnie w szybkim tempie, co potwierdzają wyraźne trendy z ostatnich lat[i]. Polacy coraz uważniej analizują składy produktów spożywczych, poszukując naturalnych składników, a także wybierając jedzenie o niższej zawartości tłuszczu, cukru czy soli. FRoSTA jako czołowy producent mrożonek w Polsce, od lat konsekwentnie realizuje i komunikuje filozofię 100% naturalnego smaku – dań bez dodatków do żywności, z naturalnym składem i najwyższej jakości składnikami pochodzącymi od sprawdzonych dostawców.
Markę na tle branży wyróżnia autentyczność, którą doceniają klienci. Bliska FRoŚCIE idea naturalnego smaku, oznaczająca brak wzmacniaczy smaku, barwników czy aromatów, zarówno w pojedynczych składnikach, jak i daniach gotowych, jest otwarcie komunikowana. Czytając składy produktów na opakowaniu, można znaleźć dokładne i przejrzyste informacje o każdym ze składników.
– Wszystkie składniki zawarte w naszych produktach są dokładnie opisane na opakowaniach. Chociaż stosowanie ogólnych terminów, takich jak przyprawy lub zioła, jest zgodne z prawem i powszechne wśród producentów, my nie lubimy niejasności i niedopowiedzeń. Dlatego z naszych etykiet można wyczytać wszystko – od listy wszystkich warzyw po szczyptę pieprzu – mówi Aleksandra Wysocka, Dyrektor ds. Marketingu FRoSTY na Polskę i Europę Centralno-Wschodnią.
Takie podejście wpływa znacząco na finalny smak produktów, który jest wynikiem starannego doboru dostawców, składników i dbałości o każdy etap produkcji, nawet sposób zbiorów. Korzystanie wyłącznie z najwyższej jakości surowców, tj. jajek pochodzących z wolnego wybiegu, makaronów wyrabianych ręcznie, olejów z pierwszego tłoczenia oraz jedynie dzikich ryb z certyfikatem MSC, jest gwarancją smaku i zadowolenia klientów, którzy oczekują wysokiej jakości składników. Przeprowadzane przez markę testy konsumenckie potwierdzają, że produkty FRoSTY wyróżniają się dobrym smakiem i jakością. Dowodem jest końcowa ocena smaku mrożonych warzyw marki, która wyniosła 4,9 na 5-cio gwiazdkowej skali, na podstawie opinii od 415 testujących.
Na wybory konsumentów i zmianę postaw zakupowych mają także wpływ zyskujący na popularności influencerzy, którzy edukują swoich obserwujących w kwestii świadomych zakupów i czytania składów. Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba kont (i ich obserwujących), których twórcy weryfikują składy produktów, polecają najzdrowsze i sprawdzone wybory nie tylko na zakupach spożywczych, ale i kosmetycznych czy przy wyborze domowych środków czystości.
[i] https://techmove.pl/przemysl-spozywczy-nowe-trendy-konsumenckie-i-innowacje/
FRoSTA to marka mrożonych produktów rybnych, warzyw i dań gotowych. Bestelllerem FRoSTY od lat pozostają Złote paluszki rybne, ale w portfolio marki znajdują się także warzywa na patelnię, ryby z pieca, gotowe dania z ryżem czy makaronem. Produkty FRoSTY powstają zgodnie z filozofią 100% naturalnego smaku – w ich składzie nie ma żadnych dodatków do żywności. Firma posiada certyfikaty ISO 9001, IFS oraz BRC. W swojej fabryce w Bydgoszczy zatrudnia około 600 pracowników. FRoSTA należy do międzynarodowej grupy FRoSTA AG z siedzibą w Niemczech. Produkty FRoSTY trafiają do konsumentów w wielu europejskich krajach, m.in. do Niemiec, Włoch, Austrii czy Węgier.

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody

Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!

Ciasta na sylwestrowy stół
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Transport
Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.