Świąteczne zakupy FMCG: dlaczego czytanie etykiet ma sens?
Soul&Mind
ul. Grudzieniec 102b
60-621 POZNAŃ
ewa.kawiecka|soulandmind.pl| |ewa.kawiecka|soulandmind.pl
+ 48 664979170
https://www.soulandmind.pl/
Święta to czas, kiedy nasze stoły uginają się pod ciężarem pysznych potraw. W trakcie przygotowań do świątecznych posiłków kluczową rolę odgrywają wyroby spożywcze codziennego użytku. Warto wybierać je z głową.
Produktami, których nie może zabraknąć na świątecznym stole są majonez, chrzan czy musztarda. Każde z nich świetnie łączy się z mięsami, sałatkami, jajkami czy warzywami. Podczas wielkanocnych spotkań z rodziną spożywamy je w olbrzymiej ilości, dlatego ważne, by podczas zakupów zwrócić uwagę na kilka najważniejszych cech wyrobów.
Skład – wybieraj taki bez konserwantów
Kupując artykuły spożywcze przed Świętami, warto postawić na te, których skład jest krótki i czytelny. Unikajmy takich z dodatkiem konserwantów, wzmacniaczy smaku i zapachu, sztucznych substancji czy barwników.
Postaw na produkty certyfikowane
Majonez stworzony na bazie tylko kilku składników smakuje lepiej. Potwierdza to m.in. prestiżowy znak „Jakość Tradycja” przyznany w 2011 przez Polską Izbę Produktu Regionalnego i Lokalnego. Jak podaje Ministerstwo Rolnictwa „… w systemie tym uczestniczą jedynie produkty charakteryzujące się tradycyjnym składem lub tradycyjnym sposobem wytwarzania, szczególną jakością wynikającą z ich tradycyjnego charakteru lub wyrażającą ich tradycyjny charakter. Ponadto produkty te posiadają szczególną jakość lub reputację odróżniającą je od produktów należących do tej samej kategorii.”
Takim znakiem może pochwalić się m.in. Majonez Kielecki, który od pokoleń cieszy Polaków swym smakiem. Przoduje on także w wielu rankingach, jako majonez tradycyjny, bez ulepszaczy i substancji konserwujących. Od 1959 r. wytwarzany jest zgodnie z niezmienną recepturą. Ten sam znak został przyznany także kultowej Musztardzie Kieleckiej Delikatesowej oraz Octowi Kieleckiemu 10%, które są na polskich stołach od ponad 90 lat.
Zwracaj uwagę na polskie pochodzenie i świadomą produkcję żywności
Wybierając na Święta dodatki w postaci sosów, majonezów czy chrzanów, warto zwrócić uwagę także na produkcję i pochodzenie wyrobu. Polskie wytwórstwo doceniane jest nie tylko w naszym kraju, ale także poza granicami – jako najwyższa jakość sama w sobie. Warto więc sięgać po produkty firm, które współpracują z polskimi, regionalnymi dostawcami i rolnikami. Dzięki temu mamy pewność sprawdzonych surowców i dbamy o krótką drogę transportu surowców do fabryki, redukując tym samym emisję CO2. Zwróćmy uwagę na rodzimy kraj pochodzenia poprzez prefiks kodu kreskowego, który w przypadku Polski będzie zaczynał się od liczb 590.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Zespół Kombii: W tym roku świętujemy 50-lecie naszej współpracy. Jesteśmy nadal w tym zawodzie z miłości do muzyki i do naszych fanów
Grzegorz Skawiński i Waldemar Tkaczyk na co dzień mieszkają w Trójmieście, niedaleko Opery Leśnej. W całej swojej karierze muzycy zespołu Kombii zagrali w sopockim amfiteatrze kilkadziesiąt razy, ale jak zaznaczają – przed każdym kolejnym występem towarzyszą im duże emocje. W tym roku świętują 50-lecie współpracy, a podczas Polsat Hit Festiwal będzie można ich usłyszeć w koncercie „Gdzie się podziały tamte prywatki”.
Media
Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne

Już dziś wieczorem w Operze Leśnej w Sopocie startuje Polsat Hit Festiwal. Maciej Rock, jeden z prowadzących to wydarzenie, podkreśla, że w przygotowanie takiego projektu angażują się setki osób, którym powierzone są określone zadania. By w stu procentach zrealizować założony scenariusz, trzeba włożyć wiele wysiłku, bo przy tak prestiżowej imprezie nie ma miejsca na przypadek. Prezenter nie urywa, że mimo wieloletniego doświadczenia zawodowego, przed wyjściem na scenę towarzyszy mu stres.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.