Komunikaty PR

Świętuj z HARIBO Międzynarodowy Dzień Żelków

2024-03-27  |  12:00
Biuro prasowe

Żelki to jedne z najpopularniejszych słodyczy na świecie. Nic więc dziwnego, że doczekały się swojego święta, które obchodzimy 28 marca. Różnorodność smaków i kształtów sprawia, że często wybieramy je jako drobną przyjemność dla siebie lub mały prezent dla bliskiej osoby. To wprost idealny sposób na podzielenie się z bliskimi radością!

W Polsce żelki kupowane są przez ponad 65% gospodarstw domowych (źródło: GFK, 2023 r.). Liderem rynku i marką, która stała się synonimem żelek jest HARIBO. Według badania HARIBO Global Brand Tracking 2023 zdecydowana większość respondentów, myśląc o żelkach, jako pierwszą markę podaje właśnie HARIBO.

Smak radości dla dzieci i dorosłych – od ponad 100 lat!

HARIBO to marka, która istnieje na rynku już ponad 100 lat. Została założona przez Hansa Riegla w 1920 r. w Bonn. Nazwa marki to skrót od imienia i nazwiska założyciela: HAns RIegel oraz nazwy miejscowości – BOnn.

Ikoną żelek i symbolem HARIBO są Złote Misie. Zostały one stworzone przez Hansa Riegela seniora w 1922 roku. Obecnie, każdego dnia na całym świecie produkowanych jest łącznie 160 milionów Złotych Misiów, a HARIBO eksportuje je do ponad 100 krajów na całym świecie.

W połowie lat trzydziestych XX wieku HARIBO wprowadziło swoje hasło reklamowe, które obowiązuje do dziś: „HARIBO – smak radości dla dzieci i dorosłych”. Idealnie odzwierciedla ono motto marki: dziecięcą radość, szczęście i przyjemność dla wszystkich pokoleń.

W latach sześćdziesiątych XX wieku żelki zaczęły być sprzedawane w torebkach. Wprowadzenie opakowań z okienkiem, przez które widać było zawartość opakowania, stanowiło rewolucję na rynku. Obecnie najbardziej popularne są opakowania żelek o gramaturach 150 – 250 g, które są idealne „do dzielenia się” z innymi i wpisują w różne okazje konsumpcji. Znakomicie sprawdzają się jako przekąska podczas podróży, na wieczór z książką czy na rodzinne oglądanie filmu.

Dla dużych i małych wielbicieli HARIBO

Żelki to produkty wyróżniające się różnorodnością smaków i kształtów.  Obecnie w ofercie HARIBO  znajdują się zarówno warianty wegańskie i wegetariańskie, jak i tradycyjne żelki owocowe i kwaśne. Regularnie wprowadzane są także nowości, które doskonale odpowiadają na potrzeby wielbicieli żelek. Jedną z najnowszych propozycji marki jest HARIBO Chameleon, dedykowany głównie najmłodszym odbiorcom, którzy uwielbiają żelki w kształcie zwierzątek. HARIBO Chameleon to owocowe żelki kameleony w czterech kolorach i smakach: jabłka, cytryny, wiśni i maliny.

HARIBO zachwyca smakiem

Żelki HARIBO popularne są na całym świecie, ale można wskazać pewne preferencje, które dominują w określonych krajach. Na przykład w Anglii bardzo popularny jest produkt „Starmix”, zawierający owocowe żelki w różnych kształtach i smakach. Skandynawowie kochają lukrecję, a w Hiszpanii najczęściej wybierane są żelki w formie kabli lub spaghetti. We Francji najchętniej kupowane są pianki „Chamallows” i drażetki „Dragibus”. W Polsce wciąż największą popularnością cieszą się żelki owocowe, ale coraz bardziej widoczne jest też zainteresowanie wariantami kwaśnymi, takimi jak na przykład Złote Misie Kwaśne.

Różnorodność smaków i kształtów żelek sprawia, że są one doskonałym towarzyszem codzienności. Z okazji Międzynarodowego Dnia Żelków sięgnij więc po ulubioną paczkę i świętuj z radością!

 

 

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Unsplash
2025-07-31 | 06:00

NDP i brak wzajemności standardów –pięta Achillesa unijnej polityki handlowej

W raporcie Równi i równiejsi? Czas na środki lustrzane w handlu produktami rolnymi pisano o podwójnych standardach w polityce UE dotyczącej
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Edukacja

Poznanie osobowości kota kluczem do prawidłowej opieki nad nim. Wsparciem może być spotkanie z behawiorystą

Z ogólnopolskiego badania „Zachowanie, osobowość i codzienność kotów” przeprowadzonego przez WHISKAS wynika, że aż 85 proc. opiekunów traktuje koty jako pełnoprawnych członków rodziny, 65 proc. uważa je za swoich najlepszych przyjaciół, a 61 proc. – za powierników codziennych myśli i emocji. Koty potrzebują jednak odpowiedzialnej opieki. Podobnie jak ludzie, mają różne typy osobowości i potrzeby behawioralne, których zaspokajanie jest kluczem do osiągnięcia kociego dobrostanu. W przypadku zauważenia niepokojących objawów u swojego pupila pomocna może być rozmowa z behawiorystą.

Media

Hubert Urbański: Teraz uczestnicy „Milionerów” przejdą wieloetapowe castingi. Chcemy mieć osoby z największą wiedzą

Gospodarz teleturnieju zdradza, że teraz format nagrywany jest w bardziej nowoczesnym studio. Zmieniły się także zasady castingu. Zanim bowiem dany uczestnik zostanie zaproszony do studia i stanie do walki o nagrodę główną, musi przejść wnikliwą weryfikację online. Hubert Urbański uważa, że pozwala to na dokładniejszą ocenę potencjału każdego kandydata i w ten sposób udaje się wybrać najlepszych z najlepszych, więc poziom będzie niezwykle wysoki.