Świętuj z HARIBO Międzynarodowy Dzień Żelków
Żelki to jedne z najpopularniejszych słodyczy na świecie. Nic więc dziwnego, że doczekały się swojego święta, które obchodzimy 28 marca. Różnorodność smaków i kształtów sprawia, że często wybieramy je jako drobną przyjemność dla siebie lub mały prezent dla bliskiej osoby. To wprost idealny sposób na podzielenie się z bliskimi radością!
W Polsce żelki kupowane są przez ponad 65% gospodarstw domowych (źródło: GFK, 2023 r.). Liderem rynku i marką, która stała się synonimem żelek jest HARIBO. Według badania HARIBO Global Brand Tracking 2023 zdecydowana większość respondentów, myśląc o żelkach, jako pierwszą markę podaje właśnie HARIBO.
Smak radości dla dzieci i dorosłych – od ponad 100 lat!
HARIBO to marka, która istnieje na rynku już ponad 100 lat. Została założona przez Hansa Riegla w 1920 r. w Bonn. Nazwa marki to skrót od imienia i nazwiska założyciela: HAns RIegel oraz nazwy miejscowości – BOnn.
Ikoną żelek i symbolem HARIBO są Złote Misie. Zostały one stworzone przez Hansa Riegela seniora w 1922 roku. Obecnie, każdego dnia na całym świecie produkowanych jest łącznie 160 milionów Złotych Misiów, a HARIBO eksportuje je do ponad 100 krajów na całym świecie.
W połowie lat trzydziestych XX wieku HARIBO wprowadziło swoje hasło reklamowe, które obowiązuje do dziś: „HARIBO – smak radości dla dzieci i dorosłych”. Idealnie odzwierciedla ono motto marki: dziecięcą radość, szczęście i przyjemność dla wszystkich pokoleń.
W latach sześćdziesiątych XX wieku żelki zaczęły być sprzedawane w torebkach. Wprowadzenie opakowań z okienkiem, przez które widać było zawartość opakowania, stanowiło rewolucję na rynku. Obecnie najbardziej popularne są opakowania żelek o gramaturach 150 – 250 g, które są idealne „do dzielenia się” z innymi i wpisują w różne okazje konsumpcji. Znakomicie sprawdzają się jako przekąska podczas podróży, na wieczór z książką czy na rodzinne oglądanie filmu.
Dla dużych i małych wielbicieli HARIBO
Żelki to produkty wyróżniające się różnorodnością smaków i kształtów. Obecnie w ofercie HARIBO znajdują się zarówno warianty wegańskie i wegetariańskie, jak i tradycyjne żelki owocowe i kwaśne. Regularnie wprowadzane są także nowości, które doskonale odpowiadają na potrzeby wielbicieli żelek. Jedną z najnowszych propozycji marki jest HARIBO Chameleon, dedykowany głównie najmłodszym odbiorcom, którzy uwielbiają żelki w kształcie zwierzątek. HARIBO Chameleon to owocowe żelki kameleony w czterech kolorach i smakach: jabłka, cytryny, wiśni i maliny.
HARIBO zachwyca smakiem
Żelki HARIBO popularne są na całym świecie, ale można wskazać pewne preferencje, które dominują w określonych krajach. Na przykład w Anglii bardzo popularny jest produkt „Starmix”, zawierający owocowe żelki w różnych kształtach i smakach. Skandynawowie kochają lukrecję, a w Hiszpanii najczęściej wybierane są żelki w formie kabli lub spaghetti. We Francji najchętniej kupowane są pianki „Chamallows” i drażetki „Dragibus”. W Polsce wciąż największą popularnością cieszą się żelki owocowe, ale coraz bardziej widoczne jest też zainteresowanie wariantami kwaśnymi, takimi jak na przykład Złote Misie Kwaśne.
Różnorodność smaków i kształtów żelek sprawia, że są one doskonałym towarzyszem codzienności. Z okazji Międzynarodowego Dnia Żelków sięgnij więc po ulubioną paczkę i świętuj z radością!
Egzotycznie orzeźwiająca nowość!
Smak i zapach owoców granatu ze słonecznej Grecji w każdej szklance!
Zioła mają … smak!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.