Komunikaty PR

Świętuj z HARIBO Międzynarodowy Dzień Żelków

2024-03-27  |  12:00
Biuro prasowe

Żelki to jedne z najpopularniejszych słodyczy na świecie. Nic więc dziwnego, że doczekały się swojego święta, które obchodzimy 28 marca. Różnorodność smaków i kształtów sprawia, że często wybieramy je jako drobną przyjemność dla siebie lub mały prezent dla bliskiej osoby. To wprost idealny sposób na podzielenie się z bliskimi radością!

W Polsce żelki kupowane są przez ponad 65% gospodarstw domowych (źródło: GFK, 2023 r.). Liderem rynku i marką, która stała się synonimem żelek jest HARIBO. Według badania HARIBO Global Brand Tracking 2023 zdecydowana większość respondentów, myśląc o żelkach, jako pierwszą markę podaje właśnie HARIBO.

Smak radości dla dzieci i dorosłych – od ponad 100 lat!

HARIBO to marka, która istnieje na rynku już ponad 100 lat. Została założona przez Hansa Riegla w 1920 r. w Bonn. Nazwa marki to skrót od imienia i nazwiska założyciela: HAns RIegel oraz nazwy miejscowości – BOnn.

Ikoną żelek i symbolem HARIBO są Złote Misie. Zostały one stworzone przez Hansa Riegela seniora w 1922 roku. Obecnie, każdego dnia na całym świecie produkowanych jest łącznie 160 milionów Złotych Misiów, a HARIBO eksportuje je do ponad 100 krajów na całym świecie.

W połowie lat trzydziestych XX wieku HARIBO wprowadziło swoje hasło reklamowe, które obowiązuje do dziś: „HARIBO – smak radości dla dzieci i dorosłych”. Idealnie odzwierciedla ono motto marki: dziecięcą radość, szczęście i przyjemność dla wszystkich pokoleń.

W latach sześćdziesiątych XX wieku żelki zaczęły być sprzedawane w torebkach. Wprowadzenie opakowań z okienkiem, przez które widać było zawartość opakowania, stanowiło rewolucję na rynku. Obecnie najbardziej popularne są opakowania żelek o gramaturach 150 – 250 g, które są idealne „do dzielenia się” z innymi i wpisują w różne okazje konsumpcji. Znakomicie sprawdzają się jako przekąska podczas podróży, na wieczór z książką czy na rodzinne oglądanie filmu.

Dla dużych i małych wielbicieli HARIBO

Żelki to produkty wyróżniające się różnorodnością smaków i kształtów.  Obecnie w ofercie HARIBO  znajdują się zarówno warianty wegańskie i wegetariańskie, jak i tradycyjne żelki owocowe i kwaśne. Regularnie wprowadzane są także nowości, które doskonale odpowiadają na potrzeby wielbicieli żelek. Jedną z najnowszych propozycji marki jest HARIBO Chameleon, dedykowany głównie najmłodszym odbiorcom, którzy uwielbiają żelki w kształcie zwierzątek. HARIBO Chameleon to owocowe żelki kameleony w czterech kolorach i smakach: jabłka, cytryny, wiśni i maliny.

HARIBO zachwyca smakiem

Żelki HARIBO popularne są na całym świecie, ale można wskazać pewne preferencje, które dominują w określonych krajach. Na przykład w Anglii bardzo popularny jest produkt „Starmix”, zawierający owocowe żelki w różnych kształtach i smakach. Skandynawowie kochają lukrecję, a w Hiszpanii najczęściej wybierane są żelki w formie kabli lub spaghetti. We Francji najchętniej kupowane są pianki „Chamallows” i drażetki „Dragibus”. W Polsce wciąż największą popularnością cieszą się żelki owocowe, ale coraz bardziej widoczne jest też zainteresowanie wariantami kwaśnymi, takimi jak na przykład Złote Misie Kwaśne.

Różnorodność smaków i kształtów żelek sprawia, że są one doskonałym towarzyszem codzienności. Z okazji Międzynarodowego Dnia Żelków sięgnij więc po ulubioną paczkę i świętuj z radością!

 

 

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Media

Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne

Już dziś wieczorem w Operze Leśnej w Sopocie startuje Polsat Hit Festiwal. Maciej Rock, jeden z prowadzących to wydarzenie, podkreśla, że w przygotowanie takiego projektu angażują się setki osób, którym powierzone są określone zadania. By w stu procentach zrealizować założony scenariusz, trzeba włożyć wiele wysiłku, bo przy tak prestiżowej imprezie nie ma miejsca na przypadek. Prezenter nie urywa, że mimo wieloletniego doświadczenia zawodowego, przed wyjściem na scenę towarzyszy mu stres.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.