Targi FRUIT LOGISTICA w Berlinie
Zrównoważony rozwój, jakość i bezpieczeństwo – najczęściej poruszane tematy na tegorocznych targach FRUIT LOGISTICA
Europejskie owoce znane są przede wszystkim z najwyższej jakości oraz wysokich standardów produkcji, zbiorów i handlu. Dzięki temu europejscy producenci zyskują przewagę w przyciąganiu wymagających partnerów biznesowych i konsumentów, zarówno z krajów europejskich, jak i rynku światowym. Producenci mieli okazję zaprezentować swoje produkty oraz opowiedzieć o nich w trakcie tegorocznych targów FRUIT LOGISITCA w Berlinie.
TARGI OWOCÓW FRUIT LOGISTICA
W lutym tego roku, Berlin ponownie został głównym ośrodkiem globalnego przemysłu owoców
i warzyw. Wszystko za sprawą targów FRUIT LOGISTICA, które co roku cieszą się dużą popularnością
i przyciągają europejskich oraz światowych producentów z ponad 90 krajów. W tym roku, wzięło w nich udział ponad 3 300 wystawców oraz odwiedziło ją ponad 72 000 kupujących, agentów oraz innych ekspertów z 135 krajów.
Szczególny nacisk w trakcie tegorocznych targów położono na kwestie zrównoważonego rozwoju, identyfikowalności i bezpieczeństwa owoców w krajach europejskich. Spowodowane to jest wdrażaniem przez Unię Europejską szczególnie rygorystycznych norm do monitorowania procedur zapewniania jakości.
EU FRUITS O JAKOŚCI OWOCÓW EUROPEJSKICH
W ramach unijnego programu EU Fruits, którego celem jest promowanie konsumpcji europejskich owoców w Europie, odwiedzający targi mieli okazję zapoznać się z ofertą producentów z Grecji i Cypru, a także zaczerpnąć wiedzy na temat owoców europejskich, takich jak kiwi, winogrona, wiśnie, brzoskwinie, morele, pomarańcze czy mandory (cyrpryjska krzyżowka mandarynki i pomarańczy). Jednym z głównych mówców na targach był prof. George Manganaris z Wydziału Nauk Rolniczych, Biotechnologii i Nauk o Żywności Uniwersytetu Cypryjskiego, który wzbudził zainteresowanie swoimi analizami konkretnych przypadków, pokazujących przewagę europejskiego modelu zarządzania łańcuchem wartości świeżych produktów nad innymi. Dr Manganaris podkreślił, że kluczowymi elementami, zapewniającymi najwyższą jakość owoców europejskich, są zaawansowane protokoły produkcji, ściśle powiązane z innowacyjnymi systemami pozbiorczymi.
Więcej informacji o kampanii EU Fruits: www.europeanfruits.eu
Facebook / Instagram: @EuropeanFruits
Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!
Ciasta na sylwestrowy stół
Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.