Targi FRUIT LOGISTICA w Berlinie
Zrównoważony rozwój, jakość i bezpieczeństwo – najczęściej poruszane tematy na tegorocznych targach FRUIT LOGISTICA
Europejskie owoce znane są przede wszystkim z najwyższej jakości oraz wysokich standardów produkcji, zbiorów i handlu. Dzięki temu europejscy producenci zyskują przewagę w przyciąganiu wymagających partnerów biznesowych i konsumentów, zarówno z krajów europejskich, jak i rynku światowym. Producenci mieli okazję zaprezentować swoje produkty oraz opowiedzieć o nich w trakcie tegorocznych targów FRUIT LOGISITCA w Berlinie.
TARGI OWOCÓW FRUIT LOGISTICA
W lutym tego roku, Berlin ponownie został głównym ośrodkiem globalnego przemysłu owoców
i warzyw. Wszystko za sprawą targów FRUIT LOGISTICA, które co roku cieszą się dużą popularnością
i przyciągają europejskich oraz światowych producentów z ponad 90 krajów. W tym roku, wzięło w nich udział ponad 3 300 wystawców oraz odwiedziło ją ponad 72 000 kupujących, agentów oraz innych ekspertów z 135 krajów.
Szczególny nacisk w trakcie tegorocznych targów położono na kwestie zrównoważonego rozwoju, identyfikowalności i bezpieczeństwa owoców w krajach europejskich. Spowodowane to jest wdrażaniem przez Unię Europejską szczególnie rygorystycznych norm do monitorowania procedur zapewniania jakości.
EU FRUITS O JAKOŚCI OWOCÓW EUROPEJSKICH
W ramach unijnego programu EU Fruits, którego celem jest promowanie konsumpcji europejskich owoców w Europie, odwiedzający targi mieli okazję zapoznać się z ofertą producentów z Grecji i Cypru, a także zaczerpnąć wiedzy na temat owoców europejskich, takich jak kiwi, winogrona, wiśnie, brzoskwinie, morele, pomarańcze czy mandory (cyrpryjska krzyżowka mandarynki i pomarańczy). Jednym z głównych mówców na targach był prof. George Manganaris z Wydziału Nauk Rolniczych, Biotechnologii i Nauk o Żywności Uniwersytetu Cypryjskiego, który wzbudził zainteresowanie swoimi analizami konkretnych przypadków, pokazujących przewagę europejskiego modelu zarządzania łańcuchem wartości świeżych produktów nad innymi. Dr Manganaris podkreślił, że kluczowymi elementami, zapewniającymi najwyższą jakość owoców europejskich, są zaawansowane protokoły produkcji, ściśle powiązane z innowacyjnymi systemami pozbiorczymi.
Więcej informacji o kampanii EU Fruits: www.europeanfruits.eu
Facebook / Instagram: @EuropeanFruits

NDP i brak wzajemności standardów –pięta Achillesa unijnej polityki handlowej

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Elżbieta Romanowska: Przez lata udało się pomóc wielu rodzinom zyskać nowy dom. Jesteśmy świadkami ich szczęścia
Prowadząca „Nasz nowy dom” przyznaje, że największą satysfakcję odczuwa w momencie, kiedy może zaprosić uczestników programu do wyremontowanego już domu i zobaczyć na ich twarzach radość. Wtedy wie, że misja została zakończona sukcesem. Takich pozytywnych zakończeń nie zabraknie również w jubileuszowym sezonie programu. Elżbieta Romanowska zdradza, że twórcy wprowadzili też kilka nowości, ale do czasu emisji pozostaną one niespodzianką.
Prawo
Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Media
Agnieszka Hyży: W „Halo, tu Polsat” wreszcie mogę wykorzystać swoją wiedzę, wykształcenie i doświadczenie. Bardzo się tam rozwijam

Przy okazji prezentacji nowej ramówki Polsatu Agnieszka Hyży chwaliła programy, jakie proponuje stacja, i strategię działania Edwarda Miszczaka. Prezenterka przekonuje, że jesień spędzi albo w studiu, bo jest gospodynią weekendowego pasma śniadaniowego „Halo, tu Polsat” i show „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, albo przed telewizorem. Zamierza oglądać m.in. „Taniec z gwiazdami” i „Milionerów”.