Komunikaty PR

TO JEST NASZ DRÓB! EUROPEJSKA WYSOKA JAKOŚĆ na Polagra Food 2021

2021-11-23  |  14:00
Biuro prasowe

Każdą edycję Polagra Food odwiedza kilkadziesiąt tysięcy gości z całego świata w poszukiwaniu nowych trendów, technologii oraz inspiracji. Nie inaczej było w tym roku. Targi to niepowtarzalna okazja do zaprezentowania przez wystawców jakościowej polskiej żywności, a dla gości do spróbowania smakowitych potraw. Organizatora kampanii To jest nasz drób! Europejska wysoka jakość, czyli Krajową Radę Drobiarstwa – Izbę Gospodarczą reprezentował dyrektor generalny – Dariusz Goszczyński oraz Małgorzata Reszczyńska. Nasze stoisko odwiedziła również Birthe Steenberg – Sekretarz Generalna AVEC.

Trzy dni targów, trzech ambasadorów i wiele pomysłów na dania z drobiem

Wśród wielu przysmaków na Polagrze 2021, nie mogło zabraknąć europejskiego drobiowego mięsa wysokiej jakości. W ciągu trzech dni ambasadorzy kampanii To jest nasz drób! Europejska wysoka jakość – Cristina Catese, Sebastian Krauzowicz i Jasiek Kuroń gotowali potrawy, których głównym składnikiem było mięso drobiowe.

Frekwencja na stoisku kampanii dopisała. Dania, jakie zaserwowali kucharze były różnorodne, a dzięki poradom szefów kuchni – łatwe do odtworzenia w domu czy w restauracji przez każdego, kto odwiedzał targi.

Jednym z przepisów, który zaserwowała gościom targów Cristina Catese było ragù z perliczki. Dlaczego właśnie perliczka? Ten gatunek mięsa jest lekkostrawny, bogaty w składniki odżywcze i witaminy, dlatego też warto włączyć go do naszego menu.

Perliczka pochodzi z Afryki i w czasach starożytnych ​​była wysoko ceniona na stołach faraonów. Na szczęście nie musimy podróżować daleko, żeby móc cieszyć się smakiem perliczek. Ich mięso ma smak zbliżony do bażanta, do tego stopnia, że można je przygotować w taki sam sposób, czyli gotować, grillować lub zapiekać. Dla mnie perliczka to smak Bożego Narodzenia. Uwielbiam przygotowywać rosół i tortelli
z aromatycznym nadzieniem. Polecam perliczkę, bo jest smaczna i lekkostrawna
– mówi ambasadorka kampanii Cristina Catese.

W menu podczas targów znalazły się również gotowane przez drugiego ambasadora – Sebastiana Krauzowicza - kaszotto z piersią indyka podane z serem buratta i grzybami z karmelizowanymi szalotkami, krem dyniowy ze smażonym w panko kurczakiem z dodatkiem majonezu z kolendry i limonki oraz udka z kurczaka w sosie BBQ ze szczypiorkiem z ołówkowymi ziemniakami.

- Mięso drobiowe jest uniwersalne, można je przygotować na wiele sposobów. W moich daniach jest soczyste i aromatyczne. Polecam eksperymentowanie w kuchni i dodawanie do drobiu przypraw i świeżych ziół – mówi ambasador kampanii Sebastian Krauzowicz.

Jasiek Kuroń natomiast przygotował piętnastominutowy stir fry z piersi kaczej na palonym szczypiorze, z imbirem
i miodem pitnym, jambalaya z indykiem i krewetkami oraz zupę miso z kaczką i warzywami.

Jeżeli interesują Was porady, ciekawostki i przepisy kulinarne z wykorzystaniem mięsa drobiowego – na stronie internetowej kampanii https://pl.eu-poultry.eu znajduje się dużo cennych informacji.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.