TO JEST NASZ DRÓB! EUROPEJSKA WYSOKA JAKOŚĆ na Polagra Food 2021
Każdą edycję Polagra Food odwiedza kilkadziesiąt tysięcy gości z całego świata w poszukiwaniu nowych trendów, technologii oraz inspiracji. Nie inaczej było w tym roku. Targi to niepowtarzalna okazja do zaprezentowania przez wystawców jakościowej polskiej żywności, a dla gości do spróbowania smakowitych potraw. Organizatora kampanii To jest nasz drób! Europejska wysoka jakość, czyli Krajową Radę Drobiarstwa – Izbę Gospodarczą reprezentował dyrektor generalny – Dariusz Goszczyński oraz Małgorzata Reszczyńska. Nasze stoisko odwiedziła również Birthe Steenberg – Sekretarz Generalna AVEC.
Trzy dni targów, trzech ambasadorów i wiele pomysłów na dania z drobiem
Wśród wielu przysmaków na Polagrze 2021, nie mogło zabraknąć europejskiego drobiowego mięsa wysokiej jakości. W ciągu trzech dni ambasadorzy kampanii To jest nasz drób! Europejska wysoka jakość – Cristina Catese, Sebastian Krauzowicz i Jasiek Kuroń gotowali potrawy, których głównym składnikiem było mięso drobiowe.
Frekwencja na stoisku kampanii dopisała. Dania, jakie zaserwowali kucharze były różnorodne, a dzięki poradom szefów kuchni – łatwe do odtworzenia w domu czy w restauracji przez każdego, kto odwiedzał targi.
Jednym z przepisów, który zaserwowała gościom targów Cristina Catese było ragù z perliczki. Dlaczego właśnie perliczka? Ten gatunek mięsa jest lekkostrawny, bogaty w składniki odżywcze i witaminy, dlatego też warto włączyć go do naszego menu.
– Perliczka pochodzi z Afryki i w czasach starożytnych była wysoko ceniona na stołach faraonów. Na szczęście nie musimy podróżować daleko, żeby móc cieszyć się smakiem perliczek. Ich mięso ma smak zbliżony do bażanta, do tego stopnia, że można je przygotować w taki sam sposób, czyli gotować, grillować lub zapiekać. Dla mnie perliczka to smak Bożego Narodzenia. Uwielbiam przygotowywać rosół i tortelli
z aromatycznym nadzieniem. Polecam perliczkę, bo jest smaczna i lekkostrawna – mówi ambasadorka kampanii Cristina Catese.
W menu podczas targów znalazły się również gotowane przez drugiego ambasadora – Sebastiana Krauzowicza - kaszotto z piersią indyka podane z serem buratta i grzybami z karmelizowanymi szalotkami, krem dyniowy ze smażonym w panko kurczakiem z dodatkiem majonezu z kolendry i limonki oraz udka z kurczaka w sosie BBQ ze szczypiorkiem z ołówkowymi ziemniakami.
- Mięso drobiowe jest uniwersalne, można je przygotować na wiele sposobów. W moich daniach jest soczyste i aromatyczne. Polecam eksperymentowanie w kuchni i dodawanie do drobiu przypraw i świeżych ziół – mówi ambasador kampanii Sebastian Krauzowicz.
Jasiek Kuroń natomiast przygotował piętnastominutowy stir fry z piersi kaczej na palonym szczypiorze, z imbirem
i miodem pitnym, jambalaya z indykiem i krewetkami oraz zupę miso z kaczką i warzywami.
Jeżeli interesują Was porady, ciekawostki i przepisy kulinarne z wykorzystaniem mięsa drobiowego – na stronie internetowej kampanii https://pl.eu-poultry.eu znajduje się dużo cennych informacji.

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.
Konsument
Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.
Dom i ogród
Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.