To jest nasz drób – nowe, smaczne działania i podsumowanie 2020
W ubiegłym roku rozpoczęły się działania informacyjno-promocyjne przybliżające temat różnych gatunków drobiu, ich wykorzystania w kuchni oraz wysokich standardów bezpieczeństwa i jakości europejskiego mięsa drobiowego. W 2021 roku będziemy kontynuować zainicjowane akcje, jak również przygotowaliśmy nowości.
Spożycie drobiu w krajach Unii Europejskiej, w tym Polsce, systematycznie rośnie. Na przestrzeni ostatniej dekady konsumpcja zanotowała wzrost o 23 punkty procentowe[1]. Oprócz niewątpliwych walorów smakowych i różnorodności gatunków, drób to mięso, które gości w codziennej diecie całych rodzin. Szczególnie chętnie wybierany jest przez kobiety karmiące, osoby starsze, rekonwalescentów, jak i osoby aktywnie uprawiające sport, czy dbające o linię.
Nie oznacza to jednak, że wybieramy je tylko na co dzień – często wykorzystujemy również drób na specjalne okazje. Przykładem mogą być nadchodzące święta Wielkanocy, w czasie których tradycyjnie gości on na polskich stołach.
Europejski drób na wielkanocny stół
Święta to czas, kiedy nie odmawiamy sobie przysmaków. Pieczona gęś, faszerowany indyk lub kurczak na zimno, perliczka pieczona w całości z jabłkami, pasztet drobiowy – te dania królują na polskich stołach. Ambasadorka kampanii Crisitna Catese przygotowała specjalny świąteczny przepis na zawijaną i pieczoną pierś z indyka, faszerowaną z prosciutto cotto, serem i omletem, podaną z groszkiem cukrowym i boczkiem.
Pamiętajcie o tym, że przygotowując drób – nie należy go myć przed gotowaniem. Najważniejsze jest poddanie mięsa obróbce termicznej, czyli smażeniu, grillowaniu, pieczeniu lub gotowaniu – co, kto lubi. Kiedy wiemy, że mięso jest odpowiednio przygotowane? Wtedy, gdy zmieniło kolor na biały i nie wydobywają się z niego soki. Możemy też sprawdzić temperaturę termometrem kuchennym – jeżeli temperatura – zmierzona wewnątrz mięsa, w najgrubszej jego części utrzymuje się przez co najmniej dwie minuty na poziomie 70 °C – znaczy, że mięso jest gotowe do spożycia.
Działo się smacznie w 2020 roku
Ubiegły rok obfitował w wiele ciekawych wydarzeń. Ambasadorzy kampanii – szefowie kuchni Cristina Catese i Sebastian Krauzowicz gotowali w czasie jesiennej edycji targów Polagra Food w Poznaniu oraz na Targu Śniadaniowym na Żoliborzu w Warszawie. We wrześniu odbyły się również dwa eventy połączone ze wspólnym gotowaniem: dla mediów oraz przedstawicieli blogosfery.
Na początku grudnia ubiegłego roku Cristina Catese poprowadziła warsztaty kulinarne online pod hasłem: „Europejski drób na świąteczny stół – i nie tylko”. Ambasadorka pokazała krok po kroku, jak przygotować florenckie paté z kurzych wątróbek i domowe nuggetsy z indyka oraz dzieliła się z uczestnikami swoimi sposobami na serwowanie drobiu. Organizatorzy kampanii przeprowadzili również konkursy dla konsumentów.
Internet, radio i prasa – przegląd działań komunikacyjnych
Kampania prasowa z publikacją advertoriala „To jest nasz drób! Wysoka jakość – europejska gwarancja” objęła znane tytuły w magazynach kobiecych takich, jak Twój Styl, Poradnik Domowy, Pani Domu i inne. Na popularnych portalach internetowych: kuchnia.wp.pl, mojeGotowanie.pl, gotujmy.pl i przyslijprzepis.pl opublikowano merytoryczne artykuły poświęcone jakości drobiu i właściwemu przechowywaniu mięsa. Ponadto w stacjach radiowych – Radio ZET, RMF FM oraz Chillizet wyemitowano spoty informujące o kampanii.
Na stronie internetowej kampanii https://pl.eu-poultry.eu pojawiły się nowe przepisy dla konsumentów, a także porady, ciekawostki oraz fakty na temat mięsa drobiowego i jego przygotowania.
Działania w 2021 roku
W drugim roku kampanii zamierzamy kontynuować działania z ambasadorką Cristiną Catese oraz zorganizować spotkania dla mediów połączone z warsztatami gotowania –
w zależności od rozwoju sytuacji w kraju – będą to eventy online lub w wybranych lokalizacjach. W prasie drukowanej oraz internetowej pojawią się kolejne publikacje. Planowane są również niestandardowe działania prowadzone przy współpracy z influencerami kulinarnymi i parentingowymi.
[1] ŹRÓDŁO:
- AVEC Annual Report 2019 [Sprawozdanie roczne AVEC za 2019 r.]
- www.avec-poultry.eu
- Statistics paper „EU poultry meat production“ [Dane statystyczne „Produkcja mięsa drobiowego w UE”]

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Muzyka
Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.