Komunikaty PR

TO JEST NASZ DRÓB! WYSOKA JAKOŚĆ – EUROPEJSKA GWARANCJA

2020-07-30  |  18:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.92 MB )

W lipcu 2020 pod hasłem „To jest nasz drób! Wysoka jakość - europejska gwarancja” ruszyła nowa kampania informacyjna na temat mięsa drobiowego w UE.

Jej celem jest wzmocnienie wśród konsumentów i specjalistów zaufania do jakości unijnego drobiu. Kampania koncentruje się na przybliżeniu konsumentom unijnych standardów gwarantujących wysoki poziom dobrostanu zwierząt, zrównoważony rozwój produkcji oraz bezpieczeń-stwo żywności. Motywem przewodnim kampanii jest radość i przyjemność płynąca z przyrządzania
i spożywania produktów drobiowych.

Nie bez przyczyny znaczna część aktywności w ramach kampanii koncentrować się będzie na korzyściach żywieniowych oraz długiej liście sposobów przyrządzania mięsa drobiowego.

Realizowana w ramach dwuletniego programu, wspieranego przez Komisję Europejską inicjatywa, skupiła wokół siebie pięć krajowych organizacji drobiarskich z Polski, Francji, Niemiec, Włoch i Holandii oraz zrzeszające je europejskie stowarzyszenie parasolowe AVEC. Polska reprezentowana jest przez Krajową Radę Drobiarstwa – Izbę Gospodarczą (KRD-IG).

Co musisz wiedzieć o drobiu w UE

Statystyczny mieszkaniec UE spożywa średnio 25,3 kg mięsa drobiowego rocznie. „Nasze produkty są wysoko cenione przez obywateli UE, a ich popularność stale rośnie. Postawiliśmy sobie za cel przekazanie naszym konsumentom informacji, w jaki sposób branża drobiowa zmieniła się na lepsze w ciągu ostatnich kilku lat” - wyjaśnia Birthe Steenberg, sekretarz generalny europejskiej organizacji AVEC.

Obowiązujące w Unii Europejskiej standardy należą do jednych z bardziej surowych na świecie. To nie tylko zasługa rygorystycznych przepisów unijnych, ale również rezultat stale podejmowanych przez branżę drobiarską wysiłków na rzecz poprawy warunków produkcji w obszarze ochrony zasobów, a przede wszystkim dobrostanu zwierząt.

Ponadto, celem kampanii jest podniesienie świadomości konsumentów w zakresie wysokiej jakości i uniwersalności mięsa drobiowego, poprzez zwiększenie ich zainteresowania różnymi rodzajami oraz elementami drobiu, a także zaproponowanie szerokiego wachlarza kuchennych inspiracji, w których głównym bohaterem jest drób.

Bogaty przekrój działań komunikacyjnych

Zasadnicze treści w ramach kampanii informacyjnej przekazywane będą za pośrednictwem różnych kanałów informacyjnych we wszystkich sześciu krajach. Obejmują one: witrynę internetową www.eu-poultry.eu, obszerną broszurę informacyjną oraz platformy mediów społecznościowych tj. Facebook oraz Instagram. Planowane są również kampanie online w mediach cyfrowych oraz wydarzenia i działania oparte na współpracy z ekspertami projektu.

W Polsce Ambasadorami kampanii są: Sebastian Krauzowicz i Cristina Catese - doświadczeni i cenieni szefowie kuchni. W zespole ekspertów jest również Maciej Nowicki, szef kuchni w Muzeum Pałacu Jana III w Wilanowie oraz Aneta Łańcuchowska, dietetyk. W planach jest również prezentowanie kampanii na targach branżowych i dwóch wydarzeniach plenerowych. Pierwszym z nich jest udział kampanii w Międzynarodowych Targach Wyrobów Spożywczych POLAGRA FOOD w dniach 28.09-01.10.2020 w Poznaniu.

Sektor drobiowy w UE – Sprawdzony dostawca żywności w czasach koronawirusa

Koronakryzys uświadomił wielu mieszkańcom UE, jak ważną rolę dla społeczeństwa odgrywa nowoczesne rolnictwo. W obliczu poważnych wyzwań natury logistycznej, europejski sektor drobiowy wykazał się odpornością na kryzys, zapewniając stałe dostawy drobiu dla wszystkich obywateli UE. 

Uruchamiając wspólny program promocyjny, partnerzy starają się pokazać, że fundamentem produkcji mięsa drobiowego w UE jest silne prawodawstwo, które zapewnia wysoką jakość produktów. Konsumenci mogą czuć się bezpiecznie dokonując zakupu unijnego mięsa drobiowego – „Enjoy, it’s from Europe!”.

 

Czy chciałbyś dowiedzieć się więcej o dobrostanie zwierząt i zrównoważonej produkcji mięsa drobiowego w UE, o korzyściach żywieniowych wynikających ze spożywania mięsa drobiowego lub o różnych sposobach jego przyrządzania? Z przyjemnością prześlemy Ci najnowszy zestaw materiałów prasowych w formie elektronicznej.

 

Kontakt dla Mediów:

 

Kontakt do organizatora:

 

Sopexa S.A. Oddział w Polsce

 

Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza

Dorota Kubuj-Cereniewicz

 

Małgorzata Reszczyńska

Marta Kędel

Telefon: +48 784443237

 

Telefon: +48  605 344 993

Telefon: +48 601 548 976

e-mail: dorota.kubuj@sopexa.com

 

e-mail:
m.reszczynska@krd-ig.pl

e-mail:
m.kedel@krd-ig.pl

www.sopexa.com

 

www.krd-ig.com.pl

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Wielkanocna terrine z jajem Biuro prasowe
2024-03-28 | 16:30

Wielkanocna terrine z jajem

Terrina to pierwotnie gliniany garnek z pionowymi bokami i szczelnie przylegającą pokrywką przeznaczony do gotowania lub pieczenia. Co ciekawe dzisiaj nazwy tej używa się przede wszystkim na
Żywienie Tchibo z nową propozycją kawy z limitowanej edycji Raritat
2024-03-28 | 10:00

Tchibo z nową propozycją kawy z limitowanej edycji Raritat

Zbliżająca się Wielkanoc daje możliwość spędzenia chwil w gronie najbliższych. Idealnym dopełnieniem tych spotkań będzie filiżanka pysznej, aromatycznej kawy, którą można
Żywienie Nawożenie dolistne rzepaku – o czym pamiętać na początku wiosny?
2024-03-28 | 09:00

Nawożenie dolistne rzepaku – o czym pamiętać na początku wiosny?

Rzepak to jedna z najczęściej, zaraz po zbożach i kukurydzy, uprawianych roślin rolniczych w Polsce. Nasz kraj jest jednym z głównych producentów rzepaku w Europie, z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Partner Serwisu Zdrowie

Viatris

Gwiazdy

Gwiazdy

Marcin Bosak: Mam to szczęście, że nie dostaję nietrafionych prezentów. Sam bardzo lubię je dawać

Aktor zaznacza, że lubi wręczać prezenty i obserwować reakcję osób, którym je wręcza. Raczej nie zdarzyło mu się w tej kwestii nieprzyjemnie kogoś zaskoczyć. On sam również nie dostał czegoś, co szybko wylądowało w koszu.

Gwiazdy

Enej: Wielkanoc musi być w rodzinnym gronie. Nie jesteśmy fanami wyjazdów do hoteli, żeby spędzać święta z obcymi ludźmi

Muzycy zespołu Enej przyznają, że lubią i celebrują święta, dlatego cieszą się na nadchodzącą Wielkanoc. Zamierzają wtedy zwolnić tempo, odłożyć na bok pracę i poświęcić czas rodzinie. Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha zdradzają, że ich popisowym, a jednocześnie ulubionym świątecznym przysmakiem jest sałatka jarzynowa. Sami też z przyjemnością ją przygotowują.