TOO GOOD TO GO ŚWIĘTUJE 5. URODZINY PLAKATAMI Z… RESZTEK JEDZENIA!
Firma wpływu społecznego Too Good To Go świętuje pięć lat w Polsce. Od początku działalności użytkownicy aplikacji uratowali przed zmarnowaniem 11 mln Paczek Niespodzianek. Urodziny to jednak nie tylko czas podsumowań, ale i wyjątkowej celebracji. Przez cały miesiąc entuzjaści rozwiązań zero waste mogą zdobyć plakaty wyprodukowane z… resztek jedzenia!
Po pięciu latach w Polsce z aplikacji Too Good To Go korzysta 3,5 mln użytkowników. Każdego dnia mogą odbierać nadwyżki jedzenia w formie Paczki Niespodzianki z ponad 6 200 miejsc takich jak kawiarnie, piekarnie, warzywniaki, sklepy wielkopowierzchniowe czy stacje paliw. To rozwiązanie, dzięki któremu wygrywają wszyscy. Użytkownicy, którzy cieszą się dobrym jedzeniem za mniej, biznesy spożywcze, bo nie odnotowują strat. Zwycięska jest również planeta. Każda uratowana Paczka Niespodzianka (1kg) to uniknięte emisje CO2e i oszczędność zasobów: 810 litrów wody i 2.8 m2 gruntów, które nie zostały wykorzystane na marne.
Resztki jedzenia? To się nie może zmarnować!
W Polsce aż 60% jedzenia, czyli 92 kg na osobę rocznie, marnuje się w naszych domach. Najczęściej w wyrzucamy pieczywo (62,9%), świeże owoce (57,4%), warzywa (56,5%), wędliny (51,6%) i napoje mleczne (47,3%)[1]. Dlatego z okazji 5. urodzin Too Good To Go inspiruje do niemarnowania jedzenia plakatami wyprodukowanymi z… resztek jedzenia. Do produkcji papieru, z którego wykonano plakaty, wykorzystano pozostałości m.in. cytrusów, kiwi, kukurydzy, migdałów, oliwek, orzechów laskowych, kawy, wiśni czy winogron. Plakat to “ściągawka” i zbiór przydatnych trików na przechowywanie żywności w domu. Zdobyć je może każdy.
Jak otrzymać plakat z resztek jedzenia?
● Od 10 czerwca do końca miesiąca w warszawskiej kawiarni STOR Café dostępny będzie urodzinowy stolik Too Good To Go. Wystarczy przy nim usiąść i… połączyć kropki (dosłownie).
● W dniach 17-23 czerwca plakaty zostaną dołączone do Paczek Niespodzianek sieci kawiarni Green Cafè Nero, Costa Coffee a także do wybranych paczek od North Food, MOD dounts, Wege Siostry, Pan Pomidor, Vege Kiosk, Il Panificio Bakery & Coffee, Pracownia Smaku, Nakielny, Mocno Nadziane.
● Od 24-28 czerwca na Instagramie Too Good To Go zorganizowany zostanie konkurs.
Misją Too Good To Go od początku działalności jest inspirowanie do niemarnowania jedzenia. 5. urodziny to idealny moment, by uczcić imponujący wynik 11 000 ton jedzenia, które nie trafiło do kosza dzięki naszym zaangażowanym użytkownikom i partnerom. To również świetna okazja, by przypomnieć, że nawet małe codzienne działania mogą mieć ogromny wpływ - mówi Anna Podkowińska-Tretyn, Country Directorka Too Good To Go.
Już od 5 lat Too Good To Go prowadzi działania edukacyjne w Polsce i realnie przyczynia się do zmniejszenia skali marnowanego jedzenia. Globalnie ratuje 4 posiłki na sekundę. W tym samym czasie aż 80 000 ląduje w koszu. Odpady żywnościowe, które trafiają na wysypiska powodują powstawanie metanu. Każdy 1 kg odpadów spożywczych na wysypisku generuje 1,1 kg emisji CO2e pochodzącej z metanu (EPA, 2023). Wciąż jest miejsce na jeszcze większy wpływ.
[1] Badania przygotowane przez Program Racjonalizacji i Ograniczenia Marnotrawstwa Żywności (PROM).

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować
Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.
Moda
Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie

Aktorka wyznaje zasadę: zanim coś wyrzucisz na śmietnik, upewnij się, czy nie da się tego jeszcze w jakiś sposób wykorzystać. Jak przekonuje, ona sama nadal używa pościeli po babci czy ręczników po mamie. Anna Powierza nie zapełnia też po brzegi swojej szafy i nie musi koniecznie mieć tego, co właśnie jest modne. Preferuje ubrania ponadczasowe, które śmiało można założyć kilka razy i zawsze wygląda się w nich dobrze.