Komunikaty PR

TOO GOOD TO GO ŚWIĘTUJE 5. URODZINY PLAKATAMI Z… RESZTEK JEDZENIA!

2024-06-17  |  15:00
Biuro prasowe

Firma wpływu społecznego Too Good To Go świętuje pięć lat w Polsce. Od początku działalności użytkownicy aplikacji uratowali przed zmarnowaniem 11 mln Paczek Niespodzianek. Urodziny to jednak nie tylko czas podsumowań, ale i wyjątkowej celebracji. Przez cały miesiąc entuzjaści rozwiązań zero waste mogą zdobyć plakaty wyprodukowane z… resztek jedzenia!

 

Po pięciu latach w Polsce z aplikacji Too Good To Go korzysta 3,5 mln użytkowników. Każdego dnia mogą odbierać nadwyżki jedzenia w formie Paczki Niespodzianki z ponad 6 200 miejsc takich jak kawiarnie, piekarnie, warzywniaki, sklepy wielkopowierzchniowe czy stacje paliw. To rozwiązanie, dzięki któremu wygrywają wszyscy. Użytkownicy, którzy cieszą się dobrym jedzeniem za mniej, biznesy spożywcze, bo nie odnotowują strat. Zwycięska jest również planeta. Każda uratowana Paczka Niespodzianka (1kg) to uniknięte emisje CO2e i oszczędność zasobów: 810 litrów wody i 2.8 m2 gruntów, które nie zostały wykorzystane na marne.

 

Resztki jedzenia? To się nie może zmarnować!

W Polsce aż 60% jedzenia, czyli 92 kg na osobę rocznie, marnuje się w naszych domach. Najczęściej w wyrzucamy pieczywo (62,9%), świeże owoce (57,4%), warzywa (56,5%), wędliny (51,6%) i napoje mleczne (47,3%)[1]. Dlatego z okazji 5. urodzin Too Good To Go inspiruje do niemarnowania jedzenia plakatami wyprodukowanymi z… resztek jedzenia. Do produkcji papieru, z którego wykonano plakaty, wykorzystano pozostałości m.in. cytrusów, kiwi, kukurydzy, migdałów, oliwek, orzechów laskowych, kawy, wiśni czy winogron. Plakat to “ściągawka” i zbiór przydatnych trików na przechowywanie żywności w domu. Zdobyć je może każdy.

 

Jak otrzymać plakat z resztek jedzenia?

●     Od 10 czerwca do końca miesiąca w warszawskiej kawiarni STOR Café dostępny będzie urodzinowy stolik Too Good To Go. Wystarczy przy nim usiąść i… połączyć kropki (dosłownie).

●      W dniach 17-23 czerwca plakaty zostaną dołączone do Paczek Niespodzianek sieci kawiarni Green Cafè Nero, Costa Coffee a także do wybranych paczek od North Food, MOD dounts, Wege Siostry, Pan Pomidor, Vege Kiosk, Il Panificio Bakery & Coffee, Pracownia Smaku, Nakielny, Mocno Nadziane.

●      Od 24-28 czerwca na Instagramie Too Good To Go zorganizowany zostanie konkurs.

 

Misją Too Good To Go od początku działalności jest inspirowanie do niemarnowania jedzenia. 5. urodziny to idealny moment, by uczcić imponujący wynik 11 000 ton jedzenia, które nie trafiło do kosza dzięki naszym zaangażowanym użytkownikom i partnerom. To również świetna okazja, by przypomnieć, że nawet małe codzienne działania mogą mieć ogromny wpływ - mówi Anna Podkowińska-Tretyn, Country Directorka Too Good To Go.

 

Już od 5 lat Too Good To Go prowadzi działania edukacyjne w Polsce i realnie przyczynia się do zmniejszenia skali marnowanego jedzenia. Globalnie ratuje 4 posiłki na sekundę. W tym samym czasie aż 80 000 ląduje w koszu. Odpady żywnościowe, które trafiają na wysypiska powodują powstawanie metanu. Każdy 1 kg odpadów spożywczych na wysypisku generuje 1,1 kg emisji CO2e pochodzącej z metanu (EPA, 2023). Wciąż jest miejsce na jeszcze większy wpływ.

 

 


[1] Badania przygotowane przez Program Racjonalizacji i Ograniczenia Marnotrawstwa Żywności (PROM).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Problemy społeczne

Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier

Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.