Komunikaty PR

Trwa kampania marki Winiary „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”

2021-02-11  |  11:15
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.06 MB )

Problem marnowania żywności w Polsce jest ogromny: każdy z nas wyrzuca średnio ponad 230 kg różnego rodzaju produktów rocznie. W tym samym czasie w skali kraju marnuje się blisko 9 mln ton żywności – z czego za ponad połowę odpowiadają gospodarstwa domowe. Najczęściej pozbywamy się warzyw, pieczywa, posiłków z poprzedniego dnia czy niewykorzystanych składników do przygotowania potraw. Jako przyczyny marnowania żywności podajemy najczęściej jej zepsucie (65,2%), przeoczenie daty ważności (42%), zbyt dużą porcję posiłku (26,5%) lub nazbyt obfite zakupy (22,2%).[1] Wyrzucamy za dużo jedzenia i nie wiemy, jak ograniczyć jego marnowanie.

 

-  Jako jedna z flagowych polskich marek spożywczych mamy świadomość, z jakimi wyzwaniami mierzą się konsumenci każdego dnia. Kampania „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” jest na to odpowiedzią. Będziemy edukować, inspirować i podpowiadać co robić, by na co dzień ograniczyć marnowanie jedzenia w naszych kuchniach – mówi Marcin Popławski, Dyrektor Dywizji Kulinariów Nestlé w Polsce – Wyrzucana żywność to jednak nie tylko nieskonsumowane produkty. To także straty w kontekście pracy rolników, wody czy energii, które niezbędne są do ich wytworzenia. Dlatego przeciwdziałanie marnowaniu żywności to bardzo ważny krok także z perspektywy naszej planety i wyraz troski o jej zasoby – dodaje.

 

Kampania, zainicjowana w styczniu, potrwa do końca roku i przebiega w czterech głównych nurtach. Pierwszym z nich jest wsparcie przy przygotowywaniu posiłków. Marka Winiary edukuje, jak przygotowywać posiłki unikając marnowania żywności – proponuje przepisy jak zagospodarować żywność, którą mamy w kuchniach, inspiruje jak bezresztkowo przygotowywać posiłki, podpowiada jak przechowywać żywność, by jak najdłużej zachowała świeżość. Organizatorzy nawiązali współpracę ze znanymi szefami kuchni: Jagną Niedzielską, propagatorką idei „zero waste”, oraz Robertem Harną, doradcą i stylistą kulinarnym. Będą oni cyklicznie przygotowywali pomysły na wykorzystanie posiłków, które pozostały w lodówce, a także z produktów, które konsumenci zwykle mają w zapasach. Inspiracje i porady można znaleźć na witrynie kampanii: https://www.winiary.pl/pomagamy-w-gotowaniu-i-niemarnowaniu/ 

 

Kampania pomoże również w planowaniu posiłków i zakupów (m.in. proponując przepisy dostosowane do określonej liczby porcji, porady co do kupowania racjonalnej ilości produktów), będzie popularyzować dzielenie się żywnością (m.in. poprzez wsparcie zbiórek żywności i stałego jej przekazywania potrzebującym), dostarczy także pomysły na nadanie „drugiego życia” opakowaniom (ponowne wykorzystywanie czy wybieranie opakowań nadających się do recyklingu). W ramach kampanii planowane są też aktywacje specjalne. Partnerami akcji zostały: Federacja Polskich Banków Żywności oraz FoodSharing Polska.

 


[1] Opracowanie własne na podstawie badań SGGW w Warszawie, realizowanych w ramach Projektu PROM, dr inż. M. Tomaszewska, dr inż. B. Bilska, prof. dr hab. D. Kołożyn-Krajewska, SGGW 2019

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Grillowanie z VEGETA Natur: niezwykłe smaki na Twoim talerzu Biuro prasowe
2024-07-23 | 01:00

Grillowanie z VEGETA Natur: niezwykłe smaki na Twoim talerzu

Słoneczne i ciepłe dni zachęcają do spędzenia wolnego czasu poza domem. To dobry moment, aby przenieść rodzinny obiad lub spotkanie z przyjaciółmi na świeże powietrze i
Żywienie Celebruj Światowy Dzień Sernika i nie tylko z letnią ofertą ciast w Tchibo
2024-07-22 | 16:50

Celebruj Światowy Dzień Sernika i nie tylko z letnią ofertą ciast w Tchibo

Czy jest coś lepszego niż rozkoszowanie się letnimi smakami z filiżanką ulubionej kawy w ręku? Dzięki nowościom dostępnym w coffee barach Tchibo sprawienie sobie tej przyjemności
Żywienie Oliwki drylowane czarne OLE! Śródziemnomorski smak zamknięty w słoiczku
2024-07-22 | 12:00

Oliwki drylowane czarne OLE! Śródziemnomorski smak zamknięty w słoiczku

Aromatyczne Oliwki drylowane czarne OLE!  to przekąska, która porywa w kulinarną podróż. Wyśmienite jako klasyczny dodatek do pizzy, oczarują smakoszy również

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Podatki od żywności wysokoprzetworzonej mogą pomóc walczyć z otyłością. Wpływy z nich można przeznaczyć na dopłaty do zdrowego jedzenia

Nie tylko napoje słodzone, jak ma to miejsce w Polsce, ale i cała niezdrowa żywność powinna być objęta dodatkowym opodatkowaniem – przekonują badacze z Centrum Ekonomiki Zdrowia i Polityki Innowacji w Imperial College Business School, którzy przyjrzeli się wynikom badań w tym zakresie z całego świata. Pieniądze z podatku od żywności wysokoprzetworzonej, z dużą zawartością soli czy cukru, powinny ich zdaniem zostać spożytkowane na dopłaty do zdrowego jedzenia. Okazuje się, że zwłaszcza w krajach o niskich i średnich dochodach to czynnik ekonomiczny decyduje o wyborze niezdrowego jedzenia, które jest mocno reklamowane i często tańsze.

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Pomysł na trenowanie boksu zrodził się u mnie z fascynacji Sashą Sidorenko. Dyscyplina ta wymaga skupienia, a właśnie tego mi na co dzień brakuje

Aktorka zaznacza, że trenuje boks, bo pozwala jej nauczyć się trzeźwo myśleć, analizować i szybko podejmować decyzje. Z uprawiania tej dyscypliny czerpie sporą przyjemność, zwłaszcza że robi to pod okiem mistrzyni – Sashy Sidorenko. Aleksandra Popławska podkreśla, że dla niej nie tyle liczy się zwycięstwo na ringu, ile taktyka gry, jaką przyjmuje się wobec przeciwnika.