Uwierz w recykling z Nałęczowianką
Nałęczowianka, jako pierwsza marka wody w Polsce, wprowadza dla wszystkich swoich formatów niegazowanych butelki wykonane w 50% z przetworzonego plastiku. To oznacza, że konsumenci, dla których troska o środowisko ma szczególne znaczenie, będą mogli swobodniej sięgać po wygodne dla siebie warianty naturalnej wody mineralnej.
Choć o ekologii mówi się już od dawna, to dopiero w ostatnich latach światowe dyskusje na temat ochrony środowiska i ograniczenia ilości odpadów nabrały tempa. Konsumenci dokonują bardziej odpowiedzialnych zakupowych wyborów, ograniczają użycie jednorazowych toreb i przykładają większą wagę do segregacji odpadów. Wzrost znaczenia kwestii związanych z ochroną środowiska wśród konsumentów szczególnie cieszy producenta Nałęczowianki, dla którego walka z odpadami z tworzyw sztucznych stanowi priorytet. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Ipsos na zlecenie Nałęczowianki, zdecydowana większość Polaków (90%) uważa, że działania marek, które chcą być bardziej ekologiczne, powinny rozpoczynać się od stosowania odpowiednich opakowań. Więcej niż połowa (62%) zwraca uwagę na opakowania produktów, które kupuje. Aż 87% deklaruje, że chętnie kupiłoby wodę w butelce wykonanej z przetworzonego plastiku.
Coraz więcej marek wykorzystuje takie butelki, chociaż w większości przypadków oferta jest mocno ograniczona. Jednak od teraz kupujący mogą już wybierać spośród całej gamy wariantów, gdyż wszystkie formaty (0,33 L, 0,5 L, 0,75 L, 1 L, 1,5 L) niegazowanej naturalnej wody mineralnej Nałęczowianka są dostępne także w opakowaniach wykonanych w 50% z PET z recyklingu (rPET). Wystarczy wybrać butelkę z odpowiednim oznakowaniem, w rzucającym się w oczy zielonym kolorze i hasłem: „Jestem wykonana z innej butelki”.
Jesteśmy pierwszą marką w Polsce z pełnym portfolio wody niegazowanej w opakowaniach wyprodukowanych z udziałem przetworzonego plastiku. Dzięki temu konsument może mieć pewność, że znajdzie swój ulubiony niegazowany format w butelce, która powstała częściowo z innych butelek. To bardzo ważne dla osób, dla których troska o środowisko ma szczególne znaczenie. Zapewniamy, że to nie ostatni nasz krok, gdyż jako firma zobowiązaliśmy się, że do 2025 roku 50% PET we wszystkich naszych butelkach będzie pochodziło z recyklingu. – mówi Katarzyna Sternowska, brand manager marki Nałęczowianka.
Plastik PET jest preferowanym rodzajem materiału wykorzystywanym do produkcji opakowań dla wody i napojów, ponieważ jest nie tylko lekki i bezpieczny, ale też właśnie w pełni nadaje się do recyklingu. Z przetworzonego PET mogą powstać kolejne butelki oraz różne inne przedmioty codziennego użytku. Dla przykładu z 35 butelek PET można wykonać bluzę polarową, z 5 – torbę na zakupy, a z 25 – wypełnienie dla trzech poduszek.
Butelka PET to to tak naprawdę nie odpad, a cenny surowiec, który w pełni nadaje się do recyklingu. Możemy dać jej drugie życie, umieszczając ją po opróżnieniu w odpowiednim, żółtym koszu na plastik. Dzięki temu będzie mogła trafić do sortowni, a następnie do zakładu prowadzącego recykling oraz ostatecznie wrócić do nas w nowej postaci – przekonuje Anna Kamińska z Organizacji Odzysku Opakowań Rekopol.
W swoich działaniach Nałęczowianka podkreśla, że odpowiednia segregacja plastikowych opakowań jest szczególnie ważna, by można było w pełni wykorzystać ich potencjał oraz dać im drugie i kolejne życie. W tym celu marka kontynuuje zainicjowaną w zeszłym roku kampanię „Uwierz w recykling”, z butelkami PET w roli głównej, które zastanawiają się, czym zostaną „w kolejnym wcieleniu” – słuchawkami, kurtką, butami, a może ponownie butelką. Dodatkowo Nałęczowianka rozwiewa powszechne mity na temat recyklingu i pokazuje, jak ten proces faktycznie wygląda. Co ważne, producent Nałęczowianki zobowiązał się, że do 2030 r. będzie odzyskiwać tyle butelek, ile wprowadza na rynek. W tym celu prowadzi wspólne działania edukacyjne m.in. z Organizacją Odzysku Opakowań Rekopol oraz współpracuje z branżą napojową i piwną na rzecz wprowadzenia systemu depozytowego w Polsce.
Wszystkie formaty wody niegazowanej Nałęczowianka w butelkach wykonanych w 50% z rPET dostępne są na rynku od kwietnia br. w szerokiej dystrybucji na terenie całego kraju.
O Nestlé Waters na świecie
Numer 1 na świecie w produkcji wody butelkowanej. Firma prowadzi swoją działalność produkcyjną w 30 krajach, posiada 87 zakładów i zatrudnia blisko 28 tys. pracowników. W portfolio Nestlé Waters znajduje się 48 unikatowych marek (od naturalnych wód mineralnych po wody stołowe), włączając w to markę Nestlé Pure Life, wodę Acqua Panna, wody gazowane Perrier i S.Pellegrino oraz rozlewaną w Polsce Nałęczowiankę. Poprzez te marki Nestlé Waters zachęca całe rodziny do picia większej ilości wody oraz napojów na bazie naturalnych składników, współpracuje z lokalnymi społecznościami, by chronić wspólne zasoby wodne, a także opracowuje kompleksowe rozwiązania w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych, w celu zmniejszenia wpływu na środowisko.
O Nałęczowiance
Naturalna woda mineralna Nałęczowianka wydobywana jest z ujęcia o tej samej nazwie, położonego w uzdrowisku Nałęczów, które znajduje się w otulinie Kazimierskiego Parku Krajobrazowego na terenie Wyżyny Lubelskiej. Skład mineralny Nałęczowianki sprawia, że jest to woda, którą można pić codziennie. Nałęczowianka nasyca się minerałami podczas 20-letniej podróży przez pokłady skał. Dzięki temu, że woda mineralna czerpana jest ze źródeł podziemnych, zawiera tylko naturalną mikroflorę, a jej skład chemiczny jest stabilny i bezpieczny. Nałęczowianka przypomina, że pragnienie ma dwa znaczenia. Do tego pierwszego, fizjologicznego, nie należy dopuszczać, pijąc odpowiednią ilość wody. Natomiast to drugie, w znaczeniu psychologicznym, czyli pragnienie życiowe, pasje, marzenia, cele i dążenia – warto w sobie pielęgnować i rozwijać.

NDP i brak wzajemności standardów –pięta Achillesa unijnej polityki handlowej

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

A. Hyży: Hubert Urbański jest wisienką na torcie ramówki. To część planu Edwarda Miszczaka tworzenia telewizji gwiazd
Agnieszka Hyży, Elżbieta Romanowska, Lanberry, Martyna Kupczyk i Ewa Wachowicz wierzą, że kultowy format „Milionerzy” zyska w Polsacie drugie życie i znów milion będzie nie tylko w nazwie i w głównej wygranej, ale i w oglądalności. Teleturniej miał swoją premierę na antenie telewizji TVN w 1999 roku. Teraz prawa do tego programu wykupił Polsat. Prowadzącym pozostaje Hubert Urbański, który cieszy się zarówno sympatią widzów, jak i uznaniem innych gwiazd związanych z tą stacją. Zapewniają one, że będą oglądać nowe odcinki i już typują je na hit tej jesieni.
Polityka
Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Motoryzacja
Gwiazdy: Rower może być alternatywą dla samochodu. To nie tylko tani i ekologiczny środek transportu, ale też wspiera zdrowie

Jeśli tylko pogoda na to pozwala, to Anna Powierza, Iwona Guzowska i Piotr Zelt chętnie przesiadają się na rower, który doskonale sprawdza się zarówno jako środek transportu w zakorkowanym mieście, jak również podczas wycieczek krajoznawczych czy treningów zdrowotnych. Gwiazdy zgodnie przyznają, że jazda jednośladem przynosi wiele korzyści dla organizmu, jest również przyjazna dla środowiska. Pozwala też zaoszczędzić na paliwie i opłatach za parkowanie.