Veggie Challenge – idealny moment, by przejść na dietę roślinną
Veggie Challenge – idealny moment, by przejść na dietę roślinną
Trwa Veganuary, czyli miesiąc popularyzacji diety bezmięsnej. O korzyściach wynikających ze zmiany nawyków żywieniowych mogą przekonać się uczestnicy Veggie Challenge. Z roślinnymi przepisami Garden Gourmet i wsparciem ekspertów ProVeg ograniczenie spożycia mięsa lub rozbudowanie menu o nowe dania jest bardzo proste – i przyjemne.
30-dniowe wyzwanie kulinarne to doskonała okazja, by przekonać się do zalet diety bezmięsnej. Do inicjatywy Veggie Challenge, organizowanej podczas miesiąca kuchni roślinnej, dołączyło już ponad pół miliona uczestników z całego świata. Autorem akcji jest ProVeg – organizacja podnosząca świadomość żywieniową, której misją jest redukcja spożycia produktów odzwierzęcych o 50% do 2040 roku. W tym roku do Veggie Challenge dołącza Garden Gourmet: marka roślinnych alternatyw mięsa od Nestlé, popularna wśród wegan, wegetarian i fleksitarian.
– Miesiąc bez mięsa lub z jego ograniczoną ilością nie tylko będzie korzystny dla zdrowia, planety i zwierząt, ale także pozwoli wykształcić nowe umiejętności kulinarne i sprawi, że przygotowanie posiłków roślinnych będzie przyjemnością – mówi Bartosz Dmowski, CEE Business Development Manager Garden Gourmet – Na dedykowanej wyzwaniu platformie udostępniamy liczne porady i przepisy na różnorodne dania – m.in. wegańskiego burgera, wrapy z roślinnym sznyclem czy pizzę z warzywnymi klopsikami, do których spróbowania zachęcamy wszystkie osoby pragnące zmienić swoje nawyki żywieniowe.
Aby otrzymywać dzienną porcję ciekawostek i wskazówek dotyczących kuchni wegańskiej, wegetariańskiej czy fleksitariańskiej wystarczy zapisać się do wyzwania na stronie https://veggiechallenge.pl/garden-gourmet/. Każdy uczestnik Veggie Challenge może liczyć na dostęp do przepisów na pyszne roślinne dania oraz dawkę wiedzy i inspiracji nt. roślinnego stylu życia. Organizatorzy dzielą się poradami w jaki sposób odpowiedzialnie planować zakupy żywności oraz racjonalnie ją przechowywać. Dostępne są także statystyki, które dodatkowo motywują do podjęcia wyzwania: 30-dniowa dieta roślinna pozwala uratować życie 6 zwierząt, ograniczyć produkcję dwutlenku węgla o 62 kg, oszczędzić 39 tysięcy litrów wody i zachować do 80 m2 pól uprawnych.
Partner wyzwania – marka Garden Gourmet – oferuje produkty wegetariańskie i wegańskie (oparte o białko sojowe i białko z ciecierzycy) oraz specjalnie dobrane kompozycje innych składników roślinnych, a także przypraw i ziół. W Polsce dostępne są: Wegański Falafel, Klopsiki Warzywne, Fileciki Roślinne, Sensational Burger, Sensational Mielone, Nuggetsy Roślinne, Grillowany Filet Roślinny, Sznycel Roślinny, Klopsiki Roślinne, Burger Roślinny. Więcej informacji znajduje się na stronie: https://www.gardengourmet.pl/
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz Purina. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
Kontakt: |
Agnieszka Bieńko | Tel.: +48 600 040 315 | agnieszka.bienko@pl.nestle.com |

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.
Konsument
Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.
Dom i ogród
Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.