Komunikaty PR

W MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KETCHUPU ODKRYWAMY ZASKAKUJĄCE SPOSOBY JEGO WYKORZYSTANIA

2020-06-05  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Siewiera
MSL GROUP

Wołoska 9
02-583 Warszawa
aleksandra.siewiera|mslgroup.com| |aleksandra.siewiera|mslgroup.com
+48 537 366 252
a

Co łączy perfekcyjne panie domu, hipsterów, harleyowców i szefów kuchni? Miłość do ketchupu Heinz! W piątek, 5 czerwca obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ketchupu. To na pewno wyjątkowe wydarzenie dla wszystkich miłośników tego pomidorowego sosu. Na całym świecie jest ich całkiem sporo, choć, jak się okazuje, w różnych krajach je się go zupełnie inaczej niż w Polsce.

 

Ketchup to produkt, który pokochały miliony. Niektórzy traktują go po prostu jako dodatek do dań, inni podchodzą do tematu bardziej kreatywnie i eksperymentują, wykorzystując go np. jako składnik dań, a nie jako dodatek. Z okazji międzynarodowego Dnia Ketchupu marka Heinz postanowiła zrobić krótki przegląd tego, jak je się ketchup na świecie. Może polscy miłośnicy tego pomidorowego sosu zainspirują się preferencjami zagranicznych kolegów?

 

Jednak zanim przejdziemy do kulinarnych pomysłów na ketchup, zacznijmy od początku: pierwsze ketchupy wcale nie były przygotowywane z pomidorów! W XVII wieku Brytyjczycy odkryli w Południowo-Wschodniej Azji kachiap, czyli sos zrobiony ze sfermentowanych ryb. Kilkadziesiąt lat później angielskie książki kucharskie zaczęły publikować przepisy na catsups, catchups i ketchups, które były sosami z orzechów włoskich, grzybów, anchois i przypraw. Pomidory miały dopiero nadejść... A jak już się pojawiły w postaci powszechnie teraz znanego wyśmienitego sosu, zaczęły się eksperymenty:

 

  • Na Filipinach popularny jest ketchup bananowy, który został wynaleziony podczas niedoboru pomidorów w czasie II wojny światowej. Co zaskakujące, jego wygląd
    i smak przypomina ketchup pomidorowy.

 

  • W Niemczech faworytem jest ketchup curry, który trafia na kiełbaski sprzedawane na ulicznych straganach. Z kolei klasycznego ketchupu Niemcy używają często jako sosu do makaronu.

 

  • W Rosji jest obecnie dostępnych najwięcej jego odmian na świecie – ponad 50 smaków m.in. ketchup pomidorowy Heinz z śródziemnomorskimi przyprawami, ketchup pomidorowy Heinz z miodem i ketchup pomidorowy Heinz z pieprzem Cayenne. Sposobów na ich wykorzystanie nawet nie da się zliczyć!

 

  • Zdarza się, że ketchup stosowany jest jako substytut sosu pomidorowego w daniach wywodzących się z kuchni włoskiej – m.in. w Polsce, Trynidadzie czy Libanie ketchupem polewa się pizzę. Natomiast w Japonii wykorzystuje się go do makaronu spaghetti, aby powstał sos boloński.

 

  • Z kolei w Szwecji ketchup jest namiętnie używany do gotowania, jako jeden ze składników, a nie dodatek do dań.

 

  • Bez wątpienia jednak najbardziej intrygujący przepis pochodzi z Kanady, gdzie ludzie jedzą ciasto z ketchupem!

 

  • Sam producent nie pozostaje w tyle: marka Heinz wypuściła na amerykański rynek ketchupy w kolorze zielonym, fioletowym, różowym, pomarańczowym i niebieskim. Z kolei w Wielkiej Brytanii pojawił się ketchup z przyprawami indyjskimi – była to limitowana seria 1 000 057 butelek. Poza tym z okazji Walentynek Heinz stworzył niezwykły kawior o smaku ketchupu, a także praliny czekoladowo-ketchupowe – mimo że połączenia mogą wydawać się zaskakujące, wszystko współgrało znakomicie!

 

Wspomnieliśmy, że ketchup jemy na całym świecie – ale to nie do końca prawda... Jest on dostępny także poza Ziemią! W latach 90. XX w. ketchup Heinz został oficjalnie zatwierdzony przez NASA do spożycia na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Dzięki temu nawet astronauci na stacji kosmicznej mogą delektować się jego smakiem.

 

Ketchup podbił serca milionów ludzi na całym świecie, umilając ich posiłki każdego dnia – niezależnie od tego jak go stosują. Najważniejsze, aby zgodnie z motto Heinza, pozwalał on zwyczajne rzeczy robić nadzwyczajnie dobrze. I nadzwyczajnie pysznie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MSL GROUP
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Nauka

MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.