Komunikaty PR

Warstwowa tortilla z jajkiem i szynką

2023-08-28  |  12:15
Biuro prasowe
Kontakt
Sylwia Makowska
Orchidea Creative Group

ul. Ruska 51B
50-079 Wrocław
s.makowska|grupaorchidea.pl| |s.makowska|grupaorchidea.pl
517 412 466
https://grupaorchidea.pl/

Tortilla to rodzaj płaskiego, okrągłego placka, który powstał w Ameryce Południowej i stanowi doskonałą bazę do tworzenia innych potraw. Dlatego proponujemy połączyć jego egzotykę ze słowiańskimi składnikami i stworzyć jedyną w swoim rodzaju warstwową tortillę z szynką i jajkiem.

Placki tortillowe podobno już 12 tysięcy lat temu znane były w najstarszych cywilizacjach Ameryki Południowej, czyli Majów i Azteków. Kukurydza (a właściwie mąka), z której placki są wypiekane, stanowi niezwykle ważną kulturowo i religijnie roślinę dla tamtego obszaru geograficznego. Obecnie tortille są produkowane także z pszenicy i cieszą się ogromną popularnością na całym świecie, także w Polsce.

W porównaniu do innych produktów piekarniczych tortilla nie jest szczególnie kaloryczna (ok. 325 kcal), dlatego duże znaczenie mają dodatki, z którymi połączymy ten placek. Zamiast tłustego mięsa i sosów na bazie majonezu, warto zatem sięgnąć po zdrowe dodatki, bogate w składniki odżywcze i witaminy. W naszej warstwowej tortilli jest dużo warzyw i pożywna szynka, jednak jej podstawę stanowią jajka. To smaczny i wartościowy dodatek.

- Jajka dostarczają nam dużo pełnowartościowego, łatwo przyswajalnego białka – mówi Tomasz Jokiel z Ferm Drobiu Jokiel. - Jedno zawiera ok. 6 gram białka i ma 75 kcal. Ale to nie wszystko, bo jajka mają też wiele składników mineralnych i witamin. Jajko to źródło witamin A, E, D, K, z grupy B (B1, B2, B12) oraz kwasu pantotenowego. Ze składników mineralnych w jajku występują: magnez, żelazo, jod, potas, wapń, fosfor, sód, cynk, fluor, krzem, miedź, selen, mangan i siarka. Są też kwasy Omega-3.

 

Warstwowa tortilla z szynką, jajkiem i warzywami

Składniki:

12 jaj z M lub L Fermy Drobiu Jokiel

3 tortille pszenne

400 g szynki

0,5 czerwonej papryki

1 puszka kukurydzy,

1 mozzarella w kulce,

świeże zioła (bazylia, oregano, szczypior)

kilka pomidorków koktajlowych

 

Sposób przygotowania:

Okrągłą blaszkę smarujemy oliwą i układamy w niej pierwszą tortillę. Rozbijamy na nią 4 jaja, rozmieszczając tak, by trzymały się stabilnie na swoich miejscach. Można przytrzymać je za pomocą wykałaczek wbitych w żółtka.

Szynkę kroimy w kostkę i rozmieszczamy na pierwszej warstwie białka, posypując jednocześnie ziołami oraz omijając żółtka, aby się nie rozlały. Kładziemy drugą tortillę i powtarzamy czynności, dodając jeszcze pokrojoną w kostkę paprykę, kukurydzę i mozzarellę. Na wierzch dajemy trzecią warstwę, tym razem pokrywając ją jedynie pokrojoną w plastry mozzarellą.

 

Blachę z daniem wkładamy do piekarnika rozgrzanego wcześniej do 180 stopni i pieczemy ok. 20 minut z termoobiegiem. Jednocześnie na patelni smażymy cztery jaja sadzone w taki sposób, aby żółtko było lekko płynne. Po wyjęciu tortilli z piekarnika układamy na górze jaja wraz z przekrojonymi na pół pomidorkami koktajlowymi oraz przyozdabiamy świeżymi ziołami.

Pozostało już tylko pokroić danie i je zjeść. Smacznego!


Fermy Drobiu Jokiel to rodzinna polska firma od ponad 30 lat zajmująca się profesjonalną produkcją jaj konsumpcyjnych, mająca swoją siedzibę we Wroniawach koło Wolsztyna w woj. wielkopolskim. Jakość jaj z Ferm Drobiu Jokiel jest zagwarantowana przez kompleksową kontrolę na wszystkich etapach produkcji. Cały proces od początku do końca przebiega wewnątrz firmy, począwszy od wyhodowania kur niosek, przez produkcję jaj, do ich pakowania i dystrybucji. Na Fermach Drobiu Jokiel każdego dnia 190 tys. kur znosi ponad 170 tys. jaj. Nioski karmione są pełnowartościowymi ziarnami zbóż i piją wodę z czystego, lokalnego ujęcia. Producent działa zgodnie ze standardami GMP (Good Manufacturing Practice). www.fdjokiel.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Orchidea Creative Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów Biuro prasowe
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden
Żywienie Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody
2025-02-17 | 13:20

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody

Pierwotna czystość oznacza brak jakichkolwiek zanieczyszczeń chemicznych i mikrobiologicznych już w źródle. To główna cecha naturalnych wód mineralnych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.