Wege produkty coraz bardziej popularne!
Już 43% Polaków sięga po gotowe dania, w których składzie nie ma ani grama mięsa. Dlaczego? Marka FRoSTA zapytała o to wprost.
Z badania przeprowadzonego na zlecenie marki FRoSTA1 wynika, że 12% osób zdecydowanie deklaruje, że jest wege. Równocześnie widoczny jest wzrost liczby fleksitarian, czyli osób, których dieta bazuje się na warzywach i innych produktach roślinnych, jednak od czasu do czasu spożywają mięso, w tym ryby. Konsumenci coraz chętniej ograniczają spożycie mięsa i testują produkty, które są jego zamiennikami. Równocześnie 39% respondentów ma w swojej rodzinie czy wśród znajomych wegetarian, zatem jest to kolejna grupa osób poszukująca pomysłów na bezmięsne posiłki.
Na pytanie „Czy w Twoim gospodarstwie domowym kupowane są produkty będące roślinnymi zamiennikami dla mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego?” 31% ankietowanych odpowiedziało twierdząco. Coraz chętniej sięgamy po orzechy i nasiona, kasze i rośliny strączkowe, ale także gotowe dania roślinne. Okazuje się, że aż 43% Polaków kupuje gotowe dania, w których składzie nie ma mięsa.
Wege gotowanie = wyzwanie?
Weganizm, wegetarianizm, a nawet pescowegetarianizm (dieta dopuszczająca mięso ryb i owoce morza) to wyzwanie. Przygotowanie bezmięsnych posiłków bywa trudne. Jednak przygotowanie potraw wegetariańskich nie musi być żmudne i czasochłonne – wystarczy spróbować, aby przekonać się, że to nic trudnego. Dzięki gotowym daniom mrożonym możemy łatwo rozpocząć swoją przygodę z wege czy smacznie ugościć bliskich i przyjaciół, którzy są wegetarianami.
Roślinne mrożonki od dawna są czymś więcej niż pierogi czy pizza. 60% respondentów potwierdza, że dzięki mrożonkom można odżywiać się zdrowo i pożywnie. A w sklepowych zamrażarkach czeka wybór potraw wegetariańskich i wegańskich, które wystarczy podgrzać na kuchence lub w piekarniku. To wygodne i szybkie rozwiązanie, a w przypadku dań o prostym składzie i odpowiednio przechowywanych – to sposób na pełnowartościowy posiłek.
Pyszne i jakościowe burgery od FRoSTY!
Jeśli nie macie dobrego pomysłu na wege obiad nie załamujcie rąk tylko wyciągnijcie je po smaczne burgery od FRoSTY! W dobrych sklepach są dostępne w trzech wariantach: z batata i marchewki, doprawione estragonem, kalafiorowo-brokułowe z soczewicą i pietruszką oraz szpinakowe z ziemniakami i czosnkiem. Jak wszystkie produkty FRoSTY stworzone są z najlepszej jakości składników, bez wzmacniaczy smaku, aromatów czy barwników!
1 Badanie zostało zrealizowane przez agencję SW Research metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel w dniach 23.02-24.02.2021.
Informacje o firmie:
FRoSTA to marka, która od 1998 roku wyraźnie wyróżnia się na rynku mrożonej żywności. Najważniejszym wyróżnikiem FRoSTY jest polityka 100% naturalnego smaku! Produkty marki nie zawierają dodatków do żywności – wzmacniaczy smaku, barwników ani aromatów. FRoSTA w swoich daniach używa świeżych ziół, prawdziwego masła czy świeżej śmietany – stąd właśnie bierze się ich naturalny smak. FRoSTA. Smaczna i prosta.
Kontakt dla mediów:
Agata Zielińska
FRoSTA
e-mail: agata.zielinska@frosta.pl
Karolina Kraśnicka
LoveBrands Group
e-mail: karolina.krasnicka@lbrelations.pl

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.