Wege produkty coraz bardziej popularne!
Już 43% Polaków sięga po gotowe dania, w których składzie nie ma ani grama mięsa. Dlaczego? Marka FRoSTA zapytała o to wprost.
Z badania przeprowadzonego na zlecenie marki FRoSTA1 wynika, że 12% osób zdecydowanie deklaruje, że jest wege. Równocześnie widoczny jest wzrost liczby fleksitarian, czyli osób, których dieta bazuje się na warzywach i innych produktach roślinnych, jednak od czasu do czasu spożywają mięso, w tym ryby. Konsumenci coraz chętniej ograniczają spożycie mięsa i testują produkty, które są jego zamiennikami. Równocześnie 39% respondentów ma w swojej rodzinie czy wśród znajomych wegetarian, zatem jest to kolejna grupa osób poszukująca pomysłów na bezmięsne posiłki.
Na pytanie „Czy w Twoim gospodarstwie domowym kupowane są produkty będące roślinnymi zamiennikami dla mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego?” 31% ankietowanych odpowiedziało twierdząco. Coraz chętniej sięgamy po orzechy i nasiona, kasze i rośliny strączkowe, ale także gotowe dania roślinne. Okazuje się, że aż 43% Polaków kupuje gotowe dania, w których składzie nie ma mięsa.
Wege gotowanie = wyzwanie?
Weganizm, wegetarianizm, a nawet pescowegetarianizm (dieta dopuszczająca mięso ryb i owoce morza) to wyzwanie. Przygotowanie bezmięsnych posiłków bywa trudne. Jednak przygotowanie potraw wegetariańskich nie musi być żmudne i czasochłonne – wystarczy spróbować, aby przekonać się, że to nic trudnego. Dzięki gotowym daniom mrożonym możemy łatwo rozpocząć swoją przygodę z wege czy smacznie ugościć bliskich i przyjaciół, którzy są wegetarianami.
Roślinne mrożonki od dawna są czymś więcej niż pierogi czy pizza. 60% respondentów potwierdza, że dzięki mrożonkom można odżywiać się zdrowo i pożywnie. A w sklepowych zamrażarkach czeka wybór potraw wegetariańskich i wegańskich, które wystarczy podgrzać na kuchence lub w piekarniku. To wygodne i szybkie rozwiązanie, a w przypadku dań o prostym składzie i odpowiednio przechowywanych – to sposób na pełnowartościowy posiłek.
Pyszne i jakościowe burgery od FRoSTY!
Jeśli nie macie dobrego pomysłu na wege obiad nie załamujcie rąk tylko wyciągnijcie je po smaczne burgery od FRoSTY! W dobrych sklepach są dostępne w trzech wariantach: z batata i marchewki, doprawione estragonem, kalafiorowo-brokułowe z soczewicą i pietruszką oraz szpinakowe z ziemniakami i czosnkiem. Jak wszystkie produkty FRoSTY stworzone są z najlepszej jakości składników, bez wzmacniaczy smaku, aromatów czy barwników!
1 Badanie zostało zrealizowane przez agencję SW Research metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel w dniach 23.02-24.02.2021.
Informacje o firmie:
FRoSTA to marka, która od 1998 roku wyraźnie wyróżnia się na rynku mrożonej żywności. Najważniejszym wyróżnikiem FRoSTY jest polityka 100% naturalnego smaku! Produkty marki nie zawierają dodatków do żywności – wzmacniaczy smaku, barwników ani aromatów. FRoSTA w swoich daniach używa świeżych ziół, prawdziwego masła czy świeżej śmietany – stąd właśnie bierze się ich naturalny smak. FRoSTA. Smaczna i prosta.
Kontakt dla mediów:
Agata Zielińska
FRoSTA
e-mail: agata.zielinska@frosta.pl
Karolina Kraśnicka
LoveBrands Group
e-mail: karolina.krasnicka@lbrelations.pl

Jak kontrolować swoje zachcianki żywieniowe?

Najstarszy jarmark z żywnością w stolicy. Odbywa się od 16 lat

Pełnoziarnista nowość w portfolio Mars Wrigley. Poznaj Balisto®
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Szkoły zawodowe coraz popularniejsze. Wybiera je już prawie 60 proc. uczniów po podstawówce
Po latach zaniedbania i niedofinansowania szkolnictwo zawodowe zaczyna się cieszyć w Polsce rosnącą popularnością. Jak podaje MEiN, obecnie 58,5 proc. młodych ludzi po szkole podstawowej wybiera kształcenie branżowe i techniczne. To dobra wiadomość dla firm, dla których niedobór wykwalifikowanych kadr o odpowiednich kompetencjach jest jedną z głównych bolączek. – Naszą rolą – biznesu i pracodawców – jest wspomaganie szkolnictwa zawodowego, żeby tworzyć warunki do nauczania przedmiotów technicznych na najnowszych technologiach i sprzęcie – podkreśla Michał Walczak z Festool Polska.
Handel
E-handel coraz bardziej ekologiczny. InPost umożliwi sprawdzanie oszczędzonego śladu węglowego na każdej paczce

Branża kurierska mocno stawia na zielone formy dostawy. Temu służyć ma chociażby elektryfikacja flot samochodów dostawczych, których przybywa na polskich drogach, ale wciąż zbyt wolno. Druga kwestia to dostawy do punktów odbioru i automatów paczkowych. Jak wskazuje InPost, kurier jest w stanie w tym samym czasie dostarczyć do nich dziesięciokrotnie więcej paczek niż w przypadku dowozów do domów. To z kolei oznacza mniejsze korki i ograniczenie emisji spalin. Nadający i odbierający w Paczkomatach przesyłki niedługo w aplikacji będą mogli sprawdzić, jaki jest ślad węglowy poszczególnych transakcji i jak wypada to na tle innych form dostawy.
Media
Sylwia Gliwa: Kocham kino, szczególnie filmy dokumentalne. A telewizję oglądam maksymalnie raz w miesiącu

Aktorka podkreśla, że jest prawdziwą kinomaniaczką, a na wielkim ekranie najbardziej lubi oglądać dramaty i biografie. Jest też wielką fanką dobrych dokumentów, które ukazują realia otaczającego nas świata i problemy ludzi z różnych grup społecznych, przez co uczą widzów empatii, wyrozumiałości i spojrzenia na daną sprawę z zupełnie innej perspektywy. Takie filmy często są szokujące i bezkompromisowe, ale dzięki temu jeszcze bardziej wciągają.