Komunikaty PR

Winiary podsumowują pierwszy rok programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”

2021-12-16  |  14:00
Biuro prasowe

Warszawa 16 grudnia 2021 roku

Winiary podsumowują pierwszy rok programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” i przedstawiają plany na 2022

6 jadłodzielni uruchomionych w różnych regionach kraju, setki przepisów pozwalających zagospodarować żywność pozostałą w kuchni, przedsięwzięcia edukacyjne z partnerami społecznymi – to tylko niektóre działania, zrealizowane przez Winiary w ramach programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”. W efekcie blisko 80 proc. odwiedzających stronę Winiary.pl przyznało, że program pomógł im w ograniczeniu marnowania żywności.

Marnowanie żywności to wciąż ogromny problem w Polsce: według danych co roku każdy z nas wyrzuca do kosza aż 130 kg jedzenia. To nie tylko strata pieniędzy, ale i zasobów planety – mówi Szymon Ulkowski, Kierownik ds. e-Business i Komunikacji Europy Centralnej i Wschodniej w Nestlé Polska – Dlatego w 2021 roku stworzyliśmy program „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”. Działamy kompleksowo, wspierając konsumentów w przygotowywaniu posiłków, przy ich planowaniu, przechowywaniu żywności, a także dzieleniu się nią. Ogromne zainteresowanie tą kampanią zdecydowanie napawa optymizmem i pokazuje jak istotny dla Polaków jest to temat – widzimy to choćby w dynamicznie rosnącej liczbie wejść na naszą stronę i wzroście czasu, który na niej spędzają nasi konsumenci.  

Zrównoważone inspiracje kulinarne

Winiary udostępniły już blisko 250 przepisów, specjalnie skomponowanych w celu wykorzystania składników zalegających w kuchni. Receptury na tak różnorodne dania, jak bruschetta z czerstwego pieczywa czy pierogi zero waste są świetną inspiracją do zagospodarowania niewykorzystanego mięsa, warzyw, wędlin czy serów. Opracowanie przepisów i porad wspierają popularni szefowie kuchni: Jagna Niedzielska, propagatorka idei „zero waste”, oraz Robert Harna, doradca kulinarny. Aktualizowany spis jest dostępny na stronie https://www.winiary.pl/przepis/nie-marnujemy/.

Planowanie posiłków – z głową

Na swojej stronie Winiary udostępniły również cyfrowe narzędzie do planowania posiłków: My Menu Plan. Jest ono przeznaczone dla konsumentów o różnych preferencjach – w tym wegetarian czy osób na diecie bezglutenowej. Rozwiązanie może być tak personalizowane, by uwzględniać w jadłospisie alergie pokarmowe, produkty, których wolelibyśmy nie jeść, a także preferowaną częstotliwość posiłków i stopień trudności ich przygotowywania. My Menu Plan nie tylko zaproponuje różnorodne warianty posiłków, ale dzięki kalkulatorowi od razu pomaga określić potrzebną do zakupienia ilość składników. Bezpłatne narzędzie dostępne jest pod linkiem https://www.winiary.pl/mymenuplan.

Dzielenie się żywnością

Winiary, wraz z partnerem społecznym – Fundacją CHOPS – uruchamiają jadłodzielnie w całym kraju. To miejsca, w których można przekazać innym nadwyżkę żywności – każdy też może z nich nieodpłatnie skorzystać. Miejsca te wyposażone są w lodówki, i są doglądane przez wolontariuszy. W 2021 roku uruchomiono 6 jadłodzielni: jedną w woj. dolnośląskim (Bielawa), cztery w woj. wielkopolskim (Kalisz, Konin, Ostrów Wlkp., Turek), jedną w woj. zachodniopomorskim (Stargard). W 2022 planowane jest uruchomienie kolejnych 10 punktów.

Odpowiedzialne nawyki i edukacja

Winiary nawiązały współpracę z Federacją Polskich Banków Żywności wspierając takie inicjatywy jak: Wielkanocna Zbiórka Żywności, Projekt Racjonalizacji i Ograniczania Marnowania Żywności, projekt Disco Zupa (przyrządzanie zupy z żywności, która pozostała niewykorzystana). Marka podjęła też współpracę z twórcami aplikacji „Too Good To Go” w kampanii edukacyjnej „Często dobre dłużej”, której celem jest ułatwienie konsumentom poprawnego rozumienia dat ważności i ograniczenie marnowania wciąż dobrych produktów. 

Rezultaty programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” przerosły nasze najśmielsze oczekiwania – komentuje Anna Goworek, Senior Consumer Insight Manager, Nestlé Polska – Trzech na czterech konsumentów odwiedzających stronę Winiary.pl przyznało, że dzięki programowi ograniczyło marnowanie żywności. Staraliśmy się trafić z naszym przesłaniem jak najszerzej: same materiały wideo odnotowały gigantyczne zainteresowanie i blisko 160 milionów odsłon! Dzięki wszystkim tym działaniom udało się nie tylko podnieść świadomość nt. odpowiedzialności środowiskowej i społecznej marki Winiary, ale przede wszystkim zainspirować naszych konsumentów do wdrażania pozytywnych zmian w ich codziennych nawykach.

Program „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” będzie rozwijany w 2022 roku. W styczniu i lutym uruchomionych zostanie 5 kolejnych jadłodzielni. O dalszych szczegółach organizatorzy poinformują z początkiem 2022 roku.

 

O marce WINIARY

WINIARY to marka, która od lat jest gwarancją sukcesu w kuchni. Inspiruje, dostarcza pyszne i proste w przygotowaniu przepisy oraz dzieli się wiedzą na temat zbilansowanych i wartościowych potraw. Produkty spod logo WINIARY to doskonałe połączenie tradycyjnego, polskiego smaku z nowoczesnością. W ofercie marki jest ponad 230 produktów, a wśród nich m.in. zupy, pasty, majonezy, buliony, sosy, dania instant, przyprawy, galaretki, kisiele czy budynie. Więcej informacji oraz kulinarne inspiracje znaleźć można na winiary.pl.

Kontakt prasowy:

Nestlé Polska

Joanna Szpatowicz

Corporate Affairs Specialist

Joanna.Szpatowicz@pl.nestle.com

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.