Wnętrze podane na słodko. Cukiernia BŁOGO projektu Biuro Kreacja
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Wśród gwaru i chaosu największej galerii handlowej w Gdyni, kryje się azyl dla zmęczonych zakupami i hałasem klientów. Cukiernia BŁOGO to nowy koncept pozwalający nie tylko na odpoczynek. To miejsce w którym podniebienie cieszą wyjątkowe smaki, a oczy napawają się pięknym otoczeniem. Za projekt tej wysmakowanej przestrzeni inspirowanej cukierniczymi składnikami odpowiada pracownia projektowa Biuro Kreacja z Dorotą Terlecką na czele.
Błogie słodkości
Ciasta produkowane pod marką Błogo są znane i cenione w Trójmieście już od dawna. Otwarcie pierwszego sklepu to dla inwestora duże wydarzenie, nic dziwnego więc, że projekt tego niezwykłego miejsca został powierzony pracowni Biuro Kreacja.
"Zanim rozpoczęliśmy projekt, odbyliśmy kilka wizyt w galerii, żeby poczuć atmosferę tego miejsca. Wszystkie sklepy wręcz krzyczą kolorami, a monitory świecą reklamami. Postanowiliśmy że cukiernia BŁOGO ma być oddechem świeżego powietrza - spokojem w tym całym zakupowym szaleństwie. Naszym celem było stworzenie miejsca, które wyróżnia się oferując coś innego niż sąsiadujące sklepy - takiego w którym można odpocząć i zrelaksować się w spokojnym otoczeniu. Inwestorzy zdecydowali się na otwarcie pierwszego lokalu pod tą marką, więc mieliśmy pełną dowolność stylistyczną". - opowiada projektanta Dorota Terlecka, właścicielka pracowni Biuro Kreacja
Wysmakowane inspiracje
W cukierni dominują barwy zgaszonego różu, przełamane ciepłym brązem. To połączenie kolorów jest eleganckie a jednocześnie stonowane, tworząc atmosferę spokoju i relaksu, której pragnie każdy przemęczony klient galerii handlowej. Na ścianach i ladzie znalazły się płytki, które przywołują na myśl słodki smak i zapach czekolady - coś, co kojarzy się z przyjemnością i komfortem. Matowe powierzchnie zostały przełamane błyszczącymi elementami, które przypominają lukier na świeżo upieczonych ciastach. Te subtelne nawiązania są prawdziwą ucztą dla zmysłów oraz dodają głębi i charakteru przestrzeni.
Polski design w smakowitym otoczeniu
Meble, które doskonale dopełniają resztę wnętrza pochodzą od polskich marek w tym od MOTIV HOME.
"Bardzo cenimy sobie polski design, który charakteryzuje się wysoką jakością wykonania, kreatywnością i unikalnym stylem. Chcieliśmy żeby nasz projekt mógł odzwierciedlać te wartości, dlatego zdecydowaliśmy się właśnie na korzystanie z rodzimych mebli". - tłumaczy Dorota Terlecka
Polski design wraz z wyśmienitymi połączeniami kolorystycznymi i cukierniczymi inspiracjami stworzyły wyjątkową przestrzeń, która oferuje miejsce wypoczynku i chwilowej ucieczki od rzeczywistości oraz niesamowite doznania smakowe i wizualne. To wnętrze, w którym każdy choć na chwilę będzie się mógł poczuć BŁOGO.
Projekt wnętrza: Dorota Terlecka, Dominika Janowska
Projekt logotypu: Ania Witkowska
Zdjęcia: Alka Murat

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Muzyka
Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.