Z jakich powodów Polacy sięgają po catering?
Jak wynika z danych Maczfit, aż 69,9% osób decyduje się na wybór cateringu ze względu na chęć zrzucenia kilogramów. Na górze tej listy znajduje się też m.in. poszukiwanie smacznych i zdrowych rozwiązań oraz dbanie o budowę masy mięśniowej. A czy jest na niej radość z jedzenia i szczęście, które dają nam nasze ulubione potrawy?
Odżywanie jest jedną z podstawowych potrzeb człowieka, dlatego nie powinno być postrzegane jako źródło stresu, presji czy frustracji. Za tą tezą przemawia aż 35% badanych, według których kluczowym aspektem w osiągnięciu szczęścia jest właśnie odżywianie.[1] Coraz częściej czytamy o tym, że dbanie o zdrowie, nie powinno opierać się na obsesyjnym niwelowaniu niechcianych kilogramów. Tymczasem aż 75 % Polek i 59% Polaków nadal wybiera catering po to, żeby schudnąć. 19% kobiet na drugim miejscu wskazuje chęć jedzenia smacznie i zdrowo, a na zbudowanie masy mięśniowej zdecydowało się zaledwie 6%. U mężczyzn natomiast sytuacja wygląda nieco inaczej. 22% z nich wybiera takie rozwiązanie ze względu na chęć zbudowania masy mięśniowej, a 20% z powodów smakowych i zdrowotnych. A co na to eksperci?
Od zawsze problemem „bycia na diecie” było stosowanie restrykcyjnych jadłospisów czy zakazów, a złamanie zasad „diety” wiązało się z poczuciem winy i wyrzutami sumienia. Takie podejście nie ma nic wspólnego z radością czy poczuciem komfortu. Na posiłki nie powinniśmy patrzeć przez pryzmat kary czy nagrody. Dlatego w Maczfit jedzenie traktujemy jako codziennego towarzysza, wspierającego dobre samopoczucie i dążenie do szczęścia. Naszym zdaniem jednym z kluczowych aspektów branych pod uwagę przy zakupie cateringu, powinna być przede wszystkim troska o życiową radość i mamy nadzieję, że nasi Klienci będą coraz częściej podążać właśnie za taką potrzebą – Paula Frończuk, Manager ds. Dietetyki w Maczfit.
Codzienne napływają do nas setki informacji z social mediów, serwisów internetowych czy telewizji o dążeniu do idealnej sylwetki, sposobach na skuteczne odchudzanie czy poradach dotyczących rygorystycznych planów żywieniowych. Maczfit zachęca jednak, aby w pierwszej kolejności wsłuchać się w potrzeby swojego organizmu, co jest kluczem do dobrego samopoczucia i komfortu psychicznego. Z pewnością chęć utraty nadprogramowych kilogramów jeszcze przez jakiś czas będzie silną motywacją w zmianie nawyków żywieniowych. Warto jednak pamiętać, że w momencie, kiedy osiągnięcie celu przedkładamy ponad komfort psychiczny, możemy narazić się na pogorszenie relacji z jedzeniem. Często ignorujemy znaczenie możliwości wyboru i swobody, także w kontekście tego, jak się odżywiamy. Tymczasem jeść dobrze, oznacza m.in. jeść to, na co mamy ochotę.
***
O firmie Maczfit to catering wspierający Polaków w osiąganiu codziennej radości z jedzenia. Dostarcza pełnowartościowe i zbilansowane posiłki konsumentom do ponad 3000 lokalizacji na terenie całego kraju. Firma oferuje 10 gotowych diet, ale także 3 warianty Diet z Wyborem Menu, w ramach których klienci decydują się na 5 z nawet 40 dostępnych dziennie posiłków. Wśród profesjonalnych jadłospisów znajdziemy m.in. diety dla osób z chorobą Hashimoto, wegetarian, wegan, diabetyków oraz klientów nietolerujących laktozy. O oferowanej jakości marki świadczą liczne certyfikaty i nagrody m.in.: Zdrowa Marka Roku 2023, Super Marka 2023 czy Konsumencki Lider Jakości 2023. Więcej o działaniach marki na stronie www.maczfit.pl/ oraz blogu Maczfit https://www.maczfit.pl/blog/.
[1] „Raport dobrego jutra” stworzony przez markę Maczfit we współpracy z Moniką Borycką (analityczką trendów, CEO TrendRadar), styczeń 2024, na podstawie badań SW Research - grudzień 2023, N = 1000.
![Świadome wybory żywieniowe Polaków. Naturalne składniki nadal w trendach Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_777565942,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Świadome wybory żywieniowe Polaków. Naturalne składniki nadal w trendach
![Polscy konsumenci zainteresowani mlekiem A2A2](/files/_uploaded/glownekonf_1837589612,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Polscy konsumenci zainteresowani mlekiem A2A2
![Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?](/files/_uploaded/glownekonf_1498182712,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Media
![](/files/1922771799/pakosinska-kobiety-foto-2,w_274,_small.jpg)
Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama
Prezenterka TVP ubolewa nad tym, że kobiety nadal dość często postrzegają siebie nawzajem jako rywalki i zamiast się wspierać, to jedna drugiej wbija szpilkę. Katarzyna Pakosińska zauważa, że damska solidarność wciąż jest rzadkością, a dużo częściej ze względu na niską samoocenę i różne uprzedzenia kobiety rzucają sobie kłody pod nogi. Jednocześnie podkreśla, że miała ogromne szczęście, trafiając do ekipy „Pytania na śniadanie”. W tej redakcji może bowiem rozwijać skrzydła kariery i liczyć na wsparcie ze strony innych kobiet.
Handel
Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki
![](/files/1922771799/inquiry-konsumenci-foto,w_133,_small.jpg)
Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.
Media
Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach
![](/files/1922771799/poplawska-dracz-tantiemy-foto,w_133,_small.jpg)
W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.