Komunikaty PR

Z jakich powodów Polacy sięgają po catering?

2024-04-05  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.07 MB )

Jak wynika z danych Maczfit, aż 69,9% osób decyduje się na wybór cateringu ze względu na chęć zrzucenia kilogramów. Na górze tej listy znajduje się też m.in. poszukiwanie smacznych i zdrowych rozwiązań oraz dbanie o budowę masy mięśniowej. A czy jest na niej radość z jedzenia i szczęście, które dają nam nasze ulubione potrawy?

Odżywanie jest jedną z podstawowych potrzeb człowieka, dlatego nie powinno być postrzegane jako źródło stresu, presji czy frustracji. Za tą tezą przemawia aż 35% badanych, według których kluczowym aspektem w osiągnięciu szczęścia jest właśnie odżywianie.[1] Coraz częściej czytamy o tym, że dbanie o zdrowie, nie powinno opierać się na obsesyjnym niwelowaniu niechcianych kilogramów. Tymczasem aż 75 % Polek i 59% Polaków nadal wybiera catering po to, żeby schudnąć. 19% kobiet na drugim miejscu wskazuje chęć jedzenia smacznie i zdrowo, a na zbudowanie masy mięśniowej zdecydowało się zaledwie 6%. U mężczyzn natomiast sytuacja wygląda nieco inaczej. 22% z nich wybiera takie rozwiązanie ze względu na chęć zbudowania masy mięśniowej, a 20% z powodów smakowych i zdrowotnych. A co na to eksperci?

 

Od zawsze problemem „bycia na diecie” było stosowanie restrykcyjnych jadłospisów czy zakazów, a złamanie zasad „diety” wiązało się z poczuciem winy i wyrzutami sumienia. Takie podejście nie ma nic wspólnego z radością czy poczuciem komfortu. Na posiłki nie powinniśmy patrzeć przez pryzmat kary czy nagrody. Dlatego w Maczfit jedzenie traktujemy jako codziennego towarzysza, wspierającego dobre samopoczucie i dążenie do szczęścia. Naszym zdaniem jednym z kluczowych aspektów branych pod uwagę przy zakupie cateringu, powinna być przede wszystkim troska o życiową radość i mamy nadzieję, że nasi Klienci będą coraz częściej podążać właśnie za taką potrzebą – Paula Frończuk, Manager ds. Dietetyki w Maczfit.

 

Codzienne napływają do nas setki informacji z social mediów, serwisów internetowych czy telewizji o dążeniu do idealnej sylwetki, sposobach na skuteczne odchudzanie czy poradach dotyczących rygorystycznych planów żywieniowych. Maczfit zachęca jednak, aby w pierwszej kolejności wsłuchać się w potrzeby swojego organizmu, co jest kluczem do dobrego samopoczucia i komfortu psychicznego. Z pewnością chęć utraty nadprogramowych kilogramów jeszcze przez jakiś czas będzie silną motywacją w zmianie nawyków żywieniowych. Warto jednak pamiętać, że w momencie, kiedy osiągnięcie celu przedkładamy ponad komfort psychiczny, możemy narazić się na pogorszenie relacji z jedzeniem. Często ignorujemy znaczenie możliwości wyboru i swobody, także w kontekście tego, jak się odżywiamy. Tymczasem jeść dobrze, oznacza m.in. jeść to, na co mamy ochotę.

 

 

***

O firmie Maczfit to catering wspierający Polaków w osiąganiu codziennej radości z jedzenia. Dostarcza pełnowartościowe i zbilansowane posiłki konsumentom do ponad 3000 lokalizacji na terenie całego kraju. Firma oferuje 10 gotowych diet, ale także 3 warianty Diet z Wyborem Menu, w ramach których klienci decydują się na 5 z nawet 40 dostępnych dziennie posiłków. Wśród profesjonalnych jadłospisów znajdziemy m.in. diety dla osób z chorobą Hashimoto, wegetarian, wegan, diabetyków oraz klientów nietolerujących laktozy. O oferowanej jakości marki świadczą liczne certyfikaty i nagrody m.in.: Zdrowa Marka Roku 2023, Super Marka 2023 czy Konsumencki Lider Jakości 2023. Więcej o działaniach marki na stronie www.maczfit.pl/ oraz blogu Maczfit https://www.maczfit.pl/blog/.

 


[1] „Raport dobrego jutra” stworzony przez markę Maczfit we współpracy z Moniką Borycką (analityczką trendów, CEO TrendRadar), styczeń 2024, na podstawie badań SW Research - grudzień 2023, N = 1000.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Muzyka

Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytmnbluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.

Farmacja

Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.