Komunikaty PR

Zdrowe śniadanie Polaków: wyniki badania opinii

2021-08-18  |  15:20
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.06 MB )

Marka owsianek funkcjonalnych NESVITA firmy Nestlé przedstawia wyniki ankiety „NESVITA dobry dzień” zrealizowanej wspólnie z agencją badawczą SW Research[1].

 

Zdecydowana większość Polaków – blisko 76% – spożywa śniadanie codziennie. Pozostałej części badanych zdarza się jednak pominąć ten najważniejszy posiłek dnia: 14% robi to sporadycznie, a co dziesiąty ankietowany je śniadania nieregularnie, rzadko bądź wcale. Jeśli je pomijamy to dlatego, że akurat nie jesteśmy głodni, nie mamy czasu lub ochoty go przygotować. Czas staje także na przeszkodzie, by posiłek ten był codziennie prawidłowo zbilansowany. Choć aż trzech na czterech respondentów uważa swoje śniadania za zdrowe, na to, by było takie codziennie najczęściej nie pozwala właśnie brak czasu (36%), ale i przyzwyczajenie (33%).

 

Jak podkreśla Katarzyna Żywczyk, Specjalistka ds. Żywienia w Nestlé Polska – Warto pamiętać, że rozpoczynanie każdego dnia od zbilansowanego śniadania daje nam energię na czekające w ciągu dnia zadania, poprawia koncentrację i pobudza nasz metabolizm do działania po nocnej przerwie. Odpowiednio skomponowane śniadanie może wpływać na dłuższe odczuwanie sytości, a także zapobiega przed podjadaniem w ciągu dnia i pomaga utrzymać prawidłową masę ciała. Warto podkreślić, że regularne spożywanie śniadań przyczynia się do utrzymania prawidłowego poziomu glukozy, insuliny, cholesterolu ogółem oraz frakcji „złego” cholesterolu LDL, a także triglicerydów. Czynniki te mają istotne znaczenie w profilaktyce chorób dietozależnych, takich jak choroby sercowo-naczyniowe, cukrzyca, zespół metaboliczny czy otyłość.

 

Priorytet: zdrowie!

Czym zatem dla badanych jest zdrowe śniadanie? Jego najczęściej wskazywanym składnikiem są warzywa – co podkreśla połowa respondentów (szczególnie kobiety i osoby w wieku 18-29 lat). Owoce i pieczywo wskazuje 22% z nas, niewiele mniej – mięso i wędliny. Nabiał i jajka to blisko 20% wskazań. W zdrowotnym śniadaniowym menu Polaków znajdują się również sery, pełnoziarniste i ciemne pieczywo, a także musli, owsianki i płatki.

 

Co ciekawe, aż 70% respondentów zwraca uwagę na zawartość błonnika w swoich posiłkach, jako jego źródło wskazując najczęściej pieczywo pełnoziarniste, płatki owsiane, świeże warzywa i owoce, kasze, nasiona roślin strączkowych. - Błonnik pokarmowy jest bardzo istotny i z pewnością warto o nim pamiętać, szczególnie, że – wbrew deklaracjom – wciąż niestety jest go w naszej codziennej diecie za mało. Dlaczego warto uwzględnić go w menu? Korzystnie wpływa między innymi na pracę przewodu pokarmowego, zapewnia uczucie sytości oraz obniża tempo wchłaniania glukozy do krwi – mówi Katarzyna Żywczyk i dodaje – By wesprzeć konsumentów w zdobywaniu rzetelnej wiedzy na ten temat, marka NESVITA wspólnie z Polskim Towarzystwem Dietetyki realizuje kampanię „Siła błonnika”. W materiałach przygotowywanych przez ekspertów znaleźć można informacje o wielu funkcjach, które błonnik pełni w zbilansowanej diecie, a także poznać jego najlepsze źródła.

 

Gotowe rozwiązania: pysznie, szybko, pożywnie

Z badania wynika, że poza smakiem (51%), dla respondentów bardzo ważne są także łatwość i szybkość przygotowania śniadania (po 39% wskazań). Z pewnością dlatego tak chętnie sięgamy po gotowe produkty ułatwiające przygotowanie tego posiłku (takie, jak np. owsianki czy musli). Z różną częstotliwością sięga po nie aż 89% respondentów. To najczęściej osoby w wieku 18-39 lat.

 

- Doskonałą odpowiedzią na te potrzeby są nowe owsianki funkcjonalne NESVITA. Charakteryzują się one świetnym smakiem, co potwierdzają testy zrealizowane wśród konsumentów[2], a także dobrym składem. To kompozycje naturalnych pełnoziarnistych płatków owsianych, suszonych owoców i nasion, z odrobiną naturalnego miodu – bez dodatku białego cukru. Nowe warianty obejmują trzy funkcjonalne rozwiązania wspierające trawienie (wariant śliwkowo-jabłkowy z nasionami siemienia lnianego i wapniem), zdrową skórę (wariant marchewkowo-jabłkowy, z siemieniem lnianym i witaminami B2 i B3) oraz odporność (łączący maliny, czarne porzeczki z witaminami C oraz B6) – komentuje Marzena Maciąg-Urbańska, Kierownik Grupy Produktów w Nestlé Polska i dodaje Owsiankę wystarczy zalać mlekiem, napojem roślinnym czy też jogurtem, by w kilka minut uzyskać gotowy posiłek. Jest ona nie tylko dobrym źródłem błonnika, ale i pyszną propozycją śniadaniową dla każdego – także tych z nas, którym często brakuje czasu o poranku.   

 

Więcej informacji o roli błonnika w diecie można znaleźć na stronie: www.silablonnika.pl

 

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

 

Kontakt:

 

 

 

Edyta Iroko

Tel.: +48 600 204 870

edyta.iroko@pl.nestle.com

Joanna Szpatowicz

Tel.: +48 600 204 159

joanna.szpatowicz@pl.nestle.com 

           

 

 


[1] Badanie zrealizowane przez SW Research w okresie 27.07-02.08.2021, na reprezentatywnej grupie Polaków N=535, metodą CAWI (wywiady on-line)

[2] Nowe warianty owsianek NESVITA smakowały 99% konsumentów spośród osób jedzących owsianki – dane z badania « Owsianki Funkcjonalne. Contept product test » zrealizowanego przez IPSOS w grudniu 2020 na próbie n=497

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.