Komunikaty PR

Ziemniaki – w polskiej kuchni nie do zastąpienia!

2021-07-29  |  16:27
Biuro prasowe

Jaka byłaby polska kuchnia bez dań stworzonych na bazie ziemniaka? Z pewnością uboga i  monotonna. Według sondażu[1] zrealizowanego w ramach IV edycji kampanii promocyjno-edukacyjnej „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz”, do spożywania ziemniaków przyznajemy się niemal wszyscy. Najczęściej jadamy je w postaci placków ziemniaczanych oraz frytek, a także jako gotowane.

 

Z tegorocznego badania wynika, że Polacy chętnie jedzą ziemniaki. W porównaniu do badania z 2017 r. o 8 punktów procentowych wzrósł odsetek osób jedzących ziemniaki codziennie. Raz dziennie zjada je 23% ankietowanych, w menu 38% badanych goszczą od 4 do 6 razy w tygodniu, a nieco mniej, 1- 3 razy w tygodniu, spożywa je 34% respondentów. Znacząco zmalał odsetek Polaków, którzy w ogóle nie jedzą ziemniaków - z 2% do niemal 0%. Co istotne, więcej ziemniaków spożywają mężczyźni niż kobiety (od 4 do 6 razy w tygodniu i częściej zjada kartofle 69% mężczyzn  i 52% kobiet).

 

W jakiej formie jadamy ziemniaki?

Na podium najchętniej przygotowywanych dań znajdują się placki ziemniaczane. 81% ankietowanych przyznaje, że są one najczęściej jadaną przez nich potrawą z ziemniaków. Drugą najpopularniejszą formą, w jakiej Polacy spożywają ziemniaki, są kartofle z wody (80%), a tuż za nimi frytki (79%).

Na naszych stołach królują również w innych daniach – m.in. w zupie (78%), jako kopytka (61%) czy pieczone (56%).

 

 

Podstawa: Polacy jedzący ziemniaki, n = 999

 

 

 

 

Ogólnopolska kampania promocyjno-edukacyjna „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz”, której organizatorem jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych, sfinansowana jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

 


[1] Badanie Danae, zrealizowane w ramach kampanii „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz”, kwiecień 2021 r.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Rozgrzewające dania z kaszą na chłodne, jesienne wieczory Biuro prasowe
2021-09-21 | 11:00

Rozgrzewające dania z kaszą na chłodne, jesienne wieczory

Lato powoli dobiega końca, a jesień zbliża się do nas coraz większymi krokami. Możemy poczuć jej oddech w czasie chłodnych wieczorów, które coraz bardziej przypominają nam,
Żywienie Przetwory na zimowe wieczory
2021-09-21 | 11:00

Przetwory na zimowe wieczory

To już ostatni dzwonek na przygotowanie zimowych zapasów. Jeżeli w długie i chłodne wieczory chcemy cieszyć się smakami lata zamkniętym w słoiczkach to co szybciej trzeba brać się
Żywienie Food trucki zaparkują przed Atrium Molo
2021-09-20 | 10:13

Food trucki zaparkują przed Atrium Molo

W najbliższy weekend mieszkańcy Szczecina będą mieli okazję zasmakować w specjałach z kuchni pod chmurką! W dniach 24-26 września przed Atrium Molo zaparkują food trucki serwujące dania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kampania „Masz Wybór”

Media

Muzyka

Zespół Kombii: Wielu naszych fanów twierdzi, że „5” to nasz najlepszy album. Jesteśmy dumni z tego krążka i nic byśmy na nim nie zmienili

Po pięciu latach przerwy, na początku września, zespół Kombii zaprezentował fanom swoją płytę zatytułowaną „5”. Pracę nad nią znacznie opóźniła pandemia, jednak na taki efekt warto było czekać nieco dłużej. Waldemar Tkaczyk i Grzegorz Skawiński zaprosili do projektu dwóch producentów, co zaowocowało dwiema odsłonami brzmienia. Jedna część ewidentnie nawiązuje do lat 80. i jest mocno elektroniczna, a druga – bardziej gitarowa, pop-rockowa. Muzycy przekonują, że swobodnie poruszają się w obu stylach, dlatego ten eksperyment uważają za jak najbardziej udany.

Konsument

Polacy postrzegają podgrzewacze tytoniu jako zamiennik papierosa. Sięgają po nie, bo nie chcą zrywać z nałogiem [DEPESZA]

Podgrzewacze tytoniu są dla palaczy w Polsce najbliższym substytutem tradycyjnych papierosów – wynika z badania Maison & Partners dla Federacji Konsumentów. Wpływa na to podobny wygląd paczki z wkładami, ich zapach i smak tytoniu. Badani konsumenci, którzy sięgają po podgrzewacze, na ogół nie zamierzają definitywnie rozstawać się z nałogiem, ale szukają mniej szkodliwego zastępnika dla klasycznego „dymka”. Częściej to e-papierosy są traktowane jako pierwszy krok do całkowitego rzucenia palenia.