Komunikaty PR

Zrównoważone rybołówstwo istnieje. Trzeba tylko podejść do niego mądrze

2021-09-28  |  01:00
Biuro prasowe

Coraz więcej firm w Polsce, które sprzedają ryby i owoce morza, stosuje się do wskazówek ekologów. 

Jak podaje WWF, zrównoważone rybołówstwo to takie, które ani nie zagraża stabilności samej poławianej populacji ryb, ani nie wpływa znacząco negatywnie na inne elementy ekosystemu morskiego. Coraz więcej firm w Polsce, które sprzedają ryby i owoce morza, stosuje się do wskazówek ekologów. 

 

W biznesie opartym na połowach ryb i owoców można można postępować mądrze. Jeśli rybołówstwo będzie zrównoważone, nie zachwieje obecności w wodach gatunków, które zagrożone są wyginięciem. Samo spożywanie takich odmian dla korzyści człowieka, jest nie tylko nieetyczne, ale eliminuje z wód stworzenia, które przez lata ludzie poławiali, nie zważając na konsekwencje. Stada chronionych ryb zamieniają się w niewielkie grupy, które rokrocznie zmniejszają swoją liczebność. Ekolodzy od lat apelują, że Bałtyk jest przełowiony, a ryby w nim żyjące nie mają możliwości rozmnażania się, ponieważ ludzie od pokoleń łowią na potęgę.

 

Filozofia zero waste w rybołówstwie

Jak podaje Euractiv.pl, Polska jest w czołówce krajów Unii Europejskiej pod względem marnowania żywności. Według szacunków w naszym kraju marnuje się rocznie prawie 5 mln ton żywności. Kupujemy więcej niż potrzebujemy, a w rezultacie - w duchu konsumpcjonizmu wyrzucamy jedzenie do kosza. To samo dotyczy dyskontów i sklepów wielkopowierzchniowych, które niesprzedane produkty wyrzucają. Podobnie dzieje się z mięsem z ubojni zwierząt, a także z rybami z połowów, które nie zostały sprzedane w portach. 

Coraz więcej firm bierze jednak pod uwagę marnowanie dóbr żywieniowych i wprowadza do swojej działalności zrównoważone rozwiązania, np. w rybołówstwie.

 

Marka Portside, która oferuje dostawę świeżych ryb i owoców morza z portów do domów klientów, bazuje na trzech filarach idei swojego biznesu. Zdaniem twórców sklepu internetowego z tymi produktami, dziś zrównoważone rybołówstwo to przyszłość odpowiedzialnych przedsiębiorców.

“W duchu filozofii zero waste, połowy odbywają się u nas dopiero po preorderach, czyli po złożeniu zamówienia przez klienta. Oznacza to, że łowione jest to, co zostało już zamówione. Wówczas zyskujemy: skrócenie procesu logistycznego, gwarancję świeżego produktu, a żadne produkty nie marnują się w portach. Poza tym w ofercie nie ma ryb, które są gatunkami zagrożonymi, oraz co istotne, połowy nie są realizowane na przełowionym Morzu Bałtyckim. Tworząc markę, słuchamy zarówno wytycznych ekologów, jak i odpowiadamy na potrzeby naszych klientów, którym dostarczamy produkty najwyższej jakości.” - mówi Tomasz Woźniak, COO Portside.

 

Co ciekawe, marka Portside oferuje produkty, które nie są mrożone, a w ciągu zaledwie kilku dni od połowu, dostarczane są z portów rybackich pod drzwi klientów. Przesyłka jest dostarczana w bezpiecznym pojemniku termicznym z wkładami chłodzącymi na terenie całej Polski. Tak dostarczone produkty można od razu przygotować i cieszyć się smakiem świeżych ryb i owoców morza w swoim domu. 

 

O Portside

Portside.pl to miejsce, które zrodziło się z pasji i miłości do zdrowego i pysznego jedzenia. To miejsce, gdzie sympatia do ryb i owoców morza widoczna jest w każdym kęsie. To miejsce, gdzie głównym założeniem jest świeżość oraz gdzie jakość mówi sama za siebie. Wykreowali je pasjonaci zdrowego stylu życia, przyjaciele, wizjonerzy, którzy postanowili podzielić się swoją filozofią życia ze światem. Filozofią miłości i pasji do dobrego produktu, do prostego, a zarazem wykwintnego dania, które można stworzyć samodzielnie we własnej kuchni, nie będąc przy tym profesjonalnym kucharzem. Wszystko dlatego, że bazą każdego dobrego dania jest wyjątkowej jakości produkt, którym marka chce dzielić się z ludźmi. Fundamentem marki jest właśnie doświadczenie i wiedza.

Jeden z założycieli od 4 lat prowadzi jedną z najlepszych restauracji z rybami i owocami morza w Polsce, którą cenią wielbiciele morskich przysmaków, a fanów tego miejsca znajdziemy w najdalszych zakątkach świata. Drugi zaś, od 8 lat dostarcza przysmaki ze wszystkich mórz i oceanów do najlepszych restauracji w Polsce. Trzeci buduje spółki technologiczne w szczególności w branży FoodTech. O swoich podróżach  i przygodach związanych z poszukiwaniem najlepszych rarytasów mogliby napisać niejedną książkę, a ich wiedza na temat rynku, produktu i źródeł połowu pozwala na zdobycie zaufania koneserów najlepszych smaków.  

 

Kontakt dla mediów: odkuchni.co

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Kuchenne triki, które musisz poznać Biuro prasowe
2021-10-21 | 12:08

Kuchenne triki, które musisz poznać

Chyba każdy z nas docenia sprytne triki, które pomagają łatwiej i szybciej przygotować smaczne potrawy. Niezależnie od tego, czy brakuje nam czasu, czy może po prostu chcemy ułatwić
Żywienie Ekskluzywne wnętrza, inkluzywna atmosfera - w Sopocie otworzyła się Yatta Sushi
2021-10-21 | 02:00

Ekskluzywne wnętrza, inkluzywna atmosfera - w Sopocie otworzyła się Yatta Sushi

W centrum Sopotu właśnie otworzyła się Yatta Sushi, czyli nowe miejsce na mapie gastronomicznej Sopotu, dzięki któremu bez wyjeżdżania z Trójmiasta  odbędziecie
Żywienie Nestlé: warsztaty dla dzieci w ramach Międzynarodowego Dnia Szefa Kuchni
2021-10-20 | 14:50

Nestlé: warsztaty dla dzieci w ramach Międzynarodowego Dnia Szefa Kuchni

20 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Szefa Kuchni. To doroczne święto wszystkich szefów kuchni na całym świecie, którzy na co dzień przygotowują pyszne dania i

Więcej ważnych informacji

Moda

Teatr

Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej szukamy zawsze swojej niszy repertuarowej. Pierwszą premierą tego sezonu będą dwie jednoaktówki Donizettiego

Dwie jednoaktowe opery G. Donizettiego: „Nocny dzwoneczek” („Il campanello di notte”) oraz ,,Tłusty czwartek’’ („Il giovedi grasso”) w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza to pierwsza premiera sezonu 2021/2022 w Warszawskiej Operze Kameralnej, która świętuje swoje 60-lecie. Alicja Węgorzewska ma nadzieję, że technika wokalna w stylu włoskiego bel canto zachwyci najbardziej wytrawnych słuchaczy. Jej istotą jest bowiem położenie nacisku na piękno głosu i wirtuozerię wokalną. W połączeniu z dwiema barwnymi opowieściami, doskonałą grą aktorską i solidną porcją ruchu na scenie powinna zagwarantować widzom niezapomniane wrażenia estetyczne.

IT i technologie

Szpitale przyszłości przestaną być przepełnione. Rozwój technologii i telemedycyny pozwoli skutecznie przenosić opiekę poza mury placówek medycznych

W najbliższych latach nowe technologie medyczne w dalszym ciągu będą się dynamicznie rozwijać. Szacuje się, że w 2025 roku sektor telemedycyny ma być wart 175,5 mld dol., a globalny rynek e-zdrowia powinien osiągnąć do tego czasu wartość 600 mld dol. – pokazał majowy raport 300RESEARCH „Cyfrowe zdrowie. Jak poprawić efektywność usług medycznych”. Eksperci są przekonani, że technologie takie jak sztuczna inteligencja, telemedycyna czy cyfrowe dane medyczne będą w coraz większym stopniu odciążać system ochrony zdrowia i przenosić opiekę poza mury placówek medycznych. Szpitale przyszłości nie będą przepełnione i zostaną w nich tylko najciężej chorzy pacjenci, a dla pozostałych, dzięki wykorzystaniu najnowszych rozwiązań technologicznych, opieka zdrowotna świadczona będzie w ich domach.

Handel

Już 1/3 Polaków płaci za zakupy wyłącznie kartą. Zgodnie z nowym prawem sklepy nie będą mogły odmówić transakcji gotówką

– Około 30 proc. Polaków to osoby przyzwyczajone wyłącznie do płatności bezgotówkowych. To oznacza, że gotówka w ich życiu może nie funkcjonować, nie mają takiej potrzeby – mówi dr Urszula Wysocka z warszawskiej Wyższej Szkoły Bankowej. Jak wskazuje, stopniowy wzrost ubankowienia i kolejne nowinki, które Polacy szybko i chętnie adaptują, przyczyniają się do tego, że popularność płatności bezgotówkowych sukcesywnie rośnie, a pandemia COVID-19 dodatkowo ją zwiększyła. Tego trendu nie odwróci nawet uchwalona niedawno ustawa, która obliguje punkty handlowo-usługowe do przyjmowania płatności gotówką. Ten obowiązek został wprowadzony z myślą o osobach wykluczonych finansowo.