Newsy

Marka Sodexo Benefits & Rewards zniknęła z polskiego rynku. Zastąpiła ją Pluxee oferująca innowacyjne benefity do motywowania pracowników

2023-10-02  |  06:25

Na polskim rynku już ok. 90 proc. pracodawców oferuje świadczenia pozapłacowe jako standardowy element motywacyjny. Jednym z najpopularniejszych benefitów są m.in. pakiety opieki zdrowotnej, karty sportowe oraz bony i karty podarunkowe, które są atrakcyjnym dodatkiem motywacyjnym dla pracowników. Sodexo Benefits & Rewards, jeden z liderów i twórców tego rynku, postawił na rebranding i zmianę strategii. Popularną markę zastąpiło teraz Pluxee. – Ta zmiana jest naturalnym i bardzo dobrym krokiem w rozwoju naszej organizacji. Otwieramy nowy rozdział książki pod tytułem lider na rynku benefitów pozapłacowych w Polsce – mówi dyrektor generalny Pluxee Polska Arkadiusz Rochala.

– Po 25 latach obecności na polskim rynku Sodexo Benefits & Rewards zmieniło się w markę Pluxee, nowoczesną, radosną, fintechową markę z dużą dozą innowacyjności i technologii. Ta zmiana jest naturalnym krokiem w rozwoju naszej organizacji, nie tylko w Polsce, ponieważ jest to zmiana globalna  – mówi agencji Newseria Biznes Arkadiusz Rochala.

W globalnej skali Sodexo to firma obecna na prestiżowej liście Fortune Global 500, która działa na 53 rynkach, zatrudnia ok. 422 tys. ludzi i każdego dnia obsługuje ok. 100 mln konsumentów. W ubiegłym roku wypracowała skonsolidowane przychody w wysokości 21,1 mld euro. Jej działalność opierała się na czterech filarach: usługach żywieniowych (Food Services), kompleksowej obsłudze nieruchomości (Facilities Management Service), zarządzaniu miejscem pracy (Workplace and Technical Service) i najbardziej znanym – Sodexo Benefits & Rewards, specjalizującym się w programach lojalnościowych i benefitach pozapłacowych dla pracowników. Oferowane przez Sodexo narzędzia motywacyjne – takie jak karta premiowa, kupony i karty podarunkowe czy karty żywieniowe – cieszyły się dużą popularnością i tylko na polskim rynku do tej pory wydano ich już kilka milionów.

W kwietniu tego roku Sodexo ogłosiło zamiar wejścia na giełdę, a dwa miesiące później firma rozpoczęła globalny rebranding i transformację swojej marki. W ramach tego procesu spółka Sodexo Benefits & Rewards została wydzielona z całej grupy i formalnie zmieniła nazwę na Pluxee. Ta zmiana, która zaszła również w Polsce, ma m.in. pozwolić jej silniej wyróżnić się na dynamicznym rynku oraz lepiej odpowiedzieć na zmieniające się oczekiwania klientów i ich pracowników.

– Wchodzimy z marką, która niesie dużo innowacyjności i świeżości – zapowiada dyrektor generalny Pluxee. – Ta zmiana to naturalny krok, żeby firma Sodexo, która jest bez wątpienia rozpoznawalnym liderem na rynku polskim, mogła rosnąć jeszcze szybciej, jeszcze lepiej i dostarczać przyjemności na co dzień naszym pracownikom, pracownikom naszych klientów. 

Jako fintech działający w obszarze HR, marketingu i sprzedaży Pluxee ma pozwolić klientom lepiej promować swój wizerunek atrakcyjnego pracodawcy, oferującego pracownikom innowacyjne i spersonalizowane rozwiązania – od posiłków, przez kulturę, prezenty, po wellness i mobilność.

– Jest to zmiana oparta na osi technologicznej. Bardzo dużo inwestujemy w nowoczesne cyfrowe rozwiązania, zaczynając od oferty, przepiękne karty przedpłacone, w dużej mierze wirtualne, w fantastycznych kolorach, ale również całe zmiany w back-office, czyli procesy, sposób obsługi klienta po to, żeby nasi klienci i użytkownicy byli zadowoleni – podkreśla Arkadiusz Rochala.

Marka Pluxee, stworzona przy współpracy z agencją Conran Design Group (Havas Group), będzie do końca tego roku stopniowo wdrażana w 31 krajach, w których prowadzi działalność. Z jej usług korzysta w sumie około pół miliona firm. W planach marki jest dalszy rozwój innowacyjnych rozwiązań dla sprzedaży, marketingu i HR, m.in. w postaci „kart na przyjemności” dla pracowników jako narzędzia motywacyjnego.

– Patrzymy na rynek w taki sposób, że dawanie benefitów pozapłacowych to dawanie pracownikom trochę przyjemności na co dzień, poprawianie jakości ich życia. W tym marka Pluxee będzie się specjalizowała i oczywiście umacniała dotychczasową pozycję lidera na rynku polskim, którą osiągnęliśmy wspólnie z Sodexo – mówi dyrektor generalny marki.

W ramach planu strategicznego do 2025 roku Pluxee zamierza m.in. zintensyfikować działalność w segmencie benefitów żywieniowych, zwłaszcza w sektorze MŚP, a także rozszerzyć ofertę w zakresie wellbeingu oraz rozwiązań podnoszących siłę nabywczą i zaangażowanie pracowników. Marka chce też wdrażać innowacje m.in. w obszarze płatności bezgotówkowych oraz zapewnić klientom i ich pracownikom łatwiejszy dostęp do swoich usług za pośrednictwem jednej platformy cyfrowej.

Aby osiągnąć te cele, Pluxee będzie do 2025 roku inwestować co najmniej 10 proc. swoich rocznych obrotów w nowe technologie. Marka będzie też mieć własny zarząd i dedykowane zasoby do realizacji swojego planu strategicznego.

– Przyszłość marki to na pewno kontynuacja wzrostu, który osiągnęliśmy z Sodexo, czyli 50 tys. obsłużonych firm, 4 mln użytkowników, którzy nam zaufali, bardzo wysoki wskaźnik NPS, czyli satysfakcji klienta – są to bardzo dobre podstawy, z których wychodzimy, ale chcemy iść dalej. Perspektywicznie bardzo mocno patrzymy na rynek dofinansowania posiłków pracowniczych. Ma on bardzo dobrą legislację i sprzyja w tej chwili trendom pracowniczym, a pracownicy bardzo chcą tego rozwiązania. Chcemy z nową marką utrzymać pozycję lidera na tym rynku i planujemy osiągnąć jeszcze większe wzrosty. Wierzę więc, że Pluxee to lider w dofinansowaniu posiłków na rynku pracowniczym w przyszłości – zapowiada Arkadiusz Rochala.

Na polskim rynku nazwa Sodexo Benefits & Rewards została już formalnie zmieniona na Pluxee Polska. Firma podkreśla, że ta zmiana nie ma wpływu na jej relacje z klientami, czyli m.in. ważność zawartych umów i ciągłość stosunków prawnych.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.