News powiązane z puzzle

2016-12-20 | 06:00
Zakupy
Psycholog: Dziecku trzeba kupować zarówno zabawki tradycyjne, jak i nowoczesne. To maluch musi sam zdecydować, czym chce się bawić News powiązane z puzzle

Psycholog: Dziecku trzeba kupować zarówno zabawki tradycyjne, jak i nowoczesne. To maluch musi sam zdecydować, czym chce się bawić

Zakup odpowiedniej zabawki na prezent dla dziecka wbrew pozorom nie jest prostą sprawą. Wybór powinien być dobrze przemyślany, a w przypadku starszych pociech z nimi skonsultowany. Nigdy nie wiadomo bowiem, czy dziecko bardziej ucieszy się z kolejnego pluszaka, lalki Barbie z gadżetami czy z nowoczesnej gry komputerowej. Psychologowie radzą, by urozmaicać prezenty tak, by maluchy miały do dyspozycji różne zabawki, i te tradycyjne, i nowoczesne. Każda z nich ma bowiem inny wpływ na rozwój dziecka i kształtuje inne umiejętności.
więcej
2016-12-16 | 05:55
Zakupy
Lalki, klocki i samochodziki najbardziej oczekiwanymi prezentami pod choinką

Lalki, klocki i samochodziki najbardziej oczekiwanymi prezentami pod choinką

Blisko połowa dziewczynek chętnie bawi się lalkami i właśnie takiego prezentu najbardziej oczekuje one pod choinką – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Mattel. Na kolejnych pozycjach listy plasują się gry planszowe oraz puzzle (38 proc.) i książki (34 proc.). Z kolei wśród zabawek dla chłopców nadal królują klocki (48 proc.) i samochody (40 proc.). Popularne są także gadżety elektroniczne, którymi od czasu do czasu bawi się średnio 30 proc. dziewczynek i 38 proc. chłopców.
więcej
2014-12-05 | 06:20
Zakupy
TNS Polska: Ponad 60 proc. rodziców uważa, że ich dzieci wierzą w Świętego Mikołaja

TNS Polska: Ponad 60 proc. rodziców uważa, że ich dzieci wierzą w Świętego Mikołaja

Z badań przeprowadzonych przez TNS Polska wynika, że – zdaniem rodziców – w Świętego Mikołaja częściej wierzą chłopcy (67 proc.) niż dziewczynki (58 proc). Jako upominki najczęściej wybierane są zabawki, ubrania i słodycze. Rodzice niechętnie spełniają marzenia najmłodszych o sprzęcie elektronicznym.
więcej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Katarzyna Warnke i Piotr Stramowski ratują konie przeznaczone na rzeź. „Te zwierzęta są symbolem wolności, zrzucenia zobowiązań i porywu w przestrzeń”

Aktorzy wspierają kampanię społeczną „Jaki jest koń?”, która ma na celu pomoc klaczom znajdującym się pod opieką Fundacji Zwierzęca Polana. W Polsce bowiem 9 na 10 koni kończy swój żywot przedwcześnie. Nie mogą liczyć na spokojną starość, tylko trafiają do rzeźni. Jedna z nielicznych stajni, w której chorym zwierzętom pozwala się godnie przeżyć ostatnie lata życia, idzie właśnie pod młotek. Jedynym ratunkiem jest budowa nowego azylu.

 
 
 

Farmacja

Pacjenci z ciężkimi chorobami jelit muszą przerywać terapię po 1-2 latach ze względów administracyjnych. Lekarze apelują o zmiany

Na nieswoiste zapalenia jelit choruje około 50 tys. Polaków, głównie młodych osób przed 35. rokiem życia. Pacjenci z ciężkim przebiegiem choroby potrzebują terapii biologicznej, która w Polsce jest dostępna w ramach programów lekowych. Te ze względów administracyjnych są jednak ograniczone czasowo do 1–2 lat. Po tym okresie pacjenci nie mogą już kontynuować leczenia, a do programu lekowego mogą zostać włączeni ponownie dopiero, kiedy nastąpi nawrót choroby i ciężkie nasilenie jej objawów. Lekarze apelują o zmianę tych kryteriów. – Przerywanie terapii, które może doprowadzić do utraty jej skuteczności, powinno być uznane za błąd. To ryzykowne dla pacjentów – podkreśla prof. Jarosław Reguła, krajowy konsultant w dziedzinie gastroenterologii.

 
 

Problemy społeczne

Pandemia zwiększyła zainteresowanie ubezpieczeniami na życie. Klienci częściej szukają ochrony na wypadek nagłego zachorowania i pobytu w szpitalu

W ostatnich miesiącach widać większe zainteresowanie ubezpieczeniami na życie. Po wiosennym spowolnieniu spowodowanym lockdownem w III kwartale wzrósł popyt na ubezpieczenia, mimo wakacji, które zazwyczaj są spokojniejszym okresem w sprzedaży. W Unilinku od stycznia do września dynamika sprzedaży wzrosła o 120 proc. r/r, a w samym wrześniu – o 136 proc. To nie tylko efekt wzrostu świadomości ubezpieczeniowej, ale też przesunięcia w czasie decyzji o zakupie polisy.