Newsy

TNS Polska: Ponad 60 proc. rodziców uważa, że ich dzieci wierzą w Świętego Mikołaja

2014-12-05  |  06:20

Z badań przeprowadzonych przez TNS Polska wynika, że – zdaniem rodziców –  w Świętego Mikołaja częściej wierzą chłopcy (67 proc.) niż dziewczynki (58 proc). Jako upominki najczęściej wybierane są zabawki, ubrania i słodycze. Rodzice niechętnie spełniają marzenia najmłodszych o sprzęcie elektronicznym.

Ponad 60 proc. rodziców uważa, że ich dzieci wierzą w Świętego Mikołaja. Ta wiara jest powszechna wśród najmniejszych milusińskich, a wraz z wiekiem słabnie. Ale nawet wśród dzieci 9-14-letnich jeszcze jest spora grupa (35 proc.), które zdaniem rodziców wierzą w Świętego Mikołaja. Zaskoczeniem jest to, że to chłopcy trochę częściej wierzą niż dziewczynki. Magia świąt ma bardzo duże znaczenie, a Mikołaj jest elementem niezbędnym – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Urszula Krassowska, TNS Polska.

Z badań na zlecenie sieci Smyk wynika, że w tym roku dzieci dostaną najczęściej 3-4 prezenty. Na upominki dla swoich pociech rodzice mają zamiar przeznaczyć od 50 do 100 zł. Ponad 50 proc. badanych odpowiedziało, że wydadzą na ten cel taką samą kwotę, jak w zeszłym roku, a 15 proc., że więcej. Urszula Krassowska z TNS Polska przyznaje, że rodzice najchętniej spełniają marzenia o zabawkach – chce je dostać 56 proc. najmłodszych, a kupuje je 43 proc. opiekunów. Zupełnie inaczej jest w przypadku sprzętu elektronicznego  –  22 proc. dzieci marzy o tablecie, laptopie czy komórce, jednak taką niespodziankę zapewnia swoim pociechom zaledwie 12 proc. rodziców.

Rodzice odpowiedzieli, że Mikołaj przyniesie dzieciom przede wszystkim zabawki, ubrania, słodycze, książki, puzzle, gry i klocki. Trochę rzadziej będzie to sprzęt elektroniczny, komputery, oprogramowanie czy telefony komórkowe. Rodzice będą tych prezentów najczęściej poszukiwać w supermarketach, ale zajrzą też do tradycyjnych sklepów z zabawkami. Wejdą również na strony internetowe i tam będą zamawiać wybrane przez dzieci podarunki – tłumaczy Urszula Krassowska.

Zanim rodzice zdecydują się na przedświąteczne zakupy, dyskretnie rozmawiają z dziećmi na temat tego, o czym one marzą, co chciałby dostać. Namawiają je też do pisania listów do Świętego Mikołaja albo podsuwają reklamowe gazetki.

To zależy od wieku, bo wiadomo, że najmłodsze dzieci będą dostawały od rodziców takie prezenty, które oni sami uważają za najlepsze. Nie będą pytać maluszków o ich zdanie. Ale im pociechy są starsze, tym częściej rodzice zasięgają ich opinii i razem z nimi podejmują decyzję. Czasem jest też tak, że rodzice posługują się po prostu informacjami z reklam albo zapraszają dzieci na wspólną wyprawę po sklepach i razem wybierają świąteczne prezenty – dodaje Urszula Krassowska.

 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Farmacja

Nowe technologie mogą wspierać samoleczenie. Szczególnie pomocne są dane zbierane przez aplikacje i urządzenia mobilne

Analitycy rynkowi przewidują, że do 2035 roku rynek medycznych urządzeń noszonych na ciele zwiększy swoją wartość dwuipółkrotnie. Dane zbierane przez takie sensory zasilają algorytmy sztucznej inteligencji, co daje pacjentom wsparcie w procesie samoleczenia i pozwala im unikać błędów zwłaszcza przy przyjmowaniu leków bez recepty. Nowe technologie pomagają pacjentom również poprzez możliwość udostępniania im spersonalizowanych porad czy standardowych usług e-zdrowia, takich jak Internetowe Konto Pacjenta czy elektroniczna recepta.