Newsy

Rośnie zainteresowanie Polaków orzeźwiającymi koktajlami alkoholowymi. Te lekko kwaskowate trunki o owocowych nutach dają orzeźwienie w upalne dni

2017-08-11  |  06:30
Mówi:Ewelina Łukasiak, specjalista ds. marketingu, Stock Polska

Marcin Groda, barman

Latem konsumenci mają wobec alkoholu zupełnie inne oczekiwania niż zimą. Zamiast rozgrzewać i uspokajać, w upalne dni trunki powinny pobudzać, orzeźwiać i w wysublimowany sposób gasić pragnienie. Polacy chętnie poszukują ponadto nowych wariantów smakowych, np. modnego tego lata połączenia alkoholu z lemoniadą.

Z badań Ministerstwa Zdrowia wynika, że Polacy sięgając po alkohol, są coraz bardziej świadomymi konsumentami.  W alkoholu poszukują nie tyle mocy, ile smaku, chętnie próbują też nowych, oryginalnych receptur. Doceniamy smaki klasyczne, ale w nowoczesnej wersji. Z alkoholu Polacy nie rezygnują także latem, wówczas jednak poszukują napojów orzeźwiających oraz takich, które można łatwo i szybko przygotować.

– Takim rozwiązaniem jest Chłodnik, czyli nowy letni rytuał konsumpcji Żołądkowej Gorzkiej. Żołądkowa Gorzka to taki trunek, który wszyscy kojarzą z właściwościami rozgrzewającymi, ale letnia wersja pozwala udowodnić, że jest również idealny w wersji orzeźwiającej – mówi agencji Newseria Ewelina Łukasiak, specjalista ds. marketingu, Stock Polska.

Połączenie Żołądkowej z lemoniadą powstało z myślą o młodszym konsumencie, który poszukuje ciągle to nowych smaków, inspiracji i ciekawych kompozycji. Barmani tłumaczą, że Chłodnik na Żołądkowej Gorzkiej można przyrządzić samodzielnie w domu i zaserwować na przykład podczas garden party albo zabrać ze sobą na imprezę do znajomych.

– Chłodnik to połączenie lemoniady z Żołądkową Gorzką. Można go przygotować w różnych wariantach, bazując na czterech wersjach smakowych Żołądkowej Gorzkiej Tradycyjnej z Czarną Wiśnią, z Figą oraz z Miętą. Najważniejsze są proporcje, czyli 40 ml alkoholu, 40 ml soku z cytryny, 10 ml syropu cukrowego. Uzupełnieniem jest lód i odrobina wody gazowanej, do tego cząstka pomarańczy – mówi Marcin Groda, barman.

Statystyki pokazują, że 72 proc. Polaków lubi napić się alkoholu na świeżym powietrzu. Orzeźwiające napoje, takie jak Chłodnik, stanowią natomiast dobrą propozycję na plenerowe imprezy i wakacyjne wieczory pod chmurką.

– Spożycie alkoholi zdecydowanie rośnie na Mazurach i w kurortach nadmorskich – to miejsca, które najchętniej wybieramy na urlop czy wypoczynek weekendowy – mówi Ewelina Łukasiak.

Stock Polska chce przekonać Polaków do sięgania po nowy sposób konsumpcji alkoholi. W ramach kampanii z Władysławowa w trasę wyruszył Chłodzik –Cocktail Truck Żołądkowej Gorzkiej, który odwiedzi większe miasta nam morzem i na Mazurach. Aktualną trasę można śledzić na profilu Żołądkowej Gorzkiej na Facebooku.

Czytaj także

Gwiazdy

Psychologia

Mateusz Kusznierewicz: Talent należy odkrywać u dzieci od najmłodszych lat. Najlepiej poprzez zabawę

Rodzice mają niebagatelny wpływ na rozwijanie talentów swoich dzieci – uważa sportowiec. Jego pociechy uczestniczą w wielu aktywnościach, które mają ujawnić posiadane przez nie zdolności. Żeglarz chce jednak wspierać rozwój także innych dzieci, zwłaszcza tych z mniejszych miejscowości.

Firma

Polacy coraz bardziej przedsiębiorczy. Rośnie popularność samozatrudnienia i liczba mikrofirm

Frustracja, niezadowolenie z pracy i potrzeba niezależności – to główne czynniki, które skłaniają Polaków do zakładania własnego biznesu. Osoby, które decydują się na taki krok, są świadome swoich kompetencji, nie skupiają się na brakach, mają większą skłonność do ryzyka i godzą się z możliwością popełnienia błędu. Taki obraz polskiego przedsiębiorcy wyłania się z badań Agencji Badawczej IZMAŁKOWA, przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Według danych PARP w Polsce z roku na rok wzrasta popularność samozatrudnienia i liczba zakładanych mikroprzedsiębiorstw.

Uroda

Jaga Hupało: Nie poddaje się woli czasu. Ja decyduję, jak wyglądam

Stylistka od lat konsekwentnie kreuje swój wizerunek. Jej zdaniem jest to możliwe, ponieważ zawodowo zajmuje się stylizacją fryzur. Dzięki temu jest w stanie dopasować swój image do zmieniających się trendów, zachowując jednak jego charakterystyczne elementy.