Mówi: | Basia Richard |
Funkcja: | stylistka |
Basia Richard, stylistka gwiazd Hollywood: Zaprzyjaźniam się z moimi klientkami. Najlepiej wspominam współpracę z Seleną Gomez i Sarah Hyland
Nigdy nie miałam klientki, z którą pracowałam tylko na poziomie zawodowym – mówi Basia Richard, stylistka hollywoodzkich gwiazd. Twierdzi, że na pewnym etapie współpracy zawsze pojawia się głębsza zażyłość – z wieloma gwiazdami połączyła ją prawdziwa przyjaźń. Najlepiej wspomina współpracę z Seleną Gomez i Sarah Hyland.
Basia Richard z wykształcenia jest skrzypaczką, od ponad dziesięciu lat pracuje jednak jako stylistka w Hollywood. Ma na swoim koncie współpracę z takimi gwiazdami jak Christina Aguilera, Irina Shayk, Hilary Duff, Barry Pepper i Sarah Hyland. Przez kilka lat była osobistą stylistką Seleny Gomez. Z niektórymi gwiazdami Polka współpracuje stale, inne ubiera tylko na pojedyncze okazje. Twierdzi, że najlepiej wspomina współpracę z Seleną Gomez.
– Chociaż z Sarah Hyland, która ma bardzo dobre poczucie humoru, współpracuje się bardzo dobrze, pamiętam, że właśnie z tymi młodszymi chyba najlepiej mi się zawsze współpracowało – mówi Basia Richard agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Współpraca ze znaną osobą zaczyna się zazwyczaj od kontaktu ze strony jej menadżera lub doradcy PR. Niekiedy menadżerowie przez cały okres współpracy wpływają na wizerunek gwiazdy i konsultują z Basią Richard nie tylko ogólny styl swojego podopiecznego, lecz także poszczególne stylizacje. Stylistka twierdzi, że dotąd nie miała jeszcze klientki, z którą nie nawiązałaby relacji bliższej niż zawodowa. Na pewnym etapie współpracy zawsze pojawiała się zażyłość, a niekiedy nawet przyjaźń.
– Miałam klientki, z którymi przyjaźniłam się naprawdę bardzo dobrze, tak że chodziłyśmy nawet razem na kolację, ona przychodziła do mnie do domu i rozmawiałyśmy bardziej o prywatnych rzeczach – mówi Basia Richard.
Polska stylistka pracowała także na planie kampanii reklamowych dla takich firm jak Lexus, BMW, Adidas i Nokia. Obecnie planuje nieco zmienić kierunek, w którym zmierza jej kariera. Nadal współpracuje z gwiazdami – ostatnio kilka projektów realizowała dla młodej gwiazdy Walt Disney Olivii Holt, chce jednak więcej pracować przy tworzeniu reklam, filmów i teledysków.
– Dostałam się właśnie do grupy kostiumologów, to są projektanci kostiumów przy filmach i telewizji. To jest taka grupa ludzi, do której dosyć trudno się dostać, dzięki temu będę mogła pracować przy projektach realizowanych dla telewizji, przy reklamach – mówi Basia Richard.
Praca przy kręceniu wideoklipów to nie nowość dla polskiej stylistki. Przygotowywała już bowiem kostiumy m.in. dla Seleny Gomez, w które wokalistka ubrana była w teledyskach do swoich utworów. Najlepiej wspomina pracę przy wideoklipie do piosenki „Come and Get It” w reżyserii Anthony'ego Mandlera. Basia Richard miała wówczas zaledwie półtora dnia na przygotowanie stylizacji, a jeden z kostiumów szyty był w ciągu jednej nocy. Selena Gomez miała wówczas na sobie m.in. czarną koronkową suknię.
– Z Londynu przysłał nam ją projektant. Napisałam do niego, więc przez noc to wysyłali. Dostałam tę sukienkę w ostatnim momencie, więc udało się – mówi Basia Richard.
Największą dumę Polka odczuwa z powodu stylizacji Seleny Gomez z okazji Venice Film Festival w 2012. Gwiazda miała na sobie wówczas długą suknię w odcieniu delikatnego różu, z obszernym trenem z boku.
Czytaj także
- 2025-06-03: Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
- 2025-05-16: Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii
- 2025-05-05: Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł
- 2025-05-08: Dobre perspektywy współpracy pomiędzy brytyjskimi a polskimi uczelniami. Wspólne projekty badawcze przekładają się na relacje gospodarcze
- 2025-03-28: Brak krajowej polityki kosmicznej blokuje możliwości współpracy międzynarodowej. Wspólne projekty mogłyby być katalizatorem rozwoju sektora
- 2025-02-17: Rośnie wymiana handlowa Polski z Hiszpanią. Są perspektywy na dalszą współpracę w wielu branżach
- 2025-01-29: M. Kobosko: UE i USA są najbliższymi partnerami. Obciążenia celne byłyby fatalne dla tych relacji
- 2025-01-22: T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu
- 2025-01-17: Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
- 2025-01-22: Jakub Rzeźniczak: Z szacunku dla żony odmówiłem udziału w „Tańcu z gwiazdami”. Do programu „Mówię Wam” nie pójdę ze względu na prowadzącego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.